Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Okres dorastania: szanse rozwoju - Kształtowanie się tożsamości

    Proces formowania tożsamości jest centralnym i najważniejszym zadaniem, przed jakim stoi nastolatek . To, co daje szansę na osiągnięcie dojrzałej tożsamości prześledzimy odwołując się do koncepcji A. S. Watermana (1982; także: Oleszkowicz, 1995), która stanowi rozwinięcie niezwykle popularnej we...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /4 878

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres dorastania: szanse rozwoju

    Okres dorastania to lata życia między 10 a 20, to czas wielkiej szansy dla młodego człowieka. Szansy na to, aby zweryfikował dotychczasowe doświadczenia wyniesione z okresu dzieciństwa oraz określił, kim jest i kim chciałby być w przyszłości.

    Proces ten - nazywany formowaniem własnej tożsamości -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 219

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny: zagrożenia rozwoju - Zasady społecznej współpracy a pracowitość i poczucie kompetencji dziecka

    We współczesnej szkole pojawia się chyba częściej inny rodzaj zagrożenia, a mianowicie nadmiernie pozytywne waloryzowanie pracy. Społeczne uznanie dla ucznia, a zatem również jego samoocena, jest wtedy zależne wyłącznie od jakości wykonywanych przezeń działań.

    „Jeżeli człowiek traktuje pracę jako...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /1 302

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny: zagrożenia rozwoju - Proces społecznego oceniania i poczucie własnej wartości

    Podstawę pojawiającej się w okresie szkolnym po raz pierwszy samooceny stanowi poczucie bycia kompetentnym. Dziecko w tym wieku ma wysokie poczucie własnej wartości, jeśli jest w stanie wskazać umiejętności, dziedziny bardzo dobrze, czy wręcz perfekcyjnie przez nie opanowane. Pozytywna samoocena wiąże...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 171

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny: zagrożenia rozwoju - Proces uczenia się i opanowywanie technologii umysłowych

    Umysł dziecka w wieku szkolnym zostaje poddany najcięższej z dotychczasowych próbie. Musi on bowiem nie tylko jak najwięcej zapamiętać – z tym całkiem nieźle radzą sobie już czterolatki – ale również zacząć w niektórych sferach funkcjonować w ściśle określony sposób. Owym najtrudniejszym zadaniem...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 725

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny: zagrożenia rozwoju - Kształtowanie gotowości szkolnej

    W wieku około 6-7 lat dziecko wydaje się „(...) przygotowane na »wkroczenie w życie«, tyle że życie to jest najpierw życiem szkolnym, niezależnie od tego, czy szkołą jest obejście gospodarskie, dżungla czy szkolna klasa” (Erikson, 1997, s. 269). Sposób organizacji życia w klasie szkolnej stawia przed...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 376

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny: zagrożenia rozwoju

    Wiek szkolny to faza życia o największym znaczeniu w sensie społecznym. Za Eriksonem (1997) podkreśla ona w ten sposób, że w wieku 7-12 lat kształtują się podstawowe dla funkcjonowania w społeczeństwie kompetencje człowieka, jak na przykład stosunek do pracy czy umiejętność współdziałania w grupie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /822

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny - Realistyczna samoocena

    Jednym z najważniejszych efektów rozwojowych wieku szkolnego jest zdolność do samooceny. W efekcie uogólnienia przeżyć związanych z doświadczaniem sukcesów i porażek dochodzi do ukształtowania się stosunku do samego siebie, który od tego okresu w rozwoju zacznie być bardziej stabilny, względnie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /690

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny - Potrzeba kompetencji i poczucie kompetencji

     

    Po okresie fantazjowania i zabawy, u dziecka w wieku szkolnym pojawia się potrzeba bycia kompetentnym. Dzieci chcą zajmować się czymś poważnym, podobnym do tego, co robią dorośli, a czynności, które wykonują chcą robić dobrze, a nawet perfekcyjnie.

    Nowym obszarem funkcjonowania dziecka, który może...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /2 009

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiek szkolny - Od przestrzegania umów do autonomii moralnej

    Moralność w wieku szkolnym oparta jest na porozumieniu i współdziałaniu, na umowie uznanej za dobrą i obowiązującą dla wszystkich. Sprawiedliwość to sedno moralności ucznia. Pod koniec okresu szkolnego rozwój moralny ma szansę na wejście w nowy etap - moralność autonomiczną, opartą na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Max123 Dodano /02.07.2011 Znaków /344

    praca w formacie txt

Do góry