Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Podaj zalety i wady narzędzi planistycznych

     

    wady:

    -nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość. Nawet przy wysokiej technice i szybkich komputerach rzeczywistość jest uproszczona. Wiele problemów nie nadaje się do analizy jakościowej, ponieważ nie można ich zmierzyć np. zadowolenie pracownika.

    -użycie narzędzi i technik może być bardzo...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Typy prognozowania

     

    -Prognozowanie sprzedaży i dochodów(przewidywanie przyszłej sprzedaży)dzięki niemu można określić wydatki na zakup surowców, badania nad nowymi produktami, podwyżek płac, wydatków na reklamę, itp. Prognoza sprzedaży sporządzana jest zwykle na podstawie danych z ubiegłych lat, tendencji na rynku...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /1 364

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje planów ciągłych

     

    Wykorzystywane są do działań powtarzających się regularnie co pewien czas. Plany ciągłe mogą walnie poprawić efektywność poprzez standaryzacje procesu decyzyjnego.

    Rodzaje planów ciągłych:

    Wytyczne polityki-plan ciągły, który określa ogólną reakcję na pewien problem lub...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /548

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy planów jednorazowych.

     

    Są to plany przygotowane dla realizacji zadań, które w przyszłości nie będą powtarzane.

    Formy planów jednorazowych:

    Programy-plan jednokrotnego użytku dla szerszego zestawu działań. Może podejmować procedury potrzebne do wprowadzenia nowego asortymentu, uruchomienia nowego zakładu czy punktu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /533

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaką rolę odgrywają plany awaryjne?

     

    Dotyczą one alternatywnych kierunków działań, które zostaną podjęte, jeżeli zamierzony plan działania zostanie nieoczekiwanie zakłócony lub przestanie odpowiadać zamierzonym warunkom.

    Organizacja opracowuje dwa plany alternatywne oparte na założeniu zmian wyjątkowo korzystnych i wyjątkowo...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /597

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział menadżerów wg szczebla zarządzania

     

    -Najwyższego(prezesi, wiceprezesi, dyrektorowie naczelni-wyznaczają cele organizacji i podejmują decyzje o sposobie realizacji tych panów; reprezentują organizację w kontaktach zewnętrznych; podejmują decyzje np.: zakupu innych firm, wchodzenia i schodzenia z rynku..

    -Średniego(realizacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /393

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    4 podstawowe funkcje procesu zarządzania

     

    -PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI-określenie celów organizacji i decydowanie o najlepszym sposobie ich osiągnięcia.

    -ORGANIZOWANIE - określenie najlepszego sposobu grupowania typów działań i zasobów.

    -PRZEWODZENIE (kierowanie ludźmi) - motywowanie załogi organizacji do pracy w interesie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /459

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Transformacja systemu zarządzania w Polsce - przejście z gospodarki nakazowej do gospodarki rynkowej

     

    gospodarka nakazowa (centralnie kierowana - rozdzielcza) oparta była na centralnym planowaniu gospodarki narodowej. Polegała ona na kierowaniu procesami gospodarczymi na podstawie wewnętrznie zgodnych decyzji i ustalaniu optymalnych proporcji gospodarczych w celu wszechstronnego i szybkiego rozwoju...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /4 358

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka cyklu życia organizacji

     

    To naturalna sekwencja etapów, przez którą przechodzi większość organizacji w trakcie wzrostu i dojrzewania.

    Wiele firm przechodzi wieloetapowy cykl życia organizacji. Pierwszym etapem są narodziny organizacji np.: osoby dysponujące pewnym kapitałem zaczynają projektować i budować przenośne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /1 315

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakter cyklu życia organizacji

     

    Projektowanie organizacji – ustalanie struktury organizacyjnej najodpowiedniejszej przy danej strategii, zasobach ludzkich, technologii i zadaniach organizacji. Projektowanie organizacji jest procesem ciągłym, gdyż strategie i otoczenie zmieniają się w czasie a zmiany w strukturze zazwyczaj wprowadza się...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Mia Dodano /18.04.2011 Znaków /5 877

    praca w formacie txt

Do góry