Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Maksymalizacja użyteczności a wybór konsumenta

    Konsument wybiera spośród możliwych koszyków ten, który daje mu maksymalną użyteczność w ramach dostępnej linii budżetowej.

    Konsument wybierze – w ramach posiadanych możliwości budżetowych – taki koszyk dóbr, który daje mu maksymalną użyteczność, oznacza to po prostu, że wybierany jest punkt, w...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gusty konsumentów – krzywe obojętności

    Krzywa obojętności – graficzne przedstawienie gustów konsumenta (zbiór punktów reprezentujących różne kombinacje). Pokazuje wszystkie kombinacje dwóch dóbr dające konsumentowi taką samą całkowitą użyteczność.

    Wzdłuż każdej krzywej obojętności użyteczność dla konsumenta jest stała...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /1 183

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt dochodowy

    Dostosowanie popytu do zmiany realnego dochodu. Wzrost cen dla wszystkich dóbr normalnych wyraża się zmniejszeniem wielkości popytu.

    W przypadku dóbr zwykłych (normalnych) podwyżka ceny określonego dobra zmniejsza wielkość popytu na to dobro.

    W przypadku dóbr niższego rzędu efekt dochodowy działa w...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt substytucyjny

    Zmiany cen nazywamy dostosowanie popytu do samej relacji cen. Oznacza to, że konsumenci odchodzą od dobra, którego cena względna wzrosła, zastępując je różnymi substytutami;

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /195

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nachylenie linii budżetowej

    Zależy jedynie od stosunku cen obu dóbr. Nachylenie to jest ilorazem zmiany odległości pionowej przez odpowiadającą mu zmianę odległości poziomej.

    Nachylenie linii budżetowej =    - PA / PB

    gdzie:

    >

    >

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /272

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ograniczenie budżetowe

    Ograniczenie budżetowe – opisuje różne koszyki dóbr dostępne dla konsumenta.

    Linia budżetowa – wskazuje graficznie maksymalne kombinacje ilościowe dwu dóbr, które może nabyć konsument przy danym dochodzie i danych cenach.

    Równanie linii budżetowej to:          pxX + pyY =...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trzy elementy modelu zachowań konsumenta

    Dochodu konsumenta;

    Ceny, po których można nabywać poszczególne dobra;

    Gustów konsumenta, pozwalające uszeregować różne kombinacje, czyli koszyki dóbr, według stopnia satysfakcji, jakiej dostarczają one konsumentowi;

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /280

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Od czego zależy elastyczność cenowa podaży

    Od możliwości przestawienia się na inną produkcję. Gdy można szybko zmienić profil produkcji, wtedy elastyczność jest wysoka.

     Od kosztów pozyskiwania nowych czynników produkcji

     Od czasu

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /254

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Od czego zależy wrażliwość popytu na zmianę ceny

    Poziom ceny

    Przy niskiej cenie określona zmiana ceny, np. podwyżka ceny o 5%, powoduje na ogół słabszą reakcję nabywców niż analogiczna podwyżka przy wysokiej cenie.

    Wysokość dochodu

    Ludzie ubożsi na ogół silniej reagują na zmiany ceny, zwłaszcza dóbr droższych...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /uczen Dodano /06.04.2011 Znaków /1 292

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koszt informacji

    Koszt

    Najczęściej związany jest z kosztami eksploatacji systemu informacyjnego. Spełnia ono funkcję optymalizatora ekonomicznego.

    Można go również odnieść do kosztu pozyskania danej informacji w przypadku konieczności zakupu danych, kosztów przeprowadzania we własnym zakresie badań marketingowych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /06.04.2011 Znaków /348

    praca w formacie txt

Do góry