Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    ZARYS HISTORII JAKOŚCI

     

    Rozwój przemysłu, automatyzacja, specjalizacja produkcji, wzrost wydajności pracy, to tylko niektóre zjawiska powodujące, że jakość wytwarzanych produktów poddawana była we wczesnych latach 20. inspekcji, by na początku lat 40. zastąpiła ją statystyczna kontrola jakości produkowanych wyrobów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /2 656

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE JAKOŚCI

     

    Czym jednak jest jakość? Jak jest definiowana? Co przez nią rozumiemy?

    Jako się okazuje definicji jakości jest wiele. Wszystkie są dobre i nawzajem się uzupełniają. Analiza występujących w literaturze definicji jakości pozwala na dokonanie następującej klasyfikacji sposobów charakteryzowania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /1 990

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TQM

     

    TQM to sposób zarządzania organizacją, która dąży do ustawicznej partycypacji i współpracy pracowników przy polepszaniu:

    jakości swoich produktów i usług

    jakości swojego działania

    jakości wytyczonych przez siebie celów,

    tak aby uzyskać zadowolenie klientów, szybkie terminy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /6 350

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Audyty wewnętrzne

     

    Audyty wewnętrzne mają za zadanie sprawdzić czy organizacja działa w sposób w jaki zostało to określone w dokumentach (procedurach, instrukcjach, rozporządzeniach, procesach itp.). Inaczej mówiąc celem audytów jakości jest ocena zgodności (z określonymi wymaganiami) i skuteczności systemu jakości...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /1 236

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Polityka jakości

     

    Polityka jakości jest to pewnego rodzaju zobowiązanie najwyższego kierownictwa dotyczące jakości. Niestety obowiązek ten narzucany przez normę często jest traktowany jak zło konieczne. Polityki jakości formułowane są przez jedną osobę (najczęściej pełnomocnika ds jakości) i zawierają...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /1 485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROBLEMATYKA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWACH

     

    W ostatnim dziesięcioleciu jakość stała się przedmiotem współzawodnictwa w świecie przemysłu. Każda firma posiada obecnie określony program jakości. Stopniowo uświadomiono sobie, że myślenie jakościowe może służyć do głębszego i obszerniejszego wykorzystania zasobów i możliwości...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Keira Dodano /18.04.2011 Znaków /6 763

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt synergiczny kosztów

     

    Efekt synergiczny kosztów (rezultat utraconych korzyści)-różnica pomiędzy poziomem kosztów uzyskanych w wyniku podejścia systemowego do racjonalizacji kosztów a racjonalizacją pojedynczych elementów tej struktury. Jest to rezultat systemowego i strukturalnego podejścia do kształtowania i rozwiązań w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /618

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie zintegrowane

     

    Zarządzanie zintegrowane - całościowa koncepcja, obejmująca sprzężone procesy zarządzania na wszystkich szczeblach jego struktury, tj. na szczeblu zarządzania operacyjnego, strategicznego i normatywnego. Zarządzanie na poszczególnych szczeblach różni się z uwagi na strukturę funkcji (zadań)...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /396

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TQM

     

    TQM - Logistyka a Zarządzanie Jakością Totalną, albo Zarządzanie Jakością Kompleksową, albo Zarządzanie Kompleksowe Jakością. Koncepcja konstruowania jakości pod pojęciem TQM w ramach, której jakość traktowana jest jako integralny element polityki przedsiębiorstwa a jej kształtowanie znajduje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /459

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TQC

     

    TQC - stanowi rozszerzenie sterowania i kontroli procesów tworzenia jakości na wszystkie czynności związane z produktem. Oznacza to, że jakość jest nie tylko rezultatem procesu produkcji lecz jest określana przez wszystkie procesy zintegrowane w przedsiębiorstwie w ramach i na rzecz tworzenia i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /630

    praca w formacie txt

Do góry