Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Reprezentacje poznawcze - wyobrażenia, pojęcia

     

    POJĘCIA : najsilniej interpretacyjną pracę mózgu widać na poziomie pojęć - pojęcia to efekt czystej interpretacyjnej pracy mózgu , pojęcia są abstrakcyjne , ludzie myślą abstrakcyjnie dla wygody.

    Pojęcie zawiera wszystkie cechy istotne , nie zawiera tego , co nieistotne . Pojęcia mogą być:

    1. o...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /23.02.2012 Znaków /1 759

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fizyczny odbiór bodźców – rola CUN

     

    I. Spostrzeganie:

    We wrażeniach odzwierciedlają się cechy zmysłowe obiektów działających na nasze receptory: barwa, kształt, twardość lub szorstkość. W spostrzeżeniach odzwierciedlamy te obiekty w świadomości jako całość: spostrzegamy kwadrat lub kulę, budynek formy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /23.02.2012 Znaków /9 675

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikowanie jako interakcja o cechach czynności. Język a kultura. Reguły semiotyczne i semantyczne. Znaczenie a kontekst. Istota komunikacji codziennej

     

    Komunikacja międzyludzka to czynności zwiększające zakres wspólnej wiedzy. Komunikacja ludzka sprężenie zwrotne między nadawcą a odbiorcą. Pojawia się myśl idea (ideacja), ekspresja- jakoś trzeba to wyrazi. Dopóki nie powiem to nie wiem co pomyślałem. Inni ludzie potrzebni, nam są po to aby kim...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /23.02.2012 Znaków /4 204

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności jako przedmiot psychologii - elementy historii dyscypliny

     

    Psychologia wyrasta z filozofii. Stając się nauką empiryczną psychologia oddzieliła się od filozofii. Symboliczna data to założenie laboratorium eksperymentalnego w Lipsku przez W. Wundta.

    Zrozumienie psychologii współczesnej wymaga powrotu do jej wczesnych nurtów. Są to strukturalizm (E.Titchener) -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /23.02.2012 Znaków /1 954

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój religijny. Charakterystyka etapów

     

    Religijność małego dziecka do trzech lat: jest okres, w którym dziecko podejmuje pierwsze kroki w modlitwie. W modlitwie bardzo często występuje element zabawy. W pierwszym roku życia dziecka nie występują przejawy jakiegokolwiek życia religijnego. Kiedy mija rok dziecko uczy się zginać...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /1 293

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój moralny według Kohlberga i Piageta

    J. Piaget: na podstawie obserwacji zachowania własnych dzieci dookreślił etapy zachowania moralnego:

    1. Anomia moralna – nie ma odpowiedzialności, mniej więcej do drugiego roku życia.

    2. Heteronomia moralna - zachowanie moralne ze względu na autorytet (matki, albo ojca). Sumienie dziecka jest...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /2 132

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy rozwoju intelektualnego według Piageta

     

    I. Okres od 0 do 2 lat

    II. Okres i od 2 do 12 lat – Przygotowanie i organizowanie operacji konkretnych w klasach, stosunkach i liczbach. Dzieli sie on na dwa podokresy:

    1) przedoperacyjny od 2 do 7 lat

    Okres przejściowy, który kończy sie pojawieniem myślenia operacyjnego. Wraz z rozwojem mowy dziecko staje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /2 508

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Postawy ludzi XX wieku wobec zjawiska śmierci

     

    Postawy wobec śmierci – niechęć przed akceptacją, przyczyny:

    Procesy urbanizacji: zmniejszenie szans na obserwację i przeżywanie śmierci.

    Zmiana wartości otaczających starość: akcentowanie wartości związanych z siłą młodości.

    Procesy sekularyzacji: zmniejszenie roli...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy rozwoju człowieka według E. H. Eriksona

     

    1. Zaufanie – brak zaufania (I rok życia)

    2. Autonomia – wstyd i zwątpienie ( II i III rok życia)

    3. Inicjatywa – poczucie winy (IV IV rok życia)

    4. Przedsiębiorczość – poczucie niższości (VI – XI rok życia)

    5. Tożsamość – rozproszenie ról (dorastanie 12-18 lat)

    6. Intymność – samotność...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /1 209

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wkład E. Kuebler - Ross do tanatopsychologii

     

    Dr. Elisabeth Kübler-Ross (ur. 8 lipca 1926 - zm. 24 sierpnia 2004) - amerykańska lekarka, pochodzenia szwajcarskiego, która znana jest ze swojej przełomowej książki Rozmowy o śmierci i umieraniu (On Death and Dying), w której przedstawiła psychologiczną teorię reakcji na śmierć bliskiej osoby. Pięć...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /1 013

    praca w formacie txt

Do góry