Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Spór wokół teorii reprezentacji poznawczych: wiedzy deklaratywnej i proceduralnej

    Czy nasza wiedza jest wiedzą tylko o rzeczach? Ten rodzaj wiedzy nazywany jest wiedzą deklaratywną. Czy też ta nasza wiedza o świecie, w związku z tym pamięć ma działaniowy, dotyczy pewnych procedur. Ta pierwsza wiedza to wiedza czysto teoretyczno – rzeczową badaną w tych modelach deklaratywnych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /2 746

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncepcje schematowe

    Wielki spór dotyczący tego jak nasz umysł działa, czy odwzorowuje wiernie rzeczywistość, skłonił psychologów do przyjęcia takiej oto tezy zgodnej z wieloma rozwiązaniami filozoficznymi, które nazywają się np. konwencjonalizmem w epistemologii. Powiadają, że nauka nie oddaje prawdy o świecie ale...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /2 265

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncepcja G. KELLY’EGO konstruktów osobistych

    G. KELLY opublikował w 55r. książkę p.t.: „Psychologia konstruktów osobistych”. Właściwie od KELLEGO zaczęła się cała psychologia poznawcza. KELLY mówi tak: żeby zrozumieć człowieka musimy przyjąć że między człowiekiem a badaczem i naukowcem właściwie nie ma wielkiej różnicy, bowiem każdy z...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 303

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tradycje paradygmatu poznawczego w psychologii

    Psychologowie od dawna interesują się badaniem rozwoju procesów poznawczych. Istnieje pewien brak ciągłości pomiędzy procesami poznawczymi u dzieci i u dorosłych. Dzieci zaczynają życie jako naiwni realiści przyjmując pozory za dobrą monetę. Według PIAGETA, rozwój poznawczy zachodzi wtedy, gdy dzieci...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 438

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Model psychologii poznawczej

    Termin „poznanie” oznacza proces poznawania w najszerszym sensie, obejmującym percepcje, pamięć, ocenianie, mowę itd. Lecz odnosi się on również do wyniku czy wytworu aktu poznawania. Koniecznym warunkiem wszechstronnego rozwoju intelektualnego jest uwolnienie się procesu konceptualizacji od jego...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 008

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Depresja - Cele oddziaływania psychologicznego

    1. wyjaśnienie choroby (psychoedukacja to zawsze początek procesu terapii; osoba ma prawo wiedzieć co terapeuta spostrzega, widzi i rozumowanie własne ma stać się częścią rozumowania pacjenta)  

    2. informacja o sposobach i przebiegu leczenia (pacjent ma prawo wiedzieć na czym będzie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 089

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UWARUNKOWANIA ŚRODOWISKOWE ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH

    Czy środowisko może być tym, co wpływa na rozwój zaburzeń psychicznych? Wiemy doskonale, że środowisko wpływa nie tylko na rozwój ząb. psychicznych ,ale także na inne zaburzenia (emocjonalne, zdrowia). Kiedy mówimy o chorobach cywilizacyjnych to co mamy na myśli? Konkretne środowisko, w którym znalazł...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 586

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Stany maniakalne i depresyjne

    Stany depresyjne występują często na przemian ze stanami maniakalnymi. Są to głównie zaburzenia nastroju, choć występuj ą tu charakterystyczne rysy zachowania społecznego. Dlaczego ? Dlatego, że osoby o takim usposobieniu funkcjonują społecznie nie najlepiej. Niektórzy pacjenci są maniakalni lub...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /2 137

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    O depresji - prawd kilka

    1. 50% pacjentów leczonych z powodu depresji jest leczonych przez lekarzy opieki podstawowej (dane z 1996r.)  

    2. ścisłe przestrzegania zaleceń farmakologicznych jest absolutnie niezbędnym warunkiem skutecznej terapii (dane z 1995r.

    3. ponad 70% pacjentów doświadczających w trakcie terapii zdarzeń...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /608

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etiologia depresji wg. teorii uczenia się

    - deprywacja (niedobór bodźców wzmacniających) - uczymy się poprzez wzmacnianie naśladowanie, warunkowanie

    - straty (utrata bodźców wzmacniających)

    - zobojętnienie i niezdolność przeżywania przyjemności - depresja jest konsekwencją tego ,źe człowiek nie doświadcza takich sympatycznych przeżyć jak...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /758

    praca w formacie txt

Do góry