Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Jak postawa może wpłynąć na spostrzeganie?

     

    Spostrzeganie jest procesem poznawczym polegającym na odzwierciedlaniu świadomości człowieka, przedmiotu i zjawisk otaczającego nas świata. Sprawność tego procesu - to jak spostrzegamy zależy od sprawności analizatorów zmysłów, zależy od naszej wiedzy i doświadczeń, zależy od stanu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 165

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Postawa, proces kształtowania postaw

     

    Względnie stała i zgodna organizacja poznawcza, uczuciowa, motywacyjna i behawioralna podmiotu, związana z określonym przedmiotem lub klasą przedmiotów. Postawa składa się z komponentów: poznawczego, uczuciowo- motywacyjnego, behawioralnego. Jako całość, postawa składa się z wiedzy, uczuć i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /2 655

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wpływające na samoocenę

     

    - sądy i opinie osób znaczących - od wczesnego dzieciństwa ważne jest co dziecko mówi o sobie, patrzy na świat oczyma innych ludzi. Pojawia się tu „zjawisko zwierciadła społecznego” polegające na tym, że dziecko zasięga opinii od innych o samym sobie. Opinie negatywne powodują niską samoocenę u...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 859

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Samoocena, podział samooceny - charakterystyka

     

    Samoocena to zespół sądów, przekonań i opinii jakie jednostka ma o sobie samym - jest to bardzo subiektywny element osobowości. Każdy z nas ma inną samoocenę. Są pewne rodzaje samooceny: - stabilna i niestabilna. Stabilna: względnie stała, niezależna od okoliczności (zazwyczaj u ludzi dorosłych) -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /2 602

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cel grupowy

     

    Grupa społeczna - o grupie mówimy gdy są 2-3 osoby i między tymi osobami istnieją interakcje, mają wspólny cel (tzw. cel grupowy), istnieją normy grupowe, jest określona struktura, są osoby ważniejsze i mniej ważne. O grupie mówimy wówczas, gdy są spełnione te 4 kryteria.

    Interakcje - bezpośrednie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 406

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przy jakich zadaniach ulegamy konformizmowi?

     

    Kompetencje poszczególnych członków w grupie powodują, iż grupa wywiera większy nacisk. Im zadanie jest mniej jasne, skomplikowane - tym konformizm jest większy, jak ktoś nie wie jak się zachować to zachowa się tak jak grupa tego sobie życzy. Jeśli zadanie jest jasne, oczywiste – ludzie wykazują...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /382

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konformizm

     

    Zjawisko konformizmu to dostosowanie własnego zachowania i sposobu myślenia jednostki do zachowania się i sposobu myślenia grupy. Konformizm rozumiany jest jako uleganie przez jednostkę naciskowi grupy, ma on pozytywne jak i negatywne znaczenie dla jednostki; pozytywne - bo konformizm to podstawowy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /2 391

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Temperament – typy

     

    Hipokrates jako pierwszy wymyślił pojęcie i typy temperamentu (ludzie mają podobną naturę, zachowania). Temperament – zdolności przystosowawcze człowieka, wydalność organizmu na stres. Są 4 rodzaje temperamentu:

    SANGWINIK – człowiek żywy, energiczny, silny, dobrze zorganizowany, odporny na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 095

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mechanizm obrony - sposoby rozwiązywania konfliktów

     

    Mechanizm samoobrony stanowi metodę radzenia sobie z konfliktami. Obrona ta obywa się poza ich świadomością. Mechanizmy te obniżają poziom lęku, który powstaje w sytuacji konfliktowej, chronią poczucie godności, pozwalają utrzymać wysoką samoocenę, ułatwiają znalezienie swojego miejsca w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 071

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    „Ja” przyszłe, przeszłe, teraźniejsze

     

    Obraz własnej osoby:

    Ja przyszłe (11-12 r. ż.) ja teraźniejsze (7-8 r.ż.) ja przeszłe (9-10 r.ż.)

    Jako pierwsze powstaje „ja” teraźniejsze, później „ja” przeszłe, na końcu „ja” przyszłe. Człowiek jest więźniem przeszłości, to co działo się kiedyś może mieć whhhpływ na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pakosz Dodano /22.02.2012 Znaków /1 249

    praca w formacie txt

Do góry