Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Uczenie się zastępcze

    Eksperyment DOLLARD’A I MILLER’A, gdzie pokazano że proces uczenia się społecznego czyli przejmowania wzorców zachowań przebiega sprawniej, gdy następuje wzmocnienie ale nie osobnie dziecka, które uczestniczy i ogląda to zachowanie modela, ale wtedy, gdy ten model zachowuje się agresywnie czy poprawnie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /944

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest konflikt

    Związany jest z 2 przeciwstawnymi tendencjami: dążeniem i unikaniem. Gradient unikania jest bardziej stromy niż gradient dążenia. Kiedy oddalamy się od bodźca budującego jakieś reakcje, to przeważa tendencja „dążenia ku” której gradient jest bardziej pochyły wtedy zmierzamy w stronę tego obiektu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 153

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się społeczne Dollarda i Millera

    Dollard, Miller i Bandura powiadają ze uczymy się poprzez obserwowanie zachowania innych, które polega na tym, że my również niedostajemy żadnego wzmocnienia, uczymy się nie dostając za ten proces nagrody. Takie uczenie się nazywa się UCZENIEM ZASTĘPCZYM. Bardzo ważnym wkładem Dollarda i Millera do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 957

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wywierające wpływ na zapominanie

    Kiedy treści są bezsensowne zapominanie jest bardzo szybkie, jeśli używamy jakiegoś materiału sensownego to ta krzywa mniej gwałtownie opada.

     Interferencja jest to rektro aktywne hamowanie, czy ułatwianie. Dużą część procesu zapominania da się wyjaśnić po przez działanie efektu interferencji...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wywierające wpływ na zapominanie

     

    Kiedy treści są bezsensowne zapominanie jest bardzo szybkie, jeśli używamy jakiegoś materiału sensownego to ta krzywa mniej gwałtownie opada.

     Interferencja jest to rektro aktywne hamowanie, czy ułatwianie. Dużą część procesu zapominania da się wyjaśnić po przez działanie efektu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 486

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Retro aktywne ułatwianie i hamowanie, sposoby ich pomiaru

    Transfer pozytywny i pro aktywne ułatwianie są bardzo podobnymi procesami, tylko pro aktywne ułatwianie jest z ponownym uczeniem się, z badaniem tego, jak to jest przechowywane w pamięci. W sytuacji kiedy jest pewna przerwa w uczeniu się i uczymy się ponownie obserwujemy że wyniki w grupie E są lepsze...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 075

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wpływ czynników poprzedzających uczenie się – transfer. Rodzaje transferu i czynników nań wpływające

    Transfer to przeniesienie wprawy w procesie uczenia się z zadania poprzedniego na następne. Czyli transfer to przeniesienie wprawy na zadania, których uczyliśmy się wcześniej na zadania, którego uczymy się następnie. Taki transfer nazwiemy transferem pozytywnym. 

    Taki transfer kiedy oba rodzaje zadań...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby powtarzania

    Kiedy coś już umiemy i przerywamy proces uczenia się, ale przerywamy nie korzystając z dobrodziejstwa przerwy, jeszcze raz to powtarzamy to się nazywa pierwszym powtarzaniem . Pierwsze powtórzenia tekstu są kolejnym wzmocnieniem wynikającym z tego, że my ten tekst już umiemy. To pierwsze powtórzenie ma...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /847

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozłożenie powtórzeń w czasie – uczenie się z przerwami

    Wiele doświadczeń pokazuje, że metoda uczenia się z przerwami daje lepsze rezultaty, zwłaszcza gdy uczymy się materiału długiego. Te rozłożenia w czasie sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu. Udowodnił to Jost. Drugie prawo uczenia się Josta mówi: tym co faworyzuje tą metodę rozłożenia w czasie są...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 985

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się jako funkcja miejska w szeregu i objętości materiału

    Zapamiętywanie czyli uczenie się jest również, funkcją miejsca w szeregu. Jeśli uczymy się jakiegoś, długiego tekstu, to zastanawiamy się co lepiej pamiętamy, jakie elementy tego szeregu są lepiej pamiętane. W pierwszej kolejności zapamiętywane są dosyć dobrze te początkowe elementy, gorzej...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /895

    praca w formacie txt

Do góry