-
Ocena brak
Strategia jako plan generalny
Koncepcja strategii wywodzi się ze starożytności. Wyraz ten pochodzi z greckiego strategia, co oznacza sztukę dowodzenia. Skuteczni greccy dowódcy wojskowi musieli dowodzić armią, zdobywać i utrzymywać terytorium, bronić miasta przed inwazją, niszczyć nieprzyjaciół, itd. Każdy z tych celów wymagał...
-
Ocena brak
Elementy zarządzania strategicznego
misja przedsiębiorstwa – która określa po co i dla czego przedsiębiorstwo istnieje
wizja strategiczna – wskazuje sytuacje w jakiej przedsiębiorstwo pragnie i może znaleźć się w przyszłości
cele i zadania – to co przedsiębiorstwo chce osiągnąć w przyszłości, to co musi być...
-
Ocena brak
Zarządzanie nowoczesne przedsiębiorstwem
Zarządzanie nowoczesne przedsiębiorstwem – to zorientowane ryzyko konkurencyjne otoczenia w jakim znajduje się przedsiębiorstwo które powinno być otwarte na zmiany.
Myślenie: kompleksowe, trzeba wykorzystać wszystkie środki jakie przedsiębiorstwo posiada do realizacji zadań.
Na sukcesy mogą...
-
Ocena brak
Analiza SWOT.
Jest to podstawowa metoda. Musimy w niej sporządzić listy szans i zagrożeń, które mogą pojawić się w otoczeniu i atutów, czyli mocnych i słabych stron organizacji. Można sporządzać analizę SWOT jako samą analizę SWOT, natomiast jeśli jest ona wynikiem systematycznie prowadzonej analizy...
-
Ocena brak
Ewolucja myślenia strategicznego w przedsiębiorstwie
-
Ocena brak
Interpretacja nowych zjawisk jako wersja starych zjawisk.
W miarę nabierania doświadczenia, w miarę pracy w firmie bardzo często popadamy w rutynę. nabieramy coraz większego doświadczenia i w momencie pojawienia się problemu staramy się rozwiązać go tak jak sobie radziliśmy z tym dotychczas i to przynosiło sukcesy, ale bardzo często jest tak że nowych...
-
Ocena brak
Zarządzanie strategiczne w/g definicji Gryfina
Zarządzanie jest to zestaw działań obejmujących planowanie, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie skierowanych na zasady organizacji ludzkie, rzeczowe i informacyjne, podejmowanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji sprawnie i skutecznie.
Zarządzanie jest szerszym pojęciem niż planowanie...
-
Ocena brak
Znaczenie czynnika czasu dla bezkonfliktowego wdrażania zmian organizacyjnych.
Przygotowanie zmian organizacyjnych wywołuje dylemat. Przestrzegając zasad ekonomii, wszystkie zmiany powinny przebiegać w bardzo krótkim okresie, aby przebudowana organizacja doznała jak najmniej zakłóceń. Związane są one z równoległym funkcjonowaniem starych i nowych...
-
Ocena brak
Rola dyrektora personalnego w zarządzaniu procesem zmian
W większości firm jedynym stałym elementem są zmiany. Jednocześnie widoczna jest coraz większa frustracja pracowników, którzy szukają pewności i stabilizacji, podczas gdy otaczają ich nieustanne rewolucje – począwszy od zmiany procedur, poprzez reorganizację firmy, na fuzjach i podziałach...
-
Ocena brak
Komunikacja jako istotny element w procesach zmian
łączeniu się przedsiębiorstw...