Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Rola i zadania technicznej infrastruktury zarządzania

     

    Infrastruktura – Podstawowe urządzenia i instytucje usługowe potrzebne do należytego funkcjonowania produkcyjnych działów gospodarki. Technologia – konkretne zastosowanie wiedzy naukowej i technicznej do tworzenia, rozwijania i wytwarzania jakiegoś produktu. Technologia to czynnik odgrywający coraz...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /5 428

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasady funkcjonowania systemu informowania kierownictwa.

     

    Systemy informowania kierownika definiujemy jako sformalizowaną metodę terminowego udostępniania kierownictwu dokładnych informacji, potrzebnych w procesie podejmowania decyzji i umożliwiających sprawne wykonanie w organizacji funkcji planistycznych, kontrolnych i operacyjnych. System dostarcza informacje...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /5 653

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody zarządzania

     

    Zarządzanie przez dyrygowanie uprawnień i odpowiedzialności- umożliwia podwładnym samodzielnie postępować i decydować, jednocześnie dostarcza czasu kierownikowi, sprzyja rozwojowi kadr.

    Zarządzanie przez cele- jest to bardzo efektywna technika zarządzania przedsiębiorstwem. Jest to proces, w którym...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /2 133

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tradycyjne i współczesne poglądy na temat konfliktu oraz przyczyny i metody rozwiązywania konfliktów między linią i sztabem oraz kierowaniem a robotnikiem.

     

    W ciągu ostatnich trzydziestu lat poglądy na konflikty w organizacjach istotnie się zmieniły. Stephen P. Robbins prześledził tę ewolucję, podkreślając różnicę między tradycyjnym spojrzeniem na konflikt a obecnym, który nazywa interakcyjnym. Tradycyjny pogląd na konflikt: konfliktu można uniknąć;...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /3 860

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe struktury organizacyjne i ich charakterystyka

     

    Struktura organizacyjna - układ i wzajemne zależności między częściami składowymi oraz stanowiskami przedsiębiorstwa. struktura organizacyjna określa stosowany przez nią podział pracy i pokazuje powiązania między różnymi funkcjami i czynnościami. Opisuje strukturę hierarchii i władzy w...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /4 015

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny i metody rozwiązywania konfliktów.

     

    Napięcia, problemy brak czasu, przeciwne poglądy, często prowadzą do narastania konfliktów między jednostkami i poszczególnymi osobami. Konflikt w organizacji oznacza spór dwóch lub więcej członków albo grup, wynikający z konieczności dzielenia się ograniczonymi zasobami albo pracami lub zajmowania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /3 899

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe zasady szkoły behawioralnej.

     

    Behawioryzm to przypisanie, że wszystkie badania odnoszą do zachowań ludzkich.

    Szkoła behawioralna - podmiotem jest człowiek, jego zachowania i reakcje. Grupa naukowców zajmujących się dziedziną zarządzania, posiadających wykształcenie zakresu psychologii, socjologii do przedstawiania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /2 329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Biurokracja jako metoda sprawowania władzy i jako typ porządku społecznego

     

    Termin biurokracja określany jest jako organizacja o usankcjonowanej formalnej strukturze hierarchicznej. Teorię biurokratycznego zarządzania opracował niemiecki socjolog Max Weber. Twierdził on, że każda organizacja zmierza do ustalonych celów, składa się z tysięcy jednostek, wymaga ściśle...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /1 555

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dorobek klasyków w teorii organizacji i zarządzania z punktu widzenia przydatności we współczesnym świecie.

     

    Rozwój teorii organizacji i zarządzania - brak ogólnej koncepcji zarządzania, teoretycznych aspektów zarządzania w historii doprowadził do wykształtowania się trzech szkół: klasycznej, behawioralnej, ilościowej. Wiek XVIII reprezentowali: R. Owen ® skoncentrował on uwagę na czynnikach wzrostu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /3 538

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe różnice między amerykańskim japońskim a europejskim systemem zarządzania

     

    Jest wiele systemów kształcenia menedżerów, tylko w Stanach Zjednoczonych jest wiele uczelni szkolących późniejszych menedżerów, które posiadają różne programy nauczania. Menedżer powinien dziś być dobrze wykształcony żeby osiągnąć sukces z dwóch ważnych powodów: zaostrzenie konkurencji a także...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /4 649

    praca w formacie txt

Do góry