Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Główne problemy tanatologii

     

    Tanatopsychologia – nowa gałąź wiedzy psychologicznej, nauka o psychologicznych aspektach umierania i śmierci człowieka, problematyka lęku przed śmiercią.

    Problemy z definicją śmierci.

    Sytuacje śmierci.

    Warunki uznania śmierci w wymiarze medycznym.

    Postawy wobec...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /546

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Biologiczne, medyczne i psychospołeczne problemy starości

     

    Zmiany biologiczne i medyczne:

    Utrata zdolności do podziału komórek.

    Postępujący ubytek wody w ustroju.

    Miażdżyca.

    Skrajne niedołęstwo.

    Bóle reumatyczne, bóle i zawroty głowy, zaparcia, bezsenność, duszność wysiłkowa, trudności w chodzeniu, osłabienie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /983

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka okresu dorosłości – życie rodzinne i zawodowe

     

    Rodzina – etapy:

    Narzeczeństwo.

    Młode małżeństwo.

    Postawa rodzicielska.

    Partnerstwo rodzinne.

    Puste gniazdo.

    Rozwój relacji partnerskiej:

    Zauroczenie innością.

    Namiętność.

    Intymność.

    Zaangażowanie.

    Stadia cyklu życia...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /1 106

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przystosowanie i nieprzystosowanie społeczne młodzieży (kryteria)

     

    Izolacja od społeczeństwa: ucieczka do komputera, trudność w nawiązywaniu kontaktów.

    Agresja i zachowanie antyspołeczne: konieczność spożytkowania nadmiaru adrenaliny.

    Konformizm: reakcje zgodne z oczekiwania innych ale sprzeczne z samym sobą.

    Narcyzm – obawa przed opinią...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /407

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fazy i zadania rozwojowe w okresie dorosłości

     

    Czas współwystępowanie regresu i rozwoju.

    Wybór małżonka, założenie rodziny.

    Wychowanie dzieci.

    Praca zawodowa.

    Kierowanie domem.

    Poszukiwanie autorytetów.

    Działalność społeczna, przynależność do grupy.

    Realizacja osobowych potencjalności.

    Rozwój...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /864

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Główne problemy (poznawcze, emocjonalne i społeczne) okresu adolescencji

     

    Wypracowanie tożsamości: pragnienie wiedzy o samym sobie.

    Rodzina polem bitew.

    Uzależnienia, prostytucja, wagary, autodestrukcja, lenistwo, napady agresji, otwarte konflikty.

    Problemy natury seksualnej.

    Okres prób i błędów.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /284

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zmiany charakterystyczne dla okresu adolescencji

     

    Podokresy:

    Preadolescencja: szybki rozrost ciała, zmiany nastrojów.

    Wczesna adolescencja: gruczoły hormonalne.

    Późna adolescencja: stabilizacja.

    Rozwój fizyczny:

    Przyrost długości ciała.

    Wzrost stymulowany hormonem.

    Rozwój organów wewnętrznych i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /934

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kierunki zmian w sferze intelektualnej w młodszym wieku szkolnym

     

    Główne formy działalności: nauka, abstrakcyjny sposób myślenia, zabawa i praca (zespołowe, tematyczne, konstrukcyjne, prace szkolne i domowe).

    Skupianie się na przedmiocie.

    Rozwój umiejętności obserwacji: obserwacja całościowa, wysłuchiwanie wyjaśnień w całości i stosowanie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /715

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym

     

    Przejście ze środowiska rodzinnego do szkolnego.

    Przejście z zabawy do nauki.

    Osobiste i społeczne obowiązki.

    Kontakty z rówieśnikami.

    Od 7 do 8 roku życia: zjawiska związane z pójściem do szkoły, adaptacja, szukanie oparcia w dorosłych.

    Od 9 do 10 roku życia:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /988

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka twórczości wczesnodziecięcej

     

    Rysunki: 2 r. ż. stadium bazgrot (gryzmolenie), po 3 r. ż. kreśli proste linie i kółka.

    Ulepianki: zabawa plasteliną (2 r. ż.), potrafi kształtować plastelinę (kuleczka, wałeczek, placuszek), spostrzeżenie mają charakter całościowy i są ogólnikowe oraz niedokładne.

    Wycinanki:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /418

    praca w formacie txt

Do góry