Prawo /4 036 prac/

  • Ocena brak

    GOSPODARKA FINANSOWA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO (KONTROLA ODPOWIEDZIALNOŚCI ABSOLUTORIUM Z WYKONANIA BUDŻETU)

    Celem kontroli jest zapewnienie zgodności między przebiegiem a wynikiem określonego działania. Jest ona procesem, w którym dokonujemy porównań wykonań z wyznaczeniami. W pojęciu kontroli mieści się:

    ustalenie stanu faktycznego, tj. poszczególnych faz działania oraz jego wyników,

    porównanie...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /4 932

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DŁUG PUBLICZNY

    Dług publiczny – jest to suma wszelkich finansowych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek oraz innych działań podmiotów publicznych powodujących wzrost ich zobowiązań.Dzieli się na: dług dobrowolny i przymusowy, dług krajowy i dług zagraniczny, dług krótkoterminowy, długot., średniot.

    Dług...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /2 992

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYKONANIE BUDŻETU

    Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Przepisy finansów publicznych wprowadzają sankcje za naruszenie przepisów nie tylko prawa budżetowego, ale także przepisów zawartych w innych ustawach. Chodzi tu o tzw. ustawy okołobudżetowe oraz ustawy dotyczące strefy materialnego prawa...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /2 177

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OPRACOWYWANIE, UCHWALANIE, WYKONYWANIE I KONTROLA BUDŻETU

    W nauce prawa podatkowego podkreśla się, że budżet ma formę ustawy, bo jest aktem po części planistycznym, zawiera kwoty dochodów i wydatków, po części jest to akt zawierający normy klasyczne.

    Podkreśla się też to, że inicjatywa ustawodawcza w zakresie budżetu przysługuje wyłącznie Radzie...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /2 585

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POWIĄZANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH Z BUDŻETEM

    W zależności od systemów powiązań z budżetem rozróżnia się następujące formy organizacyjne strefy budżetowej:

    · Jednostki budżetowe

    · Zakłady budżetowe

    · Gospodarstwa pomocnicze

    · Środki specjalne

    · Fundusze celowe 

    Jednostki budżetowe są podstawową formą organizacyjną sfery budżetowej...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /8 427

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASADY BUDŻETOWE - Jawność

    Sprowadza się do postulatu aby budżet był ujawniany obywatelom w fazie planowania, uchwalania i wykonywania.

    Poddawanie kontroli społecznej finansów publicznych ma pozytywny wydźwięk psychologiczny i wychowawczy wciągając obywateli do aktywnego udziału w rozwiązywaniu spraw publicznych i dając im...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /716

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASADY BUDŻETOWE - przejrzystość

    Jest ona warunkiem realnej jawności budżetu, wiąże się też z zasadą szczegółowości , rzadko pojawia się pod taką nazwą, częściej pisze się o jednym z jej aspektów lub rezultatów- jasności budżety.

    W tradycyjnym rozumieniu oznacza czytelność, jasność, niesprzeczność.

    Postuluje...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /651

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASADY BUDŻETOWE - Równowaga

    Oznacza takie ukształtowanie wydatków, aby nie przekraczały one wysokości dochodów tzn. aby nie wystąpił deficyt budżetowy. Nie objaśnia o równowagę jakich wydatków i jakich dochodów chodzi. Dlatego stosowanie jej w klasycznej formie w przepisach prawa jest mało użyteczne.

    Dlatego w praktyce...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /1 581

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASADY BUDŻETOWE - Uprzedniość

    Zgodnie z tą zasadą budżet powinien być uchwalony przed rozpoczęciem roku budżetowego. Pobierania dochodów i dokonywania wydatków nie można zatrzymać 31 grudnia. Proces ten musi się toczyć, aby państwo mogło funkcjonować. Jeśli nie ma uchwalonej ustawy budżetowej rząd może funkcjonować bez...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /949

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZASADY BUDŻETOWE - roczność

    Postulat ,aby budżet był uchwalony na rok, miał na celu umożliwić Parlamentowi kontrolę wykonywania budżetu przez rząd (wiąże się to bezpośrednio z cyklem zbiorów płodów rolnych czy też ze świętami narodowymi) .

    Budżet jest uchwalany na okres jednego roku budżetowego , po upływie którego...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Zenobiusz Dodano /09.12.2011 Znaków /3 968

    praca w formacie txt

Do góry