Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Psychologia a Filozofia i Aksjologia

    Psychologia (jako Logika Ducha) a Filozofia i Aksjologia(Essej Hioba powstały w tymczasowym niesłusznym Areszcie )Zamiast wstępu:Istnieją różne Zamki -warowne i zamki i zamknięcia, którymi odgradza się człowiek od człowieka- czy to zamki z fosą czy zamki w drzwiach lub samozamykanie się człowieka na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /lala Dodano /01.06.2014 Znaków /64 828

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROBLEMY ZWIĄZANE Z OGRANICZONYMI ZASOBAMI PERSONELU

    Niekiedy przeszkodą w rozpoczęciu programu dialektycznej terapii behawioralnej są ograniczone zasoby personelu. Na przykład tylko nieliczni pracownicy danej instytucji mogą znać zasady dialektycznej terapii behawioralnej, a na terenach wiejskich, w promieniu wielu kilometrów, może być bardzo mało...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /5 221

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakończenie leczenia a praca zespołu konsultacyjnego

    Ponieważ dialektyczna terapia behawioralna opiera się na założeniu, że społeczność pacjentów jest leczona przez społeczność terapeutów, każdy członek zespołu konsultacyjnego jest indywidualnie odpowiedzialny za to, by każdy terapeuta przestrzegał przewidzianych terapią parametrów leczenia, a...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 708

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAKOŃCZENIE LECZENIA KRÓTKOTERMINOWEGO

    Uważa się, że nastolatek dopóty pozostaje w Fazie 1 dialektycznej terapii behawioralnej, dopóki przejawia znaczną niestabilność behawioralną. W większości programów leczenia, niezależnie od ustalonego czasu terapii (np. 16 tygodni, 6 miesięcy, 1 rok), nastolatek jest objęty standardową wersją terapii...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /5 182

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakończenie drugiego etapu leczenia

    Sposób zakończenia drugiego etapu leczenia zależy od tego, jakimi metodami pacjent był leczony, jakie poczynił postępy oraz czy ma zamiar kontynuować leczenie w jakiejś formie. Jeżeli drugi etap leczenia opierał się na terapii indywidualnej, zakończenie leczenia może nastąpić wtedy, gdy terapeuta i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 885

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie zachowań kolidujących z terapią

    Kolejnym sposobem ocenienia postępów pacjenta jest zbadanie tych jego zachowań, które kolidują z terapią. Niektóre zachowania kolidujące z terapią wiążą się z kartami samoobserwacji, np. z niesystematycznym wypełnianiem lub nieprzyno-szeniem ich na sesje. Inne zachowania nie mają związku z kartami...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 309

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie treści sesji indywidualnych

    Terapeuta może odnotować postępy, obserwując pozytywne zmiany w treści sesji indywidualnych odbywanych z pacjentem. Do takich zmian należą poprawa wglądu oraz uczestnictwo w przeprowadzanych analizach behawioralnych. Podczas pierwszych sesji pacjent dopiero uczy się przebiegu analizy behawioralnej;...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 751

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Umiejętności związane ze skutecznością w relacjach interpersonalnych

    Kiedy uczymy grupę umiejętności związanych ze skutecznością w relacjach personalnych, zawsze odwołujemy się do odgrywania ról. W scenach bierze udział dwoje nastolatków lub nastolatek i rodzic (niekoniecznie rodzic tego właśnie nastolatka). Prezentując po raz pierwszy jedną z tej grupy umiejętności...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /2 262

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie funkcjonowania rodziny

    Dialektyczna terapia behawioralna dla nastolatków zajmuje się bezpośrednio środowiskiem pacjentów, ponieważ włącza do leczenia członków rodziny oraz przekazuje umiejętności pozwalające poprawić interakcje w rodzinie, zwłaszcza pomiędzy nastoletnimi dziećmi a rodzicami. Postępy leczenia objawiają...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /4 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Umiejętności związane z regulowaniem emocji

    Tak jak w pozostałych modułach, umiejętności regulowania emocji staramy się uczyć, jak najczęściej opierając się na bezpośrednim doświadczeniu uczestników. Prezentując na przykład model emocji (diagram z zaznaczonymi emocjami i ich połączeniami z zachowaniami, myślami, impulsami, następstwami...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /2 811

    praca w formacie txt

Do góry