-
Ocena brak
Rynek konkurencyjny
WstępRynek w dosłownym znaczeniu oznacza miejsce gdzie są sprzedawane i kupowane towary. W znaczeniu ekonomicznym rynek jest formą nawiązywania kontaktów między kupującymi i sprzedającymi w celu ustalenia warunków transakcji: sposobu, miejsca, czasu oraz ilości ekwiwalentu nabytego towaru. Klimczak...
-
Ocena brak
Negocjacje w ZZL
DefinicjeJako punkt wyjścia do sprecyzowania tych cech przyjmiemy wybrane definicje negocjacji, począwszy od klasycznej interpretacji F.C. Ikle'a: istotą rzeczy jest świadomość istnienia obok siebie interesów wspólnych i sprzecznych, bowiem bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, a bez...
-
Ocena brak
Cykl Kondratiewa
CharakterystykaOkreślenie Cykl Kondratiewa stosuje się mówiąc w ekonomii o długich cyklach rozwoju gospodarczego lub inaczej cyklach koniunkturalnych. Termin ten został stworzony przez Josepha Schumpetera od nazwiska jego odkrywcy Nikołaja Kondratiewa. Świat przyrody opiera się na zasadzie cykliczności...
-
Ocena brak
Schronisko
CharakterystykaObiekt położony poza obszarem zabudowanym przy szlakach turystycznych. Budynek zapewniający miejsce odpoczynku, schronienie przed złymi warunkami atmosferycznymi, będący często punktem zaopatrzenia w podstawowe artykuły spożywcze. W przypadku większego obiektu możliwa również baza...
-
Ocena brak
Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu
CharakterystykaWymagania dla stanowiska kierownika marketingu, którego rola, szczególnie w przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej pozycji rynkowej, jest znacząca i niejednokrotnie niezbędna, mogą się różnic w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Głównym jego...
-
Ocena brak
Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu
CharakterystykaWymagania dla stanowiska kierownika marketingu, którego rola, szczególnie w przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej pozycji rynkowej, jest znacząca i niejednokrotnie niezbędna, mogą się różnic w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Głównym jego...
-
Ocena brak
Proces budowy strategii
CharakterystykaPoniższy rysunek przedstawia schematycznie proces budowy strategii firmy poczynając od etapu formułowania celów i określania aspiracji kierownictwa poprzez etapu analizy otoczenia i przedsiębiorstwa, określania wariantów rozwoju i wyboru wariantu optymalnego. Efektem tych działań jest...
-
Ocena brak
Procesy w projekcie
CharakterystykaProjekty są złożone z procesów. Procesem nazwiemy serię następujących po sobie działań pozwalających na osiągnięcie określonego wyniku. Procesy są wykonywane przez ludzi. Można je podzielić na dwie kategorie:
procesy zarządzania projektami, które są zorientowane na opisywanie i... -
Ocena brak
Etyka w biznesie
Etyka w biznesie jest tematem dyskusyjnym i jako taki chcemy go potraktować w Encyklopedii Zarządzania. Zachęcamy do wypowiedzi w biznesie|w formie dyskusji. Najciekawsze wypowiedzi będziemy przenosić do głównej treści artykułu.
Niech za początek dyskusji posłuży stwierdzenie: Etyka w biznesie może...
-
Ocena brak
Siła nabywcza
Siła nabywcza to skłonność konsumentów do zakupu dóbr i usług opierająca się o posiadane przez nich zasoby pieniężne i skłonności do zakupu na kredyt. Zagregowana siła nabywcza na rynku czy gospodarce narodowej, przedstawia całkowity dyspozycyjny dochód po opłaceniu podatków, a zatem mówi o...