-
Ocena brak
Certyfikacja systemów
Certyfikacja jest procesem mającym na celów i funkcji|celu weryfikację i potwierdzenie spełnienia przez organizację wymogów określonych w normach. Głównym jej etapem jest jakości|audyt certyfikujący, w trakcie którego audytor zewnętrzny dokonuje sprawdzenia całego zakresu działalności...
-
Ocena brak
Otoczenie organizacji
CharakterystykaOtoczenie zewnętrzne jest to wszystko poza granicami organizacji co może na nią oddziaływać. Otoczenie wewnętrzne są to warunki i siły działające w organizacji.
Otoczenie zewnętrzneSkłada się z dwóch warstw:
Otoczenie ogólne organizacji obejmuje niezbyt wyraźnie określone... -
Ocena brak
Wycofanie produktu
CharakterystykaWycofanie produktu przestarzałego, ( faza wycofania)- element cyklu życia produktu - Jest to ostatnia faza cyklu życia produktu. Charakteryzuje się tym, że w jej trakcie następuje powolne zmniejszenie popytu na produkt lub nawet nagły i znaczny spadek obrotów. Efektem końcowym tego zjawiska...
-
Ocena brak
Cykl produkcyjny
CharakterystykaCykl produkcyjny - jest to czas potrzebny do wykonania określonego zadania produkcyjnego. Najczęściej mamy tutaj do czynienia z zadaniami wykonania jakiegoś wyrobu lub wyrobów (serii, partii) - prostych lub złożonych.
Cykl produkcyjny można przedstawić jeszcze jako okres między...
-
Ocena brak
Macierz BCG
CharakterystykaMacierz BCG jest to najstarsza, najbardziej znana, a zarazem najprostsza i w dalszym ciągu bardzo użyteczna metoda prezentacji portfela produkcji (inne metody znajdziesz w artykułach: Metody analizy strategicznej oraz Portfelowa analiza strategiczna), oraz instrument controllingu strategicznego...
-
Ocena brak
Koszty jakości
Sposób w jaki przedsiębiorstwo potrafi zaspokoić potrzeby swoich klientów decyduje o jego sukcesie na rynku. Jakość wymaga także by zaspokojenie potrzeb odbywało się we właściwym momencie i po optymalnym koszcie. Koszty jakie przedsiębiorstwo może ponieść w wyniku braku dostatecznego poziomu jakości...
-
Ocena brak
Strategia cen prestiżowych
CharakterystykaDzięki tej strategii produkt w swoim cyklu życia postrzegany jest stale postrzegany przez klientów jako produkt wysokiej jakości i prestiżowy. Wysoka cena jest tutaj ważnym bodźcem motywującym do zakupu.
Nabywcy luksusowych marek samochodów, kamer, perfum czy ubrań osiągają dużą...
-
Ocena brak
Proces gospodarki komunalnej
Cele procesuCele istnienia procesu:
utrzymanie czystości gminy administrowanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi dostarczanie wody i odprowadzanie ściekówCele związane z udoskonaleniem procesu:
skrócenie czasu wykonania zamówienia od momentu podpisania umowy poprzez wykorzystanie innowacji... -
Ocena brak
Stanowisko pracy
CharakterystykaStanowisko pracy to podstawowy, pojedynczy i niepodzielny element struktury organizacyjnej każdej organizacji, który
posiada zakres własnych obowiązków oraz kompetencji w celu realizowania zadań wyznaczonych mu przez organizację. Jest dość powszechną praktyką łączenie stanowisk pracy...
-
Ocena brak
Systemy LRP
CharakterystykaLRP (ang. Logistic Resources Planning) to system zasobami|planowania zasobów logistycznych integruje funkcje modułów MRP|MRP i DRP|DRP ponieważ dostarczane w ich obrębie informacje wzajemnie się dopełniają. Zastosowanie takiego rozwiązania wynika z tendencji charakteryzujących nowoczesną...