Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Mowa i komponenty pojęcia

    KOMPONENTY MOWY:

    język-abstrakcyjny, zmagazynowany w umyśle system znaków dźwiękowych, reguł operowania nim

    mówienie-przekaz, budowanie, produkowania, zdolności jednostki ludzkiej do tworzenia ze znaków należących do danego języka wyrazów, jednostek komunikacyjnych

    rozumienie-...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /2 389

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest MOWA

    Jest czynnością złożoną i realizuje się jednocześnie w 3 sferach rzeczywistości:

    -w sferze zjawisk psychicznych-system językowy wyodrębnia się w umyśle użytkowników użytkowników postaci zbiorów fonemów, morfemów morfemów zbioru reguł gramatycznych, kompetencja językowa

    -w sferze zjawisk...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /761

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot zainteresowań logopedii i zadania

    a) Prawidłowy przebieg procesu nabywania sprawności językowej jest, kompetencji językowej i kompetencji komunikacyjnej

    b) profilaktyka powstawania odstępstw w kształtowaniu się rozwoju mowy:

    -0-3-kształtowanie się mowy

    -3-6-rozwój, czyli doskonalenie

    c) etiologia i patomechanizm powstających...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 073

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyscyplina

    -psychologia

    -pedagogika

    -językoznawstwo

    -medycyna: neurologia, laryngologia, ortodoncja, foniatria, androlog, psychiatra

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /125

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakres zainteresowań logopedii

    medyczna koncepcja- paramedyczna, ograniczająca zakres jej zainteresowań do zaburzeń i korekcji mowy oraz profilaktyki zaburzeń

    pedagogiczna-obejmuje zakres jak wyżej oraz problemy kształtowania się mowy u dzieci, w tym dzieci z zaburzeniem słuchu oraz porozumiewania się...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /664

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA VOJTY

    Podstawowym elementem rehabilitacji dzieci jest rehabilitacja wieku rozwojowego, w której wykorzystuje się możliwości i szanse jakie daje rozwój dziecka w 1 roku życia, aby zapobiec kalectwu i pomóc dzieciom z wadami wrodzonymi lub wcześnie nabytymi. Opiera się ona na wykształcaniu u małego dziecka...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /5 577

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA FAY`A - DOMANA - DELACATO

    Program usprawniania obejmuje równoprawne kształtowanie rozwoju motorycznego ciała, mowy, zręczności ręki, wzroku, słuchu i dotyku. Pacjent na początku jest testowany na podstawie Profilu Rozwojowego i zależnie od etapu rozwojowego na jakim się znajduje, wszechstronnie usprawniany przez bodźcowanie mózgu...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA PETO

    Metodą tą usprawniane są dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Dzieci na stały pobyt przyjmowane są na 2 -3 lata z przerwą wakacyjną. Celem pobytu jest takie usamodzielnienie dziecka w podstawowych czynnościach ( chodzenie, mówienie, i pisanie ) aby mogło ono po zakończeniu usprawniania pójść do...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 388

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA NDT BOBATH

    Najbardziej charakterystyczne dla tej metody jest stosowanie dużej liczby odruchów, specyficznej formy ułatwiania ruchów oraz prawidłowego następstwa rozwojowego prowadzonych ćwiczeń. Usprawnianie ma na celu rozwijać odruchy na danym etapie fizjiologiczne, a hamować odruchy patologicznie przetrwałe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /2 607

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Postępowanie w przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy

    Opóźniony rozwój mowy spotykamy u dzieci niesłyszących, upośledzonych oraz zdrowych, u których trudno ustalić etiologię tego opóźnienia.

    Stosuje się u nich następujące ćwiczenia:

    - wszystkie grupy ćwiczeń stosowanych w terapii dyslalia – fonemowe, usprawniające narządy mowy

    - ćwiczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /881

    praca w formacie txt

Do góry