Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Psychologia procesów poznawczych - Eksperyment Posnera

    W eksperymencie tym eksponowano litery równocześnie albo jedną po drugiej.

    Zadaniem badanych było porównywanie liter ze względu na różne kryteria:

    a) identyczność fizyczna np. za identyczne uznawano pary AA, aa, bb

    b) identyczność nominalna np. za identyczne uznawano pary Aa, Bb

    c) identyczność...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 353

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia procesów poznawczych - Funkcja pamięci sensorycznej

    Pamięć sensoryczna pełni funkcje bufora poznawczego – tj. zatrzymuje  informacje sensoryczne (wzrokowe, słuchowe, dotykowe,  do czasu ich wykorzystania. W tym czasie następuje „przekład” z kodu percepcyjnego na kod pamięciowy. Przekład ten został ukazany w eksperymencie Posnera.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /316

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia procesów poznawczych - Maskowanie wzrokowe

    Pamięć sensoryczna wrażliwa jest na maskowanie wzrokowe.

    Bodziec, który eksponowany jest po bodźcu pierwotnym w przedziale 75-300 msek, nakłada się na bodziec pierwotny.

    Ludzie nie widzą żadnej przerwy między tymi bodźcami. Można zatem w spostrzeżeniu „złożyć” dwa różne elementy.

    Maskowanie jest...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /598

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia procesów poznawczych - Eksperyment Sperlinga

    Sperling w swoim eksperymencie eksponował przez okres około 50 msek matrycę zawierającą 9 elementów, a potem dźwięk informujący, którą część matrycy należy odtworzyć.Po zakończeniu ekspozycji (odroczenie mogło wynosić do 500 msek) eksponował bodziec sygnalizujący, jaką część planszy należy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 139

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia procesów poznawczych - Interpretacja znaczenia

    1. Interpretacja znaczenia

    Dane sensoryczne muszą być przechowane dopóki, dopóty nie zostaną porównane z zawartością pamięci.

    Pamięć sensoryczna (ultrakrótka) przechowuje dokładny obraz przez 500 msek.

    Pojemność tej pamięci wynosi około 18 elementów.

    Przechowywane są w niej wyłącznie informacje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /769

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pamięć DEKLARATYWNA WG. TULVINGA

    -semantyczna – kat. Ogólne, powstawanie pojęcia, znaczenia słów bez odniesienia ich do czasu i miejsca w doświadczeniu danej osoby

    -encyklopedia, prawa ogólne

    -epizodyczna –zdarzenia związane z osobistymi doświadczeniami

    - znacznik czasowy, kody treściowe ( gdzie miało miejsce dane...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /849

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPY PAMIĘCI

    Pamięć dlugotrwała przechowuje inf. sensoryczną + generatywną wewnętrznie ( myśli twórcze, opinie, wartości)

    Magazynowana jest ta wiedza na dwa sposoby

    -pamięć proceduralna(czynności, f. pełnią okolice podkorowe- ewolucyjnie starsza część mózgu)

    -p. deklaratywna ( wymaga świadomego...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYDOBYWANIE Z PAMIĘCI - Teoria generowania – rozpoznawania

    W swobodnym odtwarzaniu zakłada, że badani stosują różne strategie dla generowania słów, a następnie próbują rozpoznać słowa, które wygenerowali. (za każdym razem dokonywali oceny rozpoznawczej, aby stwierdzić, czy jest to słowo, którego uczyli się)

    a) mnemoniczne strategie odtwarzania

    metoda...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYDOBYWANIE Z PAMIĘCI - Kontekst listy

    (reprezentacja listy) – uczenie się list może być postrzegane jako uczenie się par skojarzeń, w którym badani tworzą asocjacje pomiędzy słowami i jakąś reprezentacją kontekstu eksperymentalnego

    Osiągnięcia w teście odtwarzania są słabe z powodu masowej interferencji

    W pamięci list test...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /722

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PODEJŚCIA DO UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI - Neuronalna podstawa uczenia się i pamięci

    1. Układ nerwowy

    a) Układ nerwowy to:

    - ośrodkowy układ nerwowy – to rdzeń kręgowy i mózg

    - obwodowy układ nerwowy :

    * to nerwy sensoryczne, przenoszące info pochodzące z receptorów

    * nerwy motoryczne – wysyłają polecenia do mięśni

    b) Każdy rodzaj uczenia zachodzi w mózgu

    c) Ludzki mózg:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /3 991

    praca w formacie txt

Do góry