Psychologia /1 835 prac/

  • Ocena brak

    Analizator

    analizator - pojęcie wprowadzone przez I. P. Pawłowa zamiast terminu „narząd zmysłu", w celu zwrócenia uwagi na istnienie złożonych struktur, zorganizowanych w sposób hierarchiczny na kolejnych poziomach układu nerwowego. Struktury te są w stanie analizować spostrzegane obiekty na części składowe, a...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /576

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Amnezja afektywna

    amnezja afektywna - rodzaj  amnezji powstałej w wyniku silnego urazu psychicznego (np. jednorazowego silnego bodźca sytuacyjnego lub długotrwałych sytuacji fruslracyjnych czy konfliktowych). Charakteryzuje się zaburzeniami zdolności przypominania wybranych sytuacji i zdarzeń, związanych z silnymi...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /356

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antycypacja

    antycypacja - przewidywanie wystąpienia jakiegoś zdarzenia, któremu często towarzyszy gotowość do reagowania na nie w określony sposób.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /155

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Adaptacja

    adaptacja - przejawiające się zmianą w budowie lub w zachowaniu przystosowanie organizmu do zmieniających się warunków środowiska. A. dokonuje się w życiu osobnika poprzez zdobywanie coraz bogatszego doświadczenia, magazynowanego w pamięci. Na podstawie genetycznie uwarunkowanych reakcji pamięć...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /839

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie aspekty procesu emocjonalnego podlegają świadomej kontroli?

     

    Oceny poznawcze nie musza mieć świadomego charakteru. Można zatem być zaskoczonym własnymi emocjami. Jednak wynikające z takich ocen emocje muszą być świadome. W zgodzie z Freudem Clore twierdzi, że nieświadomość emocji jest niemożliwa ponieważ w emocje uwikłane jest doświadczenie, a nie można...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /7 933

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów elementy struktury myślenia

     

    Myślenie jest procesem umysłowym wyższego rzędu, wykraczającym poza informacje dostarczane przez przetwarzanie sensoryczne. Myślenie przekształca dostępne informacje w nowe, abstrakcyjne reprezentacje. Myśl ludzka opiera się na wielu typach struktur umysłowych. Należą do nich pojęcia, schematy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /5 749

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przeszkody w rozwiązywaniu problemów

     

    Rozwiązywanie problemów – proces ukierunkowany na jakiś cel. Może wymagać rozumowania, ale też myślenia przez analogie lub jedynie operacji percepcyjnych, uwagi lub pamięciowych.

    Dunckera: „Problem pojawia się wtedy, gdy organizm ma cel, ale nie wie, jak go osiągnąć.”

    Człowiek ,w swym codziennym...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /5 083

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów własności emocji podstawowych na podstawie wybranej koncepcji

     

    Paul Ekman, uważa, że wszystkie emocje wykształciły się w filogenezie jako adaptacja do warunków życiowych człowieka i popychają nas w stronę bardziej adaptacyjnych zachowań (Ekman, 1998). Emocje według Ekmana są systemem szybkiego reagowania na specyficzne bodźce i służą błyskawicznej ocenie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /5 393

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaka jest geneza oraz skutki wyuczonej bezradności?

     

    Klasyczny model wyuczonej bezradności (Hiroto i Seligman, 1975) mówi o tym, że dłuższe przebywanie w sytuacji niekontrolowanej powoduje uczenie się braku związku między zachowaniem a biegiem zdarzeń, czyli niezależnie od tego jak zareagujemy w danej sytuacji, nie możemy niczego zmienić. Powoduje to...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /5 217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola kryzysów w rozwoju człowieka

     

    Kryzys- (Allport) to sytuacja emocjonalnego i umysłowego stresu, wymagająca zmian perspektyw w ciągu krótkiego czasu. Te zmiany perspektyw wywołują często zmiany struktury osobowości. Zmiany te mogą być progresywne albo mogą być regresywne.

    Kryzys (PWN)- wszelki długotrwały proces kierunkowych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Konstancjusz Dodano /23.02.2012 Znaków /11 929

    praca w formacie txt

Do góry