Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Scharakteryzuj ujęcie organizacji w znaczeniu rzeczowym, czynnościowym i atrybutowym

     

    Organizacja – czynność organizowania bądź osiągnięty na skutek takiej czynności ustrój przedmiotu złożonego, układ jego wewnętrznych zależności bądź sam obiekt zorganizowany. Jest to system otwarty wchodzący w interakcje z otoczeniem, podlegający jego wpływom (i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 872

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Autorytet i jego rodzaje

     

    Autorytet jest to powaga, wpływ, znaczenie, przewaga, uznanie przez podwładnych. Istnieją 2 rodzaje autorytetu:

     

    autorytet formalny (zewnętrzny)

    autorytet nieformalny (rzeczywistym, wewnętrzny, osobisty, merytoryczny)

    Różnice między nimi wynikają ze źródła wpływu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /2 008

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Istota procesu zarządzania

     

    Zarządzanie to proces ciągłych działań wyrównawczych, których istotą jest dążenie do zapewnienia równowagi funkcjonalnej organizacji, więc zarządzający (menedżerowie, kierownicy, dyrektorzy) są zobligowani do nieustannego przystosowanie posiadanych zasobów (ludzkich i rzeczowych) do wymogów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 702

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele i zakres analizy potencjału przedsiębiorstwa

     

    Analiza potencjału firmy- określa silne i słabe strony firmy w porównaniu z konkurentami z grupy strategicznej.

    Strategiczna analiza potencjału firmy pomaga określić jej silne i słabe strony, a dzięki temu ułatwia podejmowanie prawidłowych decyzji dotyczących sposobów konkurowania (strategii...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 642

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metoda SWOT i TOWS/SWOT

     

    Jest to kompleksowa metoda służąca do badania otoczenia, organizacji oraz analizy jej wnętrza, jest to podstawowa metoda ustalania sił i słabości firmy oraz szans i zagrożeń otoczenia, rejestruje i klasyfikuje czynniki weryfikujące strategie firmy. Czynniki te to ilość i jakość produkcji, cena...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /2 560

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie

     

     

    Występują 3 główne problemy: 1) Dotyczy utrzymania modyfikacji lub zmian i uaktualnianie realizowanych strategii przedsiębiorstwa. Problemem jest jak zmienić strategię całkowicie czy tylko częściowo natychmiast czy poprzez rozłożenie zmiany w czasie. 2) Dotyczy wyboru dziedzin oraz zysków na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 648

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe koncepcje zarządzania strategicznego

     

    -Zarządzanie strategiczne jest to proces zarządzania nastawiony na formułowanie i wdrażanie strategii, które zapewniają dostosowanie organizacji do otoczenia i osiągnięcie jej strategicznych celów. Do podstawowych koncepcji zarządzania strategicznego zaliczamy koncepcję ilościowego i behawioralnego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Osobowości menedżerów

     

     

    Typowe wzorce osobowe (profile psychologiczne) i zachowań menedżerów wobec problemów zarządzania. Zdaniem N. A. Horsteina praktyka zarządzania na Zachodzie wykształciła cztery wzorce osobowe menedżerów, jakimi są menedżerowie odważni, wyzywający, niezadowoleni i konformiści.Menedżerowie odważni...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /2 203

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasada maksymalizacji satysfakcji

     

    Jedna z podstawowych teorii, na której opiera się mikroekonomia stanowi, że konsumenci podejmują na rynku takie decyzje, które pozwalają im uzyskać maksymalną satysfakcję. Jest ona utożsamiona z użytecznością, czyli zadowoleniem, radością, przyjemnością, jakie uzyskuje pojedynczy człowiek w...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /5 883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Model czystej konkurencji

     

    Charakteryzuje się dużą liczbą niezależnych producentów, z których żaden indywidualnie nie ma wpływu na cenę, kształtującą się pod wpływem całkowitych wielkości popytu i podaży. Przedmiotem obrotu na takim rynku są produkty jednorodne (np. jabłek), a konkurencja ma charakter cenowy (dąży się...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /674

    praca w formacie txt

Do góry