Religia /13 187 prac/

  • Ocena brak

    UMOCNIENIE NAUKI KOŚCIELNEJ - TEOLOGIA

    Troska o zrozumienie wszelkich prawd Objawienia była udziałem wszystkich chrześcijan. W tym okresiedyskutują o sprawach religijnych wszyscy i wszędzie. Jest to potrzebą życia chrześcijańskiego i obronąprzed błędami. Odczuwano jednak potrzebę pouczania wspólnoty przez biskupów i kapłanów, by...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /1 386

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Liturgia eucharystyczna

    W obrzędach Eucharystii występują w Kościołach lokalnych podobieństwa, ale też znaczne różnice, cosprawia, że na Zachodzie można mówić o liturgii eucharystycznej rzymskiej, północno-włoskiej (mediolańskiej),afrykańskiej i galijskiej. Najszczegółowiej opisał ją Hipolit w Tradycji Apostolskiej i...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /1 914

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Biskupi, kler i majątek kościelny

    Stanowisko Cypriana ukazuje silne poczucie odpowiedzialności biskupa za swój Kościół lokalny i świadomośćwagi jego urzędu, który wprawdzie w tym okresie pozostaje wewnętrznie nie zmieniony, podobniejak urzędy kapłanów i diakonów, ale dokonuje się wyraźniejsze ich rozgraniczenie, rozszerzenie...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /6 951

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ireneusz i teologowie zachodni

    Ireneusz z Lyonu (ok. 120-200), pochodził ze Smyrny w Azji Mniejszej, był kapłanem, potem biskupemw Lyonie. Ogłoszony świętym i Ojcem Kościoła, przysłużył się nauce chrześcijańskiej bogatą twórczościąw języku greckim. Zachowały się, niestety, tylko dwa dzieła: Zdemaskowanie i zbicie fałszywej...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /7 424

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UBOGACENIE LITURGICZNE

    Dawna autonomia Kościołów lokalnych powodowała powstanie różnych tradycji, widocznych teraz wsporze o czas świętowania Wielkanocy i chrzest heretyków. Silniejszy wszakże był nurt, zmierzający doupodobnienia obrzędów.

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /254

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Szkoły katechetyczne

    Rozwój nauki chrześcijańskiej w III wieku, dzięki szkołom katechetycznym, dał pierwsze systematyczneopracowanie teologii. Sprzyjającą okolicznością była także ówczesna odnowa filozofii greckiej, którejwybitnym przedstawicielem wśród pogan stał się Plotyn (ok. 205 - ok. 269). Z tej filozofii...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /2 791

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Chrzest - katechumenat

    Chrzest udzielany jest nadal zasadniczo dorosłym, choć Orygenes i Hipolit potwierdzają praktykę chrztudzieci. U dorosłych ścierały się dwie tendencje. Jedna zmierzała do przyjmowania chrztu jak najwcześniej,druga skłaniała do odkładania go na ostatnie chwile życia, by umrzeć wstanie pełnego...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /4 222

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teologowie aleksandryjscy

    Szkole aleksandryjskiej przyniósł sławę Klemens (ok. 150-215), zwany Aleksandryjskim. Został chrześcijaninemjako dorosły człowiek, wykształcony w naukach świeckich. Niezależnie od Pantena prowadziłnauczanie w Aleksandrii, do prześladowania za Septymiusza Sewera, a ok. 202 r. udał się do Azji...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /8 326

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ważność chrztu heretyków

    Ważność chrztu stała się problemem w III wieku, gdy do Kościoła katolickiego zaczęli zgłaszać się ludzie,ochrzczeni przez heretyków lub schizmatyków. Zastanawiano się, czy są oni ważnie ochrzczeni, czynie należy powtórzyć chrztu. Za powtórnym udzieleniem chrztu opowiedział się Tertulian w piśmie...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /2 445

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UMOCNIENIE INSTYTUCJONALNE

    W III wieku dokonuje się znaczny rozwój instytucjonalnych form Kościoła. Rozmachu nabrało jego życiesynodalne, które stało się więzią między Kościołami lokalnymi, teraz nieco bardziej niż dawniej zróżnicowanymi.Ich jedność wzmocniła się przez powstanie na Wschodzie prowincji kościelnych i...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LucjaG Dodano /17.04.2013 Znaków /443

    praca w formacie txt

Do góry