Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Przekazywanie materiału genetycznego

    Podstawy naukowe koncepcji przekazywania substancji dziedzicznych powstały już w pał. XIX w każda komórka organizmu ma bardzo złożoną budowę i wymaga bardzo dokładnych informacji o swoim rozwoju aż do osiągnięcia postaci końcowej. Ponieważ organizm człowieka składa się z ogromnej liczby komórek...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /03.07.2011 Znaków /4 471

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka

    Wszystkie możliwe do zaobserwowania właściwości organizmu powstają w wyniku współdziałania informacji zawartych w genach (odziedziczonych po naszych przodkach) i środowisku.

    Ze środowiska organizm czerpie budulec i energię.

    Każdy organizm dzięki przemianom chemicznym (metabolizm) przetwarza pokarmy na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /03.07.2011 Znaków /829

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria rozwoju psychospołecznego opracowana przez ERIKSONA

    Erik ERIKSON (1902 – 1994) w swej pracy Dzieciństwo i społeczeństwo opublikowanej na początku lat pięćdziesiątych, (1950; 1 wydanie polskie - 1997), przedstawił pogląd, że życie człowieka to seria kryzysów. Zaczynają się w niemowlęctwie i ujawniają się aż do starości. Dla każdego z tych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 226

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria rozwoju sądów moralnych opracowana przez KOHLBERGA

    Amerykański psycholog żyjący w latach 1927-1987 Lawrence KOHLBERG [czytaj: Lorens Kolberg, polskie odpowiedniki imienia Lawrence to Laurenty bądź Wawrzyniec) chciał sprawdzić, czy u starszych dzieci zachodzą jakieś zmiany w ich sądach moralnych.

    W latach 1955-1956 przeprowadzał rozmowy z 72 chłopcami z...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /9 018

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria rozwoju sądów moralnych opracowana przez PIAGETA

    Szwajcarski psycholog Jean PIAGET [przybliżona wymowa: Żan Piaże](1896 – 1980) w wydanej w roku 1932 książce pt. "Le jugement moral chez l'enfant" (Sąd moralny u dziecka –polskie wydanie z roku 1967 nosiło tytuł: Rozwój ocen moralnych dziecka) rozróżnił dwie zasadnicze fazy rozwoju sądów moralnych u...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /9 664

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria zadań rozwojowych opracowana przez HAVIGHURSTA

    Robert James HAVIGHURST [wymowa: Hewikherst] (1900 – 1991) sformułował ideę, że jednostka rozwija się pod naciskiem oczekiwań społecznych. Oczekiwania społeczne stanowią kryterium oceny, czy człowiek radzi sobie w życiu czy nie. Poszczególne składniki oczekiwań społecznych dotyczących osób w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /4 836

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Periodyzacja rozwoju oraz sfery rozwoju

    W najnowszym polskim podręczniku psychologii rozwojowej (Harwas-Napierała i Trempała, 2000) wyróżniono następujące okresy rozwojowe:

    a. Okres prenatalny, trwający od zapłodnienia do urodzenia się

    b. Wczesne dzieciństwo, trwające od urodzenia się do ukończenia 3 lat

    (tradycyjnie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 287

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historyczna zmiana podejścia psychologów do problematyki rozwoju

    Początkowo psychologia rozwojowa była traktowana jako nauka o postępach zachodzących w sferze psychiki i zachowania dzieci i młodzieży. Była to więc nauka o korzystnych zmianach zachodzących do około 25 roku życia. Ostatnim okresem rozwojowym, jaki uwzględniano, był wiek młodzieńczy.

    Chociaż już...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /4 168

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakość wczesnych relacji z opiekunem a dalszy rozwój

    Zgodnie z teorią Bowlby’ego „w trakcie zdrowego rozwoju zachowanie przywiązaniowe prowadzi do rozwoju więzi uczuciowych lub przywiązań, początkowo pomiędzy dzieckiem a rodzicem a później pomiędzy dorosłym a dorosłym. Formy zachowań i więzi, do których to prowadzi, są obecne i aktywne w ciągu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /7 432

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wczesny rozwój emocjonalny

    Bowlby (1980) twierdził, że „podczas formowania się, utrzymywania i odnawiania związków przywiązaniowych powstaje wiele najbardziej intensywnych emocji (...), które są odbiciem stanu więzi uczuciowych jednostki”. Dlatego też utrzymywał, że psychologia i psychopatologia emocji dotyczy w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Horacy123 Dodano /02.07.2011 Znaków /6 217

    praca w formacie txt

Do góry