Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    MODEL „GRUPY ABSOLWENTÓW" DLA NASTOLATKÓW

    Ponieważ udokumentowane wskaźniki nawrotów i powtarzających się zachowań u nastolatków z zaburzeniami depresyjnymi są wysokie, badacze kliniczni zalecają, by zapewniać kontynuację leczenia, co pozwala zająć się problemem nawrotów (Birmaher i in., 2000) . Dlatego radzimy, by w pracy z nastolatkami o...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /11 798

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zwiększanie współpracy przy odrabianiu zadania domowego

    Motywowanie nastolatków do odrabiania zadania domowego

    Dla wielu nastolatków, szczególnie tych cierpiących z powodu depresji lub tendencji samobójczych, idea zadania domowego jest awersyjna. Dlatego jak najczęściej używamy innego określenia, np. „materiały do ćwiczenia w domu”, żeby oddalić negatywne...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /6 019

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakończenie leczenia a praca zespołu konsultacyjnego

    Ponieważ dialektyczna terapia behawioralna opiera się na założeniu, że społeczność pacjentów jest leczona przez społeczność terapeutów, każdy członek zespołu konsultacyjnego jest indywidualnie odpowiedzialny za to, by każdy terapeuta przestrzegał przewidzianych terapią parametrów leczenia, a...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 708

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAKOŃCZENIE LECZENIA KRÓTKOTERMINOWEGO

    Uważa się, że nastolatek dopóty pozostaje w Fazie 1 dialektycznej terapii behawioralnej, dopóki przejawia znaczną niestabilność behawioralną. W większości programów leczenia, niezależnie od ustalonego czasu terapii (np. 16 tygodni, 6 miesięcy, 1 rok), nastolatek jest objęty standardową wersją terapii...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /5 182

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakończenie drugiego etapu leczenia

    Sposób zakończenia drugiego etapu leczenia zależy od tego, jakimi metodami pacjent był leczony, jakie poczynił postępy oraz czy ma zamiar kontynuować leczenie w jakiejś formie. Jeżeli drugi etap leczenia opierał się na terapii indywidualnej, zakończenie leczenia może nastąpić wtedy, gdy terapeuta i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 885

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie zachowań kolidujących z terapią

    Kolejnym sposobem ocenienia postępów pacjenta jest zbadanie tych jego zachowań, które kolidują z terapią. Niektóre zachowania kolidujące z terapią wiążą się z kartami samoobserwacji, np. z niesystematycznym wypełnianiem lub nieprzyno-szeniem ich na sesje. Inne zachowania nie mają związku z kartami...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 309

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie treści sesji indywidualnych

    Terapeuta może odnotować postępy, obserwując pozytywne zmiany w treści sesji indywidualnych odbywanych z pacjentem. Do takich zmian należą poprawa wglądu oraz uczestnictwo w przeprowadzanych analizach behawioralnych. Podczas pierwszych sesji pacjent dopiero uczy się przebiegu analizy behawioralnej;...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /3 751

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Umiejętności związane ze skutecznością w relacjach interpersonalnych

    Kiedy uczymy grupę umiejętności związanych ze skutecznością w relacjach personalnych, zawsze odwołujemy się do odgrywania ról. W scenach bierze udział dwoje nastolatków lub nastolatek i rodzic (niekoniecznie rodzic tego właśnie nastolatka). Prezentując po raz pierwszy jedną z tej grupy umiejętności...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /2 262

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monitorowanie funkcjonowania rodziny

    Dialektyczna terapia behawioralna dla nastolatków zajmuje się bezpośrednio środowiskiem pacjentów, ponieważ włącza do leczenia członków rodziny oraz przekazuje umiejętności pozwalające poprawić interakcje w rodzinie, zwłaszcza pomiędzy nastoletnimi dziećmi a rodzicami. Postępy leczenia objawiają...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /4 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedstawienie teorii biospołecznej jako podstawowej dla dialektycznej terapii behawioralnej

    Kolejnym krokiem jest przedstawienie teorii biospołecznej będącej podstawą dialektycznej terapii behawioralnej (zob. rozdział 3). Rozmowę można poprowadzić podobnie jak podczas zaznajamiania w okresie poprzedzającym leczenie (zob. rozdział 7). Uczestników na przykład pyta się, jak to jest, że grupa...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kokoszka Dodano /28.05.2014 Znaków /2 355

    praca w formacie txt

Do góry