-
Ocena brak
Kariera
DefinicjaW języku potocznym kariera oznacza awans, obejmowanie odpowiedzialnego pracy|stanowiska czy też uznanie w oczach innych. Zaś w literaturze określa się ją jako pewien proces rozwoju osobistego i osiąganie wyznaczonych celów. W. Griffin definiuje karierę jako zestaw związanych z pracą...
-
Ocena brak
Absorpcyjność
CharakterystykaAbsorpcyjność- pojemność, wchłanianie. W tym kontekście termin odnosi się do wchłaniania i wykorzystania przez dany Kraj Członkowski funduszy płynących z budżetu Europejska|Unii Europejskiej.
W przypadku Polski- zwłaszcza chodzi o środki związane z regionalna|polityką regionalną i...
-
Ocena brak
Strategia informacyjna
CharakterystykaPrzy obecnej roli, jaką systemy informacyjne odgrywają w przedsiębiorstwach, trudno jest wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, bez sprawnie funkcjonującego systemu informacyjnego, a w szczególności bez systemu informacji menedżerskiej (SIM).
Omawiając strategie informacyjne...
-
Ocena brak
Model 7s
CharakterystykaModel 7S - McKinsey'a - powstał w firmie consultingowej McKinsey & Company. Model ten został zaproponowany przez Petersa i Watermana (1984). Model bierze pod uwagę niematerialne charakterystyki organizacji (por. Kuraś, 1994), tj.:
Wspólne wartości (shared values) - zasady postępowania oraz... -
Ocena brak
Misja i wizja
DefinicjaMisja jest zasadą działalności gospodarczej, której charakter określa kierownictwo organizacji na podstawie przyjętych kryteriów, np.: preferencji klientów, oferowanych produktów, przewagi konkurencyjnej. Jest ona charakterystyczną rolą przedsiębiorstwa wyrażającą jego odrębność. Jest...
-
Ocena brak
Potrzeby informacyjne
WprowadzenieRynek w swej naturze charakteryzuje się tym, że sytuacje na nim występujące są często wieloznaczne, wręcz nieokreślone, a zachowania podmiotów są często nieprzewidywalne. To właśnie powoduje, że firmy - dążąc do rozpoznania niepewności - gromadzą informacje.
Poprzez potrzeby...
-
Ocena brak
Benchmarking
CharakterystykaMetoda benchmarking-u polega na porównaniu cech organizacji z konkurentami lub firmami wiodącymi w danej branży, oraz kopiowanie sprawdzonych wzorów. Porównywanie takie stosowane jest od dawna, stąd niektórzy autorzy wskazują, iż benchmarking nie jest metodą zasługującą na szczególną...
-
Ocena brak
TEORIA JAKO WIEDZA WYJAŚNIAJĄCA - Funkcja wyjaśniająca teorii
W modelu analit.-empir. jest przekonanie, że wyjaśnienie jest najlepszym narzędziem sprawowania kontroli nad zjawiskami. Jeżeli potrafimy odpowiedzieć na pytanie dlaczego fakty zaistniały, to tym samym umiemy te zdania wyjaśnić. Wyjaśnienie to odpowiedź na pytanie „dlaczego?” świat istnieje tak, jak...
-
Ocena brak
TEORIA JAKO WIEDZA WYJAŚNIAJĄCA - Funkcje teorii
Wiedza ujęta w formę teorii powinna skutecznie zaspokajać ludzkie potrzeby poznawcze (dostarczać odpowiedzi, czynić świat zrozumiałym). Funkcje teorii:
funkcja deskryptywna (opisowa),
funkcja eksplanacyjna (wyjaśniająca),
funkcja prognostyczna (predyktywna)
funkcja pragmatyczna...
-
Ocena brak
STRATEGIE BUDOWY EMPIRYCZNYCH TEORII NAUKOWYCH, CZYLI JAK POWSTAJĄ TEORIE? - Strategia dedukcyjna
Kontekst odkrycia jest nieistotny, nie ważne jak zbudowana została teoria, najważniejszy jest sposób uzasadnienia teorii. Uzasadnienie = wykazanie, że hipoteza (wyprowadzona dedukcyjnie z teorii) nie jest sprzeczna z innymi dobrze potwierdzonymi prawami (wiedzą) + że konsekwencje empiryczne takiej hipotezy...