Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Odszkodowanie

    Charakterystyka Ogólna

    Odszkodowanie - suma pieniężna które przysługuję poszkodowanemu, wypłacana przez osobę która wyrządziła lub jest odpowiedzialna za daną szkodę. Bardzo często zdarza się, że odszkodowanie jest wypłacane przez towarzystwo ubezpieczeniowe, jeżeli tylko sprawca szkody...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.09.2011 Znaków /2 398

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Specjalizacja

    Definicja

    Specjalizacja - obok centralizacji, hierarchii i formalizacji, jest jednym z wymiarów struktury organizacyjnej. Specjalizacja określa podział pracy między komórki i stanowiska w strukturze organizacyjnej, a przez to charakter i siłę więzi podziału pracy (więzi specjalizacyjnych). Specjalizacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.09.2011 Znaków /3 704

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody pracy zdalnej

    Charakterystyka

    Praca w zespole projektowym (praca grupowa) jest obok networkingu i teleworkingu jedna z form pracy w organizacji wirtualnej, którą to definiuje się jako dynamiczne narzędzie zarządzania oparte na sieciach komputerowych i możliwościach korzystania z banków informacyjnych (np. Internet) dla...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.09.2011 Znaków /3 460

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cło

    Charakterystyka

    Cło to podatek, który państwo nakłada na import (Mansfield, 2002, s.400). Według innej definicji, cło jest opłatą pobieraną przy przekraczaniu przez towar granicy celnej danego kraju (Budnikowski 2001, s.165).

    Istnieją dwa główne powody utrzymywania ceł. Pierwszy to ochrona krajowego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.09.2011 Znaków /2 470

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ryzyko ceny

    Charakterystyka

    Ryzyko ceny w dokładnym tego słowa znaczeniu, definiowane jest jako ryzyko ściśle związane z niekorzystnymi zmianami cen materiałów i surowców do produkcji zużywanych przez określone przedsiębiorstwa, a także wyrobów i usług przez nie sprzedawanych. Negatywne zmiany tych cen (wzrost...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.09.2011 Znaków /3 501

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jednoznaczność informacji

    Jednoznaczność

    Określa występowanie możliwości różnych interpretacji danej kategorii informacji.

    Informacje powinny być zawsze dobrane pod kątem charakterystyki opisywanego problemu i stosowanych metod zarządzania. Wymagana jest jednoznaczność informacji zarówno rzeczowa jak i podmiotowa.

    Autor:...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.09.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metodyka wstępująca

    Charakterystyka

    Metodyka zstępująca (kaskadowa) określa listę działań typową dla większości projektów systemów informatycznych. Dla konkretnego projektu należy wybrać odpowiedni podzbiór czynności, które są ze sobą powiązane i uszczegółowione na kilku poziomach i pogrupowane w tzw. punkty...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.09.2011 Znaków /788

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zależności hierarchiczne

    Charakterystyka

    Każde przedsiębiorstwo musi być zorganizowane. Głównymi problemami ukształtowania zależności hierarchicznych i tworzenia członów kierowniczych to rozstrzygnięcie dwóch podstawowych aspektów, jakimi jest jedność rozkazodawstwa oraz wykorzystanie potencjalnej rozpiętości...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.09.2011 Znaków /2 274

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces motywacji (firma produkcyjno-handlowa)

    Cele procesu

    Cele ogólne procesu:

    Budowanie więzi między pracownikiem a firmą. Wzrost pracowników|zaangażowania pracowników w wykonywane zadania. Poprawa nastrojów i komunikacji wewnątrz organizacji.

    Cele procesu zgodne z koncepcją SMART|S.M.A.R.T.:

    Wzrost wydajności pracowników w ciągu roku o 15...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.09.2011 Znaków /37 719

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Związki zawodowe

    Zobacz więcej w zawodowe|kategorii poświęconej związkom zawodowym.

    Charakterystyka

    Związki zawodowe to organizacje, których celem jest reprezentowanie interesów pracowników i regulowanie stosunków między pracodawcami i pracownikami. Wielkość organizacji związkowych nie jest jednoznacznie określona...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.09.2011 Znaków /7 619

    praca w formacie txt

Do góry