Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    ZMIANA I ROZWÓJ W KARIERZE ZAWODOWEJ

    Zmienność człowieka, zmienność okoliczności i sytuacji zawodowych powoduje, że w różnych okresach życia i kariery dysponuje on różnym potencjałem, a także różnymi formami i układami możliwości zawodowych i osobistych, że jego „profil” sprawności jest inny.

    Obecna sytuacja na rynku pracy i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /10 292

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCEDURY WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ I UŁATWIAJĄCE DOSKONALENIE

    Istnieją szersze procedury, pewne sposoby opiekowania się pracownikami, które w ostatnich latach zyskały popularność. Procedury te to trening i mentoring.

    Trening (couching) możemy uważać za formę uczenia się, jednak nie samodzielnego, np. metodą prób i błędów, lecz poprzez naśladowanie i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /11 044

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DIAGNOZA ROZWOJU W KARIERZE ZAWODOWEJ I JEGO POBUDZANIE

    W refleksji tej tkwi coś bardzo pocieszającego, a mianowicie przekonanie, że człowiek rozwija się przez całe życie i że każdy etap rozwoju może mu przynieść nieoczekiwane osiągnięcia.

    Gdy miałem lat piętnaście, skupiłem swe wysiłki na nauce. Gdy osiągnąłem lat trzydzieści, ustaliły się...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /3 419

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się - podstawa szkolenia

    Przedstawiona powyżej argumentacja, tłumacząca potrzebę i cele oraz treści szkolenia w przedsiębiorstwach, jest chyba wystarczająca. Żeby jednak prowadzić działalność szkoleniową w uzasadniony i mądry sposób, należy lepiej poznać proces uczenia się. Pominiemy tu wszelkie techniczne opisy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /6 998

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co można delegować jednostkom bezpośrednio podległym?

    Delegowane może być prawie wszystko. Na ogół rozróżnia się dwa typy delegowanych kompetencji: kompetencje decyzyjne, kierownicze oraz kompetencje funkcjonalne, doradcze.

    Kompetencje decyzyjne, kierownicze:

    •    sprawowanie funkcji kierowniczej i wypełnianie wszystkich związanych z tym obowiązków,

    •...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 639

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIEROWANIE PARTYCYPACYJNE

    Partycypacja, czyli współuczestnictwo pracowników w procesie podejmowania decyzji, to jedno z najważniejszych a równocześnie najtrudniejszych do praktycznego zbadania zagadnień kierowania ludźmi. Niezwykle trudno też partycypację wcielić w życie, wymaga to bowiem zmiany mentalności kadr...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 500

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co można delegować tylko częściowo?

    Kierownik powinien zachować odpowiedzialność za zadania, do wykonywania których jedynie on posiada odpowiednie kwalifikacje, a także za:

    1.    Przebieg realizacji powierzonych zadań, tzn.:

    •    określenie (wcześniejsze) celów i ograniczeń delegowanych kompetencji;

    •    okresową kontrolę wyników...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 399

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kółka jakości przykładem kierowania partycypacyjnego

    Kółka jakości nie są oryginalnym pomysłem japońskim. Japończycy przejęli go w latach pięćdziesiątych od Amerykanów, udoskonalili go i stworzyli system kółek jakości, który w ciągu dwudziestu lat rozwinął się w potężny ruch - nie tylko w Japonii, ale także w innych krajach, w których...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /4 891

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    EFEKTYWNE KIEROWANIE ZESPOŁEM

    Katzenbach i Smith w książce The Wisdom of Teams (1993) dokonali na podstawie szeroko zakrojonych badań kilkudziesięciu zespołów pracowniczych rozróżnienia między zespołami i grupami roboczymi, a następnie - przyjmując kryterium efektywności - podzielili zespoły na pseudozespoły, zespoły...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 374

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIEROWANIE PRZEZ DELEGOWANIE

    Pragnienie partycypacji w organizacji i zespole jest zjawiskiem naturalnym, jednak wyniki badań nad partycypacją, świadczące o trudnościach z jej wprowadzaniem w życie, sugerują, że należy poszukiwać także innych modeli podziału władzy. Dzielenie się władzą przybierające postać partycypacji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /4 034

    praca w formacie txt

Do góry