-
Ocena brak
Wywiad marketingowy
Wywiad marketingowy – zestaw źródeł i procedur poprzez które można otrzymać codzienną informację o zmianach zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa. Informacje pochodzą z codziennej prasy branżowej, gospodarczej, mediów elektronicznych, rozmowy z klientami, dostawcami, pracownikami...
-
Ocena brak
Typy decyzji
Typy decyzji:
Decyzje standardowe,
Decyzje podstawowe.
Decyzje standardowe – są to takie decyzje, które powtarzają się periodycznie, odznaczają się algorytmami złożonymi z niewielu, zwykle prostych kroków i wymagają stosunkowo niewielu informacji. Decyzje nie angażują wielu...
-
Ocena brak
Kryteria podejmowania decyzji
Kryteria podejmowania decyzji:
Ze względu na złożoność podejmowanej decyzji,
Ze względu na częstotliwość podejmowania decyzji,
Ze względu na horyzont czasowy decyzji.
-
Ocena brak
Sytuacja decyzyjna
Sytuacja decyzyjna – układ zewnętrzny w stosunku do podejmującego decyzje stanów rzeczy lub zmian w tych stanach, które wywołują potrzebę podjęcia decyzji i towarzyszą procesowi jej podejmowania.
Sytuacje decyzyjne można rozpatrywać w kategoriach:
Niepewności (pewne, ryzykowne...
-
Ocena brak
Jeśli Taco Bell chce konkurować z McDonaldem i Burger Kingiem , czy powinno dodać do swojego menu hamburgery i kurczaki? Dlaczego tak lub nie?
Jak już zostało wspomniane w punkcie 2. szansą Taco Bell na zaistnienie na rynku fast-foodów jest zachowanie swojej oryginalności i meksykańskiego charakteru. Tylko w ten sposób restauracje z pod znaku dzwonka mogą pozyskiwać klientów i istnieć na tym bardzo wymagającym rynku. Wprowadzając do swojego...
-
Ocena brak
Określ cykl życia dań meksykańskich. Czy taco wydaje się być w innym stadium cyklu niż pizza meksykańska i burrito śniadaniowe?
W 1985 roku firma Taco Bell zdecydowała się rozszerzyć proponowany przez siebie jadłospis. Do menu dodano m.in. meksykańską pizze i burrito śniadaniowe z jajkami i kiełbasą. Produkty te uzupełniły będące już w menu taco, enchilada i burrito. Nowododane potrawy znajdują się w stadium wprowadzania...
-
Ocena brak
Jakie ryzyko-jeśli w ogóle- ponosi Taco Bell wchodząc w konkurencję z wielkimi łańcuchami fast-food?
Taco Bell jak każda firma wchodząca na rynek musi poddać się konfrontacji z konkurencją. Wchodząc w konkurencję z potentatami w branży fast-food (McDonald , Burger King ) Taco Bell ponosi spore ryzyko. Należy zwrócić uwagę na fakt, że obie konkurencyjne firmy są uznanymi markami na rynku, działają...
-
Ocena brak
Składniki menu Taco Bell to dobra wygodnego zakupu, wybieralne , specjalne czy nie zauważalne?
Dobra konsumpcyjne klasyfikuje się na podstawie kryterium zachowań konsumenta w procesie planowania i dokonywania zakupów. Kryterium to uwzględnia nawyki konsumpcyjne, sposób postrzegania i dokonywania wyboru towaru oraz częstotliwości. Składniki menu Taco Bell wydają się posiadać cechy zarówno dóbr...
-
Ocena brak
Traktat Paryski
Charakterystyka''
Traktat Paryski to jeden z traktatów założycielskich.
Został podpisany 18 kwietnia 1951r. w Paryżu przez Niemcy, Francję, Włochy, Belgię, Holandię i Luksemburg.
Jego pełna, oficjalna nazwa brzmi Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Węgla i Stali.
Wszedł w życie 23...
-
Ocena brak
Prawa autorskie
Prawo autorskiePrawo autorskie - ogół przepisów prawnych określających uprawnienia przysługujące autorowi dzieła artystycznego, literackiego i naukowego oraz regulujących stosunki wynikające z powstawania danych dzieł.
Przedmiot prawa autorskiegoPrzedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw...