Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Analiza krzywych uczenia się – prawo ćwiczenia

    Prawo częstości:

    Jeżeli coś długo utrzymuje się w naszej świadomości to występuje większe prawdopodobieństwo utrwalenia się. Prawo ćwiczenia powiada, że w miarę postępu uczenia się przyrosty wprawy stają się coraz mniejsze. Najszybciej uczymy się w początkowym okresie uczenia, potem krzywa...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /971

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola powtórzeń – prawo częstości Heurystyki

    Heurystyki:

    a) jeśli uczymy się materiału z pewnymi powtórzeniami nie w sposób skompasowany to po pierwsze: nie należy uczyć się materiałów obszernych w sposób skompasowany, jeśli mamy bardzo dużo tekstu nie należy uczyć go się za jednym podejściem a należy robić przerwy.

    b) po drugie: im...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 389

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki działające w trakcie uczenia się

    Są dwa sposoby uczenia się albo w sposób skomasowany albo z przerwami. Uczenie się skomasowane generalnie jest dobre wtedy gdy materiał nie jest za długi i jest dostępny nam poznawczo, innymi słowy rozumiemy ten materiał. Kiedy materiał jest bardzo długi musimy uczyć się z przerwami ze względu na pewne...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /4 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się reakcji złożonych i nabywanie wiedzy

    Przyswajanie czynności złożonych polega wedle teorii behawiorystycznych na tworzenie się łańcuchów nawykowych, a łączenie poszczególnych ogniw takiego łańcucha sprowadza się do wykorzystywania wzmocnień wtórnych i metod przybliżeń. Wiele koncepcji tzw. neobehawiorystycznych (np.: teoria Hulla)...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 553

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Schematy warunkowania klasycznego i instrumentalnego

    Porównanie obu rodzajów warunkowania:

    a) W warunkowaniu klasycznym reakcja warunkowa jest związana z reakcją bezwarunkową. Reakcja warunkowa nigdy nie jest równa pod względem siły czy wielkości reakcji bezwarunkowej, ale jest tego samego rodzaju. Natomiast reakcja instrumentalna jest różna od reakcji...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 061

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się poprzez bezpośrednie kojarzenie S – R a uczenie poznawcze

    Bodziec, który regularnie wywołuje daną reakcję jeszcze przed uczeniem się, nosi nazwę bodźca bezwarunkowego (Sb). Bodziec obojętny, który wielokrotnie występuje tuż przed pojawieniem się bodźca bezwarunkowego, uzyskuje zdolność wywoływania tej reakcji stając się w ten sposób bodźcem warunkowym...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 154

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Adaptacja sensoryczna a habituacja

    Polega ono na stopniowym zaniku reakcji na powtarzające się pobudzenia zewnętrzne o średniej sile. Habituacja różni się od zmęczenia tym, że może występować w stosunku do bodźców pojawiających się bardzo rzadko. Jako przykład habituacji możemy też wymienić wygaszanie reakcji orientacyjnej która...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /649

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje uczenia się

    Przyjmując, że uczenie się przejawia się w zmianach zachowania J. Altman (1970) wyróżnia trzy rodzaje zachowań:

    a) zachowania o sztywnym programie morfogenetycznym, które nie ulegają żadnym modyfikacją pod wpływem nowych doświadczeń.

    b) zachowania o dającym się modyfikować programie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /608

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się jako ujawnianie w zachowaniu nowego doświadczenia

    Stefan Baley traktuje uczenie jako proces prowadzący do modyfikacji zachowania jednostki w wyniku jej uprzednich doświadczeń. Takie ujęcie przewiduje możliwość uczenia się w każdej dziedzinie zachowania ludzkiego. Uczenie się zakłada konieczność istnienia pamięci czyli zdolności funkcjonalnej układu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /700

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria podwójnego kodowania PAIVO

    Powstała pewna koncepcja tzw. koncepcja podwójnego kodowania, którą opracował PAIVIO. Zastanawiał się czy między dwoma systemami reprezentacji mogą zachodzić jakieś relacje i przejścia. Jeden oparty na sądach dysponuje czymś co nazywamy logo genami, a więc pewne abstrakcyjne pojęcia jakiś obiektów...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 184

    praca w formacie txt

Do góry