Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Wielkość reklamy

     

      Przeglądając rożne magazyny, gazety spostrzegamy, ze liczba stron z reklamami dawno przekroczyła liczbę stron z tekstami redakcyjnymi. Jak wiec zmusić czytelnika, aby jego wzrok wyłowił z morza innych właśnie nasze ogłoszenie? Intuicyjnie wiemy, że im większa reklama, tym większe szanse, że...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /1 647

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy brak uwagi może pomagać reklamie?

     

     Według amerykańskich badań z 1991 roku 69% ludzi podczas emisji reklam telewizyjnych jest zajęta np. szydełkowaniem, rozmową telefoniczną, czytaniem prasy itp. (taka ucieczka od koncentracji uwagi na ekranie, jest szczególnie częsta gdy reklamowane są podpaski).

        Jak widać twórcy reklam muszą...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 414

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dźwięk a ukryta perswazja

     

    Istotnym zagrożeniem dla konsumenta jest również wpływanie na jego decyzje za pomocą sygnałów dźwiękowych. Badania psychologiczne opublikowane w 1976 roku przez N. Millera, G. Maruyame, R. J. Bearbera, K.Valone'a wykazały, że przyspieszone słowne komunikaty mają większą siłę przekonywania, a...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Brzmienie słów reklamowych

     

     Klasyczna reguła dotycząca podstaw wiedzy o komunikacji werbalnej zakłada, że istotne jest to, kto mówi, do kogo mówi, o czym mówi i jak mówi. Banalne odkrycie, że osoba reklamująca produkt powinna mówić przekonywująco jest tak oczywiste, że nie ma sensu go omawiać. Swoją uwagę chciałabym skupić...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /3 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tekst i obraz jako ukryty przekaz

     

    Janiszewski (1990) podjął się analizy znaczenia podświadomych procesów przetwarzania informacji w sposobie wzrokowego spostrzegania rysunków i tekstów w codziennych gazetach i popularnych pismach. Z badań nad uwagą m. in. Schneidera, Dumaisa i Shiffrina (1984) wiadomo, że podczas czytania tekstu i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /6 510

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TRZY REGUŁY PSYCHOLOGII PERCEPCJI

     

    Reguła równowagi

        Psychologia percepcji odkryła pewne reguły organizujące spostrzeganie przez człowieka obrazu. Pierwszą z nich jest reguła równowagi. Zgodnie z tą regułą tzw. optyczny punkt centralny znajduje się w jednej trzeciej odległości od górnego krańca. Jeśli ktoś patrzy na plakat czy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /4 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Reklama społeczna

     

    Osobnym zagadnieniem jest reklama społeczna, w Polsce wciąż jeszcze nie dość rozpowszechniona. Teoretycznie rządzi się tymi samymi prawami co każda promocja, ale mimo to ma zupełnie inne zadanie. Nie chodzi tutaj bowiem o prezentację czy sprzedaż, ale jedynie o uświadomienie odbiorców o istotnych dla...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /3 151

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Muzyka w reklamie

     

    Czynnikiem kształtującym nastrój jest także muzyka, która podobnie jak kolor określa cechy produktu i działa na zmysły. Stąd utwory dynamiczne, radosne czy przeciwnie - spokojne, stanowiące w zasadzie niezauważalne tło dla reklamy. Takie w każdym razie było pierwotne założenie. Obecnie dużą...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /682

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kolor w reklamie

     

    Najistotniejszym czynnikiem kształtującym nastrój każdej reklamy są barwy, które ściśle się wiążą z cechami przedstawianego produktu i przywodzą na myśl konkretne skojarzenia i odczucia. Mogą również być wizytówką firmy, tak jak logo. Kolorem można wyrazić smak, zapach, temperament, emocje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /4 285

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tło reklamy

     

    Swoje znaczenie ma również otoczenie, w którym rozgrywa się akcja reklamy. Umiejscowienie jej wśród rozkwitających łąk przywodzi na myśl wypoczynek, beztroskę i kontakt z obfitującą w bogactwa naturą. Jest również wdzięcznym tłem dla hasła Produkt polski, w czym nie ustępuje widokom rodzimych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 584

    praca w formacie txt

Do góry