-
Ocena brak
Konkurencja cenowa i pozacenowa
Konkurencja cenowato rywalizacja cenowa o zwiększenie udziału w rynku i zysków, pomiędzy przedsiębiorcami polegająca na przedkładaniu nabywcom niższej ceny produktu od oferowanej przez konkurentów. Konkurencja cenowa stanowi przedmiot szczególnego zainteresowania ekonomistów, którzy postrzegają ją...
-
Ocena brak
Konkurencja cenowa i pozacenowa
Konkurencja cenowato rywalizacja cenowa o zwiększenie udziału w rynku i zysków, pomiędzy przedsiębiorcami polegająca na przedkładaniu nabywcom niższej ceny produktu od oferowanej przez konkurentów. Konkurencja cenowa stanowi przedmiot szczególnego zainteresowania ekonomistów, którzy postrzegają ją...
-
Ocena brak
Cele marketingu
Cele marketinguZ tradycyjnej interpretacji marketingu można wywnioskować, że celem marketingu jest takie wywarcie wpływu na konsumenta, by zakupił produkt bez względu na potrzeby, jakie odczuwa. Natomiast współczesne ujęcie marketingu szerzej przedstawia cele marketingu, ponieważ koncentruje uwagę...
-
Ocena brak
Klarowność informacji
KlarownośćJest to dostosowanie sposobu prezentacji (tekst, tabela, grafika), szczegółowości (dane elementarne, różne poziomy agregacji, podsumowań), rodzaju informacji|nośnika (ekran, wydruk) do wymagań określonego odbiorcy w celu łatwiejszego zrozumienia.
Język i stosowana symbolika powinna być...
-
Ocena brak
Rynek wtórny
CharakterystykaRynek wtórny jest uzupełnieniem rynku pierwotnego, na którym następuje proponowanie nabywania papierów wartościowych od podmiotów innych niż emitent. Rynek wtórny charakteryzuje się tym, iż nie następuje zasilanie emitenta papierów wartościowych w kapitał. Stronami na tym rynku są...
-
Ocena brak
Skala nominalna
CharakterystykaSkala nominalna to jedna z czterech skal pomiarowych (obok porządkowej, przedziałowej i ilorazowej) używanych w statystyce do przyporządkowania mierzonym cechom badanych jednostek pewnych symboli według określonych zasad Bielecka 2005, s. 20. <br
Skala nominalna jest skalą najprostszą...
-
Ocena brak
Budżetowanie
BudżetowanieBudżetowanie to proces obejmujący planowanie, tworzenie i zatwierdzanie budżetu, a także późniejszą jego kontrolę.
Budżet to plan działania, który prezentuje sposób alokacji zasobów wyrażony w jednostkach pieniężnych, lub w jednostkach naturalnych, sporządzany na okres roku...
-
Ocena brak
Budżetowanie
BudżetowanieBudżetowanie to proces obejmujący planowanie, tworzenie i zatwierdzanie budżetu, a także późniejszą jego kontrolę.
Budżet to plan działania, który prezentuje sposób alokacji zasobów wyrażony w jednostkach pieniężnych, lub w jednostkach naturalnych, sporządzany na okres roku...
-
Ocena brak
Formy organizacji sprzedaży
CharakterystykaOrganizacja sprzedaży obejmuje wszystkie działania przedsiębiorstwa mające na celu dostarczenie wyrobów do nabywców w odpowiednim czasie, miejscu i w pożądanych przez nich ilościach.
Powszechnie wyróżnia się 2 podstawowe formy organizacji sprzedaży:
handel hurtowy handel detaliczny... -
Ocena brak
Banknot
CharakterystykaBanknot (bilet bankowy) to obok bilonu jedna z form pieniądza gotówkowego. Banknot to znak pieniężny drukowany na papierze. W następstwie odpowiednich aktów prawnych jest na określonym terytorium prawnym środkiem płatniczym, stanowiącym powszechny ekwiwalent towarów. Zgodnie z...