Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    System informacyjny negocjacji

    Charakterystyka

    Punktem wyjścia do zdefiniowania omawianego systemu jest stwierdzenie, iż obejmuje on swoim zakresem negocjacje prowadzone przez przedsiębiorstwo, czyli jego pracowników (reprezentantów). Należy zatem podkreślić (z dopuszczalnym na tym etapie rozważań uproszczeniem), iż dla każdej...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /16.08.2011 Znaków /11 903

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Systemy ekspertowe

    Charakterystyka

    <googlegfaszbi</googleSystemy ekspertowe (ES - Expert Systems) zaliczane są do czwartej generacji systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Ich rozwój datuje się na drugą połowę lat 80-tych i lata 90-te XX wieku.

    Wspólną cechą wspomagania decyzji|systemów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.08.2011 Znaków /2 540

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wynalazek

    Charakterystyka

    Wynalazek to "odkrycie nowej, bardziej zaawansowanej wiedzy", które (D. Begg, s.555) powstaje dzięki wiedzy posiadanej i rozwijanej przez pokolenia. To "stworzenie nowego produktu lub odkrycie nowej techniki produkcji."( W. Nordhaus, P. Samuelson 2004, s. 641)

    Ochrona wynalazków

    Ustawa Prawo...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.08.2011 Znaków /4 669

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie programem

    Charakterystyka

    Program - grupa projektów zarządzanych w sposób zorganizowany w celu osiągnięcia korzyści niedostępnych w przypadku oddzielnego zarządzania projektami. Przykładem mogą być firmy lotnicze lub komputerowe, gdzie poszczególne projekty są łączone w jedną całość jako programy. Programy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.08.2011 Znaków /774

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metodyka badania potrzeb informacyjnych

    Charakterystyka

    Badanie potrzeb informacyjnych kierownictwa jest jednym ze wielu etapów metodyki badania i diagnozy systemu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwa. Ramowy tok postępowania badawczego w metodyce diagnostycznej składa się z trzech podstawowych etapów: ustalenie celu i przedmiotu badania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.08.2011 Znaków /9 835

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakość pracy

    Kotarbiński|T. Kotarbiński stwierdził, że praca jest pojęciem wieloznacznym i nie istnieje jedno rozumienie pracy. Zdefiniował on to pojęcie jako działanie lub zespół działań, do których wykonywania ktoś jest zobowiązany (T. Kotarbiński 1965, s. 90). K. Marks natomiast wskazuje, że praca powinna...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.08.2011 Znaków /8 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Źródła powstawania stosunku pracy

    Wstęp

    Polskie prawo pracy przewiduje inne niż umowę o pracę, podstawy powstania stosunku pracy. Przewidziane są one dla ściśle określonej grupy osób - liczebnie niewielkiej. Są to:

    powołanie, mianowanie, wybór.

    Powołanie

    Zgodnie z przepisami prawa zatrudnianie pracowników może następować na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.08.2011 Znaków /3 252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ekobilans

    Charakterystyka

    Ekobilans jest rozumiane jako zestawienie ilościowe i jakościowe wejścia danego systemu (zakładu, wydziału, procesu itp) z jego wyjściem, obejmujące oddziaływanie tego systemu na środowisko naturalne. Wejściem sa tutaj materiały, energia elektryczna, woda, chemikalia, wyjściem natomiast...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.08.2011 Znaków /4 523

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitor Aktywów Niematerialnych

    Charakterystyka

    W latach 90 tych XX wieku prace szwedzkich naukowców dały plon w postaci kolejnego po Raporcie Konrada modelu zarządzania kapitałem intelektualnym - Monitora Aktywów Niematerialnych. INM tworzono jako jednolitą koncepcję umożliwiającą pomiar ogółu zasobów niematerialnych organizacji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /5 124

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kompletność informacji

    Kompletność

    Jest określana przez ilościowe różnice między informacją pierwotną a otrzymywaną przez użytkownika.

    Straty informacyjne powodują, że informacja staje się niekompletna, a w skrajnym przypadku nieprzydatna dla użytkownika systemu.

    Autor: Krzysztof Woźniak

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /285

    praca w formacie txt

Do góry