Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Znaczenie kreatywności w zarządzaniu firmą

     

    Podstawowym celem przyświecającym zarządzaniu zasobami ludzkimi jest stworzenie takich warunków pracy, dzięki którym „będą się mogły uwolnić drzemiące w pracownikach pokłady energii i kreatywnośc”1

    Istnieje ścisły związek kreatywności pracowników z delegowaniem uprawnień. Uważają oni, że...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 650

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja kreatywności

     

    Nie ma jednoznacznej definicji „kreatywności” .Termin ten jest stosowany zamiennie z takimi terminami jak twórczość czy innowacyjność.

    Kreatywność to według Krzysztofa J. Szmidta - pedagoga, doktora nauk humanistycznych, prowadzącego treningi twórczości - postawa, styl działania umożliwiający...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 293

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria ERG

     

    Teoria ERG Claytona Alderfera dzieli potrzeby jedynie na trzy kategorie: egzystencjalne (fundamentalne u Masłowa), dotyczące powiązań (potrzeby związków z innymi ludźmi) i rozwoju (potrzeby osobistej twórczości lub efektywności). Z pierwszych liter angielskich nazw tych potrzeb utworzono akronim ERG. Z...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /898

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria modyfikacji zachowań

     

    Teoria modyfikacji zachowań, stosuje teorię wzmocnienia do zmiany zachowań ludzkich. Jeżeli kierownik chce zmienić zachowania pracownika, to powinien zmienić skutki tych zachowań. Na przykład ktoś, kto często się spóźnia, mógłby uzyskać motywację do punktualnego przychodzenia (zmiana zachowania)...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 206

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria oczekiwań L. Portera i E Lawlera

     

     

    Teoria oczekiwań L. Portera i E Lawlera prezentuje procedura postępowania kierowników w celu motywowania pracowników. W teorii tej satysfakcja jest częściej rezultatem niż przyczyną wykonania pracy, a różne poziomy wykonania prowadzą do innych nagród.

    Teoria ta zakłada następujące sekwencje...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 288

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki mające wpływ na motywację.

     

    Wpływ na motywację odgrywają trzy grupy czynników: odmienności każdego człowieka i jego potrzeb, cech związanych z pracą oraz sposobów i reguł postępowania stosowanych w firmie oddziałujących na pracownika. Te trzy grupy czynników wpływają na siebie i równocześnie na motywację.

    Odmienność...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 447

    praca w formacie txt
  • Ocena 1.0

    Podstawowe instrumenty motywowania pracownika do pracy.

     

    Motywowanie (pobudzanie) do pracy polega na stwarzaniu sytuacji nęcących lub przymusowych poprzez stosowanie:

    określonych zachęt bądź to materialnych (płace, premie, nagrody), bądź niematerialnych (podziękowanie, prośba, pochwala, namowa),

    środków przymusu (nakazów, dyrektyw, gróźb...

    Ocena /1.0 Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 554

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez konflikt

     

    Zarządzanie przez konflikt w przedsiębiorstwie polega na możliwie wczesnym wykrywaniu potencjalnych źródeł sporów i niepowodzeń, aby podjąć odpowiednie środki zapobiegawcze. Zadaniem kierowników jest zapanowanie nad konfliktami w sensie sterowania tymi procesami w kierunku ich wykorzystania dla dobra...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 779

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE PRZEZ KOMUNIKOWANIE SIĘ (ZPK)

     

    Bezpośrednim celem ZPK jest doinformowanie i dowartościowanie załogi, w nadziei, że przyczyni się ona do stworzenia klimatu wzajemnego zaufania pomiędzy kierownictwem a podwładnymi, a dzięki temu do lepszej motywacji i pozytywnych zachowań pracowników na rzecz organizacji.

    Istotą i celem komunikacji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez innowacje

     

    Zarządzanie przez innowacje zmierza do rozwoju przedsiębiorstwa przez wprowadzanie szeroko pojętych zmian (usprawnień, udoskonaleń, innowacji) przede wszystkim w przełomowych obszarach działal­ności firmy.

     

    ZARZĄDZANIE PRZEZ INNOWACJE - ROLA KIEROWNICTWA PRZEDSIĘBIORSTWA:

    przekonanie, że...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 380

    praca w formacie txt

Do góry