Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    OCENA MYŚLI I ZACHOWAŃ SAMOBÓJCZYCH, SAMOUSZKODZEŃ I ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH

    Jest to raczej wyjątek niż reguła, że pacjenci zgłaszają się do nas na leczenie, przechodząc kryzys samobójczy. Dzieje się tak dlatego, że skierowanie do objęcia naszym programem następuje zazwyczaj po nagłym epizodzie zachowań samobójczych, podczas którego często dochodzi do hospitalizacji na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /2 320

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Forma spotkań zespołu konsultacyjnego

    Spotkania zespołu konsultacyjnego są nieodzowną, stałą częścią programu dialektycznej terapii behawioralnej. Oznacza to, że zespół nie rozwiązuje się po zakończeniu leczenia konkretnego pacjenta. Jego prace trwają, choć jedni pacjenci odchodzą, a nowi przychodzą. Aktywność zespołu jest podstawą...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /5 651

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategie oceniania ryzyka samobójstwa i samouszkodzenia

    W pracy z nastoladcami z grupy wysokiego ryzyka ważne jest nawiązanie współpracy przed przystąpieniem do oceny ryzyka zachowań samobójczych i samouszkodzeń. Badacze twierdzą, że najlepszym pojedynczym predyktorem podjęcia próby samobójczej jest poprzednia próba samobójcza (Leon, Friedman, Sweeney, Brown i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /8 060

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kto będzie wchodził w skład grupy nastoletnich pacjentów?

    Programy leczenia wykorzystujące dialektyczną terapię behawioralną stosują rozmaite kryteria kwalifikowania pacjentów. Na przykład w niektórych programach leczenia całodobowego takim kryterium jest zachowanie samobójcze (Katz i in., 2004). W różnych programach rezydenckich podstawowym kryterium...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /12 143

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ocena cech zaburzenia osobowości z pogranicza oraz problemów z nimi związanych

    Idealnym rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie oceny dotyczącej wszystkich zaburzeń osi II, ale w programie Montefiore oceniamy tylko obecność zaburzenia osobowości z pogranicza, ponieważ nie chcemy nadmiernie obciążać swoich pacjentów zbyt wieloma narzędziami oceny i wywiadami. Niektórzy pacjenci oraz...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /5 069

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kto będzie wchodził w skład zespołu terapeutycznego?

    Członkiem zespołu terapeutycznego jest każda osoba, która zajmuje się leczeniem w ramach programu dialektycznej terapii behawioralnej, bez względu na metodę terapii. Do zespołu należą więc trenerzy umiejętności, terapeuci indywidualni oraz osoby zaangażowane w proces leczenia w zależności od miejsca...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /5 549

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Interwencje z udziałem członków rodziny oraz kontakty z innymi osobami zaangażowanymi w leczenie

    Jedną z zasadniczych cech dialektycznej terapii behawioralnej jest zwracanie uwagi na kontyngencje pojawiające się w trakcie całego programu leczenia. Celem jest upewnienie się, że zasady, na których opiera się program, jak również wszystkie osoby biorące udział w programie wzmacniają zachowania...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /3 603

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Terapia indywidualna dla nastolatków

    Sesje terapii indywidualnej są pierwszym środowiskiem, w którym nastolatek uczy się, jak wykorzystywać w życiu nowe umiejętności nabyte w grupie treningu umiejętności. Terapeuta indywidualny nie zajmuje się bowiem wyłącznie zdolnością do rozwinięcia umiejętności, lecz także czynnikami...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /6 531

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwijanie umiejętności behawioralnych

    Ogólnym celem dialektycznej terapii behawioralnej jest zbudowanie takiego życia, które warto przeżyć. Służy temu, po pierwsze, redukowanie wcześniej opisanych zachowań oraz, po drugie, jednoczesne rozwijanie umiejętności behawioralnych. Najważniejszym miejscem, w którym pacjent nabywa tych umiejętności...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /2 448

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trening umiejętności dla nastolatków

    Głównym celem leczenia w Fazie 1 jest rozwijanie umiejętności behawioralnych. Jednakże nabywanie umiejętności w ramach psychoterapii indywidualnej jest bardzo trudne ze względu na potrzebę interweniowania w sytuacjach kryzysowych oraz zwracania uwagi na inne kwestie. Dlatego lepiej jest się zajmować...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /jolka Dodano /27.05.2014 Znaków /4 933

    praca w formacie txt

Do góry