Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Restrukturyzacja poznawcza

    Dialog sokratejski i metoda strzałki w dół - techniki opisane w poprzednich rozdziałach - są zasadniczo ukierunkowane na dotarcie do zniekształconych treści poznawczych, począwszy od negatywnych myśli automatycznych po przekonania rdzenne. Techniki przedstawione w tym i następnych rozdziałach służą...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /2 732

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dzienniki odżywiania: ograniczenia metody

    Mimo że dziennik odżywiania jest nieocenionym narzędziem zyskania wglądu w stosunek pacjentki do jedzenia, istnieją pewne ograniczenia w jego stosowaniu. Wprawdzie może on nam dać ogólny obraz sposobu jej odżywiania, nie będzie jednak źródłem dokładnej informacji o odżywczej wartości spożywanych...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /3 340

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola ważenia w terapii poznawczo-behawioralnej

    Klinicysta powinien ważyć pacjentkę — jeąt to konieczne zarówno dla monitorowania jej fizycznego bezpieczeństwa, jak i ze względu na zasady pracy w orientacji poznawczo--behawioralnej. Cotygodniowe ważenie jest kluczowym elementem TPB zaburzeń odżywiania. Pozwala ono pacjentce i terapeucie bezpośrednio...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /4 113

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologiczne konsekwencje wygłodzenia

    Keys wraz z zespołem badał konsekwencje wygłodzenia u ludzi już w latach 50. (Gamer i Garfinkel, 1997). Przeprowadził eksperyment na 36 mężczyznach -zdrowych zarówno pod względem psychologicznym, jak i fizycznym. Przez pierwsze trzy miesiące badania uczestników proszono o to, żeby jedli normalnie - w tym...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /5 762

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wprowadzenie twierdzenia dotyczącego genetycznej determinacji masy ciała

    W związku z eksperymentami dotyczącymi ważenia warto wyjaśnić pacjentce, że znaczna ilość dowodów wskazuje, że na naszą wagę wpływ majągeny. Jak wynika z badań, jej minimalny poziom nie ulega większym zmianom na przestrzeni dłuższego czasu (Fairbum, 2004). Hipotezę tę nazywa się...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /2 484

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wykorzystanie wykresów zmian zapotrzebowania energetycznego w celu ułatwienia pacjentce zrozumienia zapotrzebowania na energię

    Drugą z kluczowych strategii psychoedukacyjnych, która ma pomóc pacjentkom zrozumieć sposób funkcjonowania ich ciała, jest tzw. wykres zmian zapotrzebowania energetycznego. Pacjentka opracowuje ten graf we współpracy z klinicystą, co ułatwia jej wprowadzenie zmian do zachowania. Zazwyczaj wprowadzamy grafy na...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /3 087

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Moja waga zwiększy sie w sposób niekontrolowany: jak pracować nad tym przekonaniem?

    Czynnikiem często powstrzymującym pacjentki przed eksperymentowaniem ze zdrowym jedzeniem jest przekonanie, że wynikiem tych prób będzie niekontrolowany wzrost masy ciała. Zadaniem klinicysty jest pomoc w zmierzeniu się z dowodami potwierdzającymi to przekonanie i kwestionowanie ich. Po pierwsze, trzeba...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /2 781

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mit 2: Mogę nauczyć się kontroli jedzenia poprzez stosowanie restrykcji

    Pacjentki często mówią o tym, jak ważne jest uzyskanie kontroli nad odżywianiem. Mylą się jednak, wierząc, że skrajne restrykcje mogą im pomóc w jej uzyskaniu. Wychodząc od sposobu rozumienia przez pacjentki konsekwencji wygłodzenia, można je zapytać, jak odczuły ograniczanie ilości przyjmowanych...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /2 454

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak efektywnie stosować psychoedukację?

    Psychoedukacja powinna być stosowana w nieoceniający, pełen szacunku sposób i winna stanowić odpowiedź na konkretne pytania czy dylematy pacjentki. Nie powinno się zdarzać, że klinicysta stara się zrealizować listę pewnych standardowych kwestii, zanim przejdzie do głębszych procesów psychologicznych...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /2 835

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Internet jako źródło informacji psychoedukacyjnych

    Jak już wcześniej zaznaczyliśmy, w niniejszej książce staramy się przedstawić przegląd z zakresu literatury poruszającej tematy psychoedukacyjne. Mogą jednak pojawić się sytuacje, w których materiały przygotowane w postaci arkuszy okażą się niewystarczające i nie zaspokoją potrzeb ani klinicysty...

    Ocena / Przedmiot / Medycyna

    Autor /pinezka Dodano /03.06.2014 Znaków /1 625

    praca w formacie txt

Do góry