Prawo /4 036 prac/

  • Ocena brak

    Kontrola (rodzaje)

    Można dokonać różnych podziałów kontroli w zależności od przyjętych kryteriów klasyfikacyjnych. Kryteria te mogą się opierać na elementach ustrojowych (usytuowanie organów kontroli w aparacie państwowym) bądź na elementach treści kontroli (tj. punktu widzenia, z którego przeprowadzana jest obserwacja...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /4 105

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola a nadzór

    Nadzór jest pojęciem szerszym niż kontrola. Nadzór obejmuje zawsze kontrolę, natomiast wykonywanie kontroli nie musi się łączyć z prawem stosowania środków nadzorczych. O nadzorze mówi się wówczas, gdy w grę wchodzi prawo wydawania poleceń, wiążących dyrektyw co do zmiany kierunków działania. Nadzór...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /512

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola (zadania)

    Ze względu na różnorodność działalności administracji konieczne jest istnienie pewnego sytemu instytucji kontrolnych i zróżnicowanie form kontroli. Poszczególne instytucje muszą być wzajemnie do siebie dostosowane i powiązane. Rolę kontroli w administracji można określić jako wtórną. Pierwotna jest...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /1 445

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola (pojęcie)

    Kontrolą jest obserwowanie, ustalanie czy wykrywanie stanu faktycznego, porównywanie rzeczywistości z zamierzeniami, występowanie przeciwko zjawiskom niekorzystnym i sygnalizowanie właściwym jednostkom o dokonanych spostrzeżeniach, bez decydowanie jednak o zmianie kierunku działania jednostki kontrolowanej...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /1 954

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nadzór nad samorządem terytorialnym (środki nadzoru)

    Środki nadzoru decydują o intensywności nadzoru. Ustawy mogą przewidywać mniej lub bardziej intensywne środki nadzoru. Przepisy ustaw samorządowych stanowią, że organy nadzoru mogą wkraczać w działalność gminną, powiatu i województwa tylko w przypadkach określonych ustawami i w sposób określony...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /2 970

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nadzór nad samorządem terytorialnym (zakres podmiotowy)

    Nadzór wykonują: Prezes RM, wojewodowie i regionalne izby obrachunkowe. Kompetencje nadzorcze przysługują również Sejmowi w ograniczonym zakresie. O kompetencjach nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych stanowi ustawa z 7 października 1992r. o regionalnych izbach obrachunkowych. Funkcje nadzoru nad...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /1 012

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nadzór nad samorządem terytorialnym (przedmiot)

    Nadzór jest sprawowany nad działalnością gminną, działalnością powiatu i działalnością samorządu województwa. Ustawy samorządowe nie rozróżniają przedmiotu nadzoru na nadzór nad działalnością gminną w zakresie zadań własnych samorządu i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /539

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Powiat (związki, porozumienia i stowarzyszenia powiatów)

    W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, w tym wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, powiaty mogą tworzyć związki z innymi powiatami.

    W sprawach utworzenia związku, przystąpienia do niego lub wystąpienia ze związku decydują rady zainteresowanych powiatów...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /2 164

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gmina (związki, porozumienia i stowarzyszenia międzygminne)

    Ustawa z 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym wyróżnia związki międzygminne oraz porozumienia międzygminne. W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych gminy mogą tworzyć związki międzygminne.

    Rady zainteresowanych podejmują uchwały o utworzeniu związku. Prawa i obowiązki gmin uczestniczących w...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /2 921

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Samorząd terytorialny (związki, porozumienia i stowarzyszenia j.s.t.)

    W celu realizacji zadań publicznych wspólnoty samorządowej wykraczających poza daną jednostkę samorządu terytorialnego samorząd może podejmować współdziałanie z innymi podmiotami. To współdziałanie może odbywać się w formach prawa publicznego (współdziałanie może być realizowane przez...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Tycjan Dodano /25.11.2011 Znaków /1 048

    praca w formacie txt

Do góry