Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego - Inicjatywa

    Wiek przedszkolny to czas kształtowania się zdolności dziecka do przejawiania inicjatywy. Jeśli wszelkie „burze” towarzyszące rozwojowi w tym okresie przebiegną pomyślnie, dziecko będzie potrafiło realizować swoje pragnienia w sposób społecznie aprobowany i zgodny z kulturowymi wzorcami...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /691

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego - Zabawa

    Przedszkolak wydaje się zatem coraz bardziej „osaczony”. Możliwość realizacji wewnętrznych impulsów, bardziej trwałych w tym wieku dzięki pamięci, ograniczają bowiem już nie tylko fizyczne właściwości otoczenia i wymagania rodziców, ale także własne sumienie. Rozwój mowy otwiera jednak przed nim po...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 214

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego - Sumienie

    O ile rodzice okazują dziecku wystarczającą cierpliwość w wyjaśnianiu istoty różnych ograniczeń zachowania i są wyrozumiali wobec niedoskonałości jego pamięci, z czasem dziecko w wieku przedszkolnym zaczyna samo przypominać sobie reguły zachowania w określonych sytuacjach. W ten sposób przestaje być...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /789

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego - Pierwsze próby zrozumienia świata

    Gromadzenie doświadczeń dzięki pamięci, obok prób „zawładnięcia” innymi osobami umożliwia także podjęcie pierwszych prób zrozumienia różnych zjawisk. Ze względu na to, że pamięć przechowuje wyłącznie doświadczenia osoby, do której sama należy, ich pamięciowy obraz jest zwykle bardzo subiektywny...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 395

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego - Nastawienia społeczne

    Rozwijająca się najintensywniej w wieku przedszkolnym pamięć umożliwia gromadzenie i dostęp do coraz większego zakresu informacji. Dzięki temu treści psychiczne przestają jedynie towarzyszyć różnym sytuacjom, w których dziecko bierze udział, jak to miało miejsce we wczesnym dzieciństwie, ale „żyją...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 885

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego

    Prezentowany tekst jest kontynuacją cyklu artykułów dotyczących rozwoju człowieka w ciągu całego życia a ukazujących się pod wspólnym tytułem Portrety psychologiczne człowieka. Zamieszczone poniżej rozważania dotyczą najważniejszych zjawisk rozwojowych w wieku przedszkolnym czyli od 4 do 7 roku...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 712

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak kształtować gotowość szkolną

    Spośród różnych koncepcji edukacji (tj. przyzwolenia, nakazu i konfliktu oraz współpracy – por. Brzezińska, 2000b, s. 239-245) na szczególną uwagę zasługuje model zwany przez Schaffera (1994c) modelem wzajemności. Jego podstawowa właściwość to przyjęcie założenia, iż rozwój dziecka to wspólne...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /5 019

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dojrzewanie i uczenie się a rozwój człowieka: ujęcie interakcyjne

    H. R. Schaffer uważa, iż wpływ otoczenia społecznego można ujmować dwojako. Pierwszy rodzaj wpływów określa jako niespecyficzny i pisze, że “interakcje społeczne prowadzą do stanu pobudzenia (rozwijającej się osoby), ten z kolei stymuluje rozwój mózgu i w rezultacie (jednostka) może przejść na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /3 120

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trzy zadania edukacji – trzy zadania dla nauczyciela

    Analiza postulatu równowagi funkcji emancypacyjnej i socjalizacyjnej skłania do sformułowania najważniejszych moim zdaniem problemów, wobec których staje współczesna edukacja, także edukacja dzieci dopiero do szkoły wkraczających . Są to problemy związane z konstruowaniem wartościowych ofert edukacyjnych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /3 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gotowość szkolna: między socjalizacją a emancypacją

    Od edukacji społeczeństwo oczekuje spełniania określonych funkcji. Za R. Rortym (1993; por. Brzezińska, 2000b, s. 236-239) można te funkcje określić, jako emancypacyjną i socjalizacyjną: “(...) edukacja ma dwie główne funkcje: socjalizację i wyzwalanie (liberation). Pierwsza polega na przekształcaniu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /5 572

    praca w formacie txt

Do góry