Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Rynek konkurencyjny

    Wstęp

    Rynek w dosłownym znaczeniu oznacza miejsce gdzie są sprzedawane i kupowane towary. W znaczeniu ekonomicznym rynek jest formą nawiązywania kontaktów między kupującymi i sprzedającymi w celu ustalenia warunków transakcji: sposobu, miejsca, czasu oraz ilości ekwiwalentu nabytego towaru. Klimczak...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /1 823

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Negocjacje w ZZL

    Definicje

    Jako punkt wyjścia do sprecyzowania tych cech przyjmiemy wybrane definicje negocjacji, począwszy od klasycznej interpretacji F.C. Ikle'a: istotą rzeczy jest świadomość istnienia obok siebie interesów wspólnych i sprzecznych, bowiem bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, a bez...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /5 207

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cykl Kondratiewa

    Charakterystyka

    Określenie Cykl Kondratiewa stosuje się mówiąc w ekonomii o długich cyklach rozwoju gospodarczego lub inaczej cyklach koniunkturalnych. Termin ten został stworzony przez Josepha Schumpetera od nazwiska jego odkrywcy Nikołaja Kondratiewa. Świat przyrody opiera się na zasadzie cykliczności...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /2 603

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Schronisko

    Charakterystyka

    Obiekt położony poza obszarem zabudowanym przy szlakach turystycznych. Budynek zapewniający miejsce odpoczynku, schronienie przed złymi warunkami atmosferycznymi, będący często punktem zaopatrzenia w podstawowe artykuły spożywcze. W przypadku większego obiektu możliwa również baza...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /1 777

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu

    Charakterystyka

    Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu, którego rola, szczególnie w przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej pozycji rynkowej, jest znacząca i niejednokrotnie niezbędna, mogą się różnic w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Głównym jego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /4 511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu

    Charakterystyka

    Wymagania dla stanowiska kierownika marketingu, którego rola, szczególnie w przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej pozycji rynkowej, jest znacząca i niejednokrotnie niezbędna, mogą się różnic w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Głównym jego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.05.2011 Znaków /4 511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces budowy strategii

    Charakterystyka

    Poniższy rysunek przedstawia schematycznie proces budowy strategii firmy poczynając od etapu formułowania celów i określania aspiracji kierownictwa poprzez etapu analizy otoczenia i przedsiębiorstwa, określania wariantów rozwoju i wyboru wariantu optymalnego. Efektem tych działań jest...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.05.2011 Znaków /1 273

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Procesy w projekcie

    Charakterystyka

    Projekty są złożone z procesów. Procesem nazwiemy serię następujących po sobie działań pozwalających na osiągnięcie określonego wyniku. Procesy są wykonywane przez ludzi. Można je podzielić na dwie kategorie:

    procesy zarządzania projektami, które są zorientowane na opisywanie i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.05.2011 Znaków /2 011

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etyka w biznesie

    Etyka w biznesie jest tematem dyskusyjnym i jako taki chcemy go potraktować w Encyklopedii Zarządzania. Zachęcamy do wypowiedzi w biznesie|w formie dyskusji. Najciekawsze wypowiedzi będziemy przenosić do głównej treści artykułu.

    Niech za początek dyskusji posłuży stwierdzenie: Etyka w biznesie może...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.05.2011 Znaków /541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Siła nabywcza

    Siła nabywcza to skłonność konsumentów do zakupu dóbr i usług opierająca się o posiadane przez nich zasoby pieniężne i skłonności do zakupu na kredyt. Zagregowana siła nabywcza na rynku czy gospodarce narodowej, przedstawia całkowity dyspozycyjny dochód po opłaceniu podatków, a zatem mówi o...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.05.2011 Znaków /752

    praca w formacie txt

Do góry