-
Ocena brak
Miejsce i funkcje cen w marketingu
Ważnym elementem marketingu jest cena. Nie występuje ona jako wyizolowany instrument mark. Lecz w powiązaniu z innymi instrumentami i działaniami uruchamianymi przez przeds. W procesie kształtowania zjawisk rynkowych.Zwiazek ceny z innymi elementami mark. Dotyczy jegi sfery instrumentalno –czynnościowej...
-
Ocena brak
SPRZEDAŻ OSOBISTA
SPRZEDAŻ OSOBISTA uznawana jest za najbardziej efektywną formę prezentacji produktu. Polega ona na osobistym kontakcie sprzedawcy z nabywcą, zainteresowaniu go produktem i nakłonieniu do transakcji kupna. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji gdy konsument nie ma sprecyzowanego sposobu w jaki chce...
-
Ocena brak
Proces zakupu dóbr konsumpcyjnych
Przed rozpoczęciem planowania marketingowego firma powinna określić swoich docelowych nabywców i poznać charakterystyczny dla nich proces decyzyjny. Wiele decyzji zakupu podejmuje tylko jedna osoba, ale niektóre mogą mieć wielu uczestników, którzy grają rolę:
Inicjatora – pierwsza wysuwa pomysł...
-
Ocena brak
Czynniki kształtujące zachowanie się konsumentów
Punktem wszelkich działań marketingowych jest konsument. Postępowanie konsumentów to ogół działań związanych z uzyskiwaniem, użytkowaniem i dysponowaniem produktami oraz usługami, wraz z decyzjami poprzedzającymi i warunkującymi te działania.
Szczegółowy model czynników wpływających na...
-
Ocena brak
Al-istisna
CharakterystykaAl-istisna jest jednym z podstawowych islamskich instrumentów finansowych. Al-istisna jest kontraktem, w którym jedna ze stron zleca drugiej wyprodukowanie i dostarczenie ustalonej ilości towaru o precyzyjnie określonych właściwościach. Umowa zawiera ponadto datę dostawy, cenę oraz dzień...
-
Ocena brak
Istota i funkcje produktu
Produkt jest pierwszym i najważniejszym elementem marketing mix. Strategia produktu wymaga koordynacji działań w zakresie asortymentu, lini produktów, marek opakowań i etykiet. Produkty na rynku dzielimy na :Dobra fizyczne (samochody książki),Usługi(fryzjer, koncerty),Osoby (Michael...
-
Ocena brak
Kryteria segmentacji na różnych rynkach
Istnieją dwie podstawowe zasady dokonywania segmentacji: metody segmentacji różnią się w zależności od rodzaju oferowanego produktu oraz dokonanie procesu segmentacji jest procesem ciągłym, wymagającym stałego badania cech konsumentów i różnic między nimi oraz dostosowania programu działania do tych...
-
Ocena brak
Segmentacja rynku
Segmentacja rynku-podział rynku według określonego kryterium na jednorodne grupy konsumentów (segmenty rynku), które wyznaczają dla przedsiębiorstwa obszar działania i wyznaczają punkt odniesienia przy formułowaniu programu tego działania.
Rynki składają się z nabywców, którzy różnią się od...
-
Ocena brak
Systemy informacji marketingowej w przedsiebiorstwie
System informacji marketingowej w przedsiebiorstwie
rodzaje informacji marketingowej w przedsiebiorstwie
istota badań marketingowych
metody badań marketingowych
organizacja badań marketingowych
Rodzaje informacji marketingowej w przedsiębiorstwie
Informacje gromadzone w toku badań...
-
Ocena brak
Metodyka społeczna Checklanda
Definicja metodyki społecznejPodstawowym założeniem metodyki jest wielostronność spojrzeń na dane zagadnienie i możliwość alternatywnych interpretacji. Podejście zakłada, że poszczególni ludzie mają indywidualne koncepcje rozwiązania problemu i różnie postrzegają system, wewnątrz którego...