Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - DZIECIĘCE AKTYWNOŚCI UMYSŁU

    Dziecięca aktywność umysłu – pojawia się miedzy 4 a 5 r .życia. Jest to koncepcja, bądź teoria, która pozwala dzieciom przewidywać i wyjaśniać zachowania innych osób, pragnienia, emocje, przekonania.

    3 r. życia. Rzeczy i zdarzenia sa bezpośrednio odzwierciedlane przez umysł ( Flavel

    1988, Perner...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /848

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - ZABAWY KONSTRUKCYJNE (M. Przetacznikowa)

    Początek tych zabaw już w 2 roku życia

    Wykorzystanie różnorodnego materiału konstrukcyjnego. Wzbogacenie treści i formy zabaw.

    Usprawnienie techniki konstrukcji. Technika jest coraz bardziej świadoma, planowana.

    Materiałem zabaw są najczęściej klocki.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /272

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - TEORIA PIAGETA O FUNKCJACH MOWY

    Mowa:

    1. Impresywna ( oddziałująca na otoczenie)

    2. Ekspresywna (skupiona na podmiocie)

    Mowa egocentryczna- wypowiedzi dziecka, które nie są przeznaczone dla odbiorcy.

    Nawet, jeśli dziecko mówi w obecności innych osób to kieruje słowa do samego siebie.

    Podział monologów (Piaget) a. Właściwy, b...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /851

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - ROZWÓJ MOWY

    Na mowę oddziałują: poziom umysłowy dziecka, sytuacja w rodzinie, kultura językowa środowiska. Neologizmy- nowe słowa, jakie dzieci tworzą analogicznie do znanych wcześniej słow. Szczególnie w okresie 3-5 roku życia. Następnie stopniowo zanikają. Przykłady (S. Szuman): „budowacz” (inżynier)...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /1 139

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - OBRAZOWANIE PRZYCZYNOWO - SKUTKOWE

    Ujmowanie zdarzeń w czasie. Dostrzeganie i rozumienie przemian obiektów –zwracanie uwagi na różnice miedzy etapem początkowym i końcowym.

    Piaget (1928)

    –Dzieci mieszają ogólne prawa fizyczne z własnym zegarem biologicznym ( mniemaniu dziecka: słonce zachodzi, bo dziecko idzie spać egocentryzm...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /564

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - MYŚLENIE

    Stadia rozwoju inteligencji według Piageta (zależne od rozwoju biologicznego dziecka, bez możliwości przyspieszenia)

    1. Stadium sensoryczno-motoryczne – od urodzenia do końca 2-go roku życia

    2. Stadium przedoperacyjne - 2 rok – 6 rok życia.

    Spostrzeżenia dominują nad możliwościami intelektualnymi...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /2 408

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - UWAGA

    W okresie przedszkolnym uwaga nie jest ani zbyt trwała ani podzielna

    Dziecko często zmienia przedmioty zainteresowania, koncentruje się na atrakcyjnych dla niego bodźcach. Uwaga mimowolna.

    Najstarsze dzieci z przedszkola potrafią dłużej słuchać wychowawczyni. Zaczątki uwagi...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /720

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - PAMIĘĆ

    Pamięć mimowolna – okres 3-6

    Celem dziecka nie jest zapamiętanie przedmiotu dla późniejszego odtworzenia go.

    Pamięć dowolna- koniec okresu przedszkolnego, okres szkolny i dalsze etapy rozwoju.

    Badania E.N. Istomina dzieci zapamiętują więcej podczas zabawy niż podczas eksperymentu

    Rozwija się pamięć...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /791

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - PERCEPCJA SŁUCHU

    Słuch muzyczny- zdolność rozpoznawania melodii.

    I Faza: dominują improwizacje wokalne

    Dzieci tupią, tańczą i podskakują.

    Lubią słuchać muzyki, potrafią śpiewać proste w układzie piosenki.

    II Faza: utrzymywanie tonacji i rytmu (Kaminska 1995)

    Słuch fonematyczny- umiejętność odróżniania...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /569

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚREDNIE DZIECIŃSTWO WIEK 3 - 6 LAT - SPOSTRZEŻENIA

    Kolory: W wieku 3 lat rozróżnianie podstawowych kolorów. W wieku 5 lat dokładniejsze rozróżnianie odcieni tych kolorów.

    Wczesna i średnia faza: dziecko wyróżnia z przedmiotu cechy silne

    (charakterystyczne): mocna barwa, niezwykły kształt.

    Jest spostrzegawcze w szczegółach, bo te wywołują przeżycia...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emil99 Dodano /14.09.2011 Znaków /1 343

    praca w formacie txt

Do góry