Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    KLASAYFIKACJA ZABURZEŃ MOWY - Klasyfikacja zaburzeń wg. Grabias

    Dla rozwoju komunikacji językowej niezbędny jest rozwój 2 typów sprawności:

    -sprawności percepcyjne które pozwalają opanować kompetencję językową, komunikacyjną i kulturową. W ich obrębie wydzielamy:

    *słuch fizyczny-porządkuje świat dźwięków

    *słuch muzyczny-realizuje stronę prozodycznego...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /846

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KLASAYFIKACJA ZABURZEŃ MOWY - Klasyfikacja zaburzeń wg. Kaczmarka

    Za klasyfikacje przyjął budowę wypowiedzi czyli wyodrębnił:

    -zaburzenia treści:

    *zaburzenia procesu uogólnienia i abstrakcji

    *brak logiki w zbudowanych tekstach

    *nieprawidłowości z ukierunkowaniem myślenia u osób z chorobami psychicznymi np. schizofrenia, psychopatie, oligofrenia)

    -zaburzenia formy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /621

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KLASAYFIKACJA ZABURZEŃ MOWY - Klasyfikacja zaburzeń wg. Styczek

    -Zaburzenia zewnątrzpochodne, egzogenne,środiwksowe-nie stwierdza się defektów anatomicznych czy psychoneurologicznych. Podłoże to negatywne czynności środowiskowe jak złe zwarcie językowe, błędy językowe, niewłaściwa atmosfera wychowawcza, postawy wychowawcze, karanie i nagradzanie, relacje...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /917

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KLASAYFIKACJA ZABURZEŃ MOWY - Opóźniony rozwój mowy

    Dotyczy tylko mówienia lub rozumienia i mówienia, to zespól objawów o którym mówi się wówczas gdy proces kształtowania się i rozwoju mowy na wszytskich lub niektórych poziomach ulega opóźnieniu i przebiega niezgodnie dla danej grupy wiekowej. O ORM mówi się zasadniczo w przypadkach:

    -jest przejawem...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /591

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KLASAYFIKACJA ZABURZEŃ MOWY

    1) Diagnozowane i klasyfikacja zaburzeń mowy stwarza ciągle wiele problemów z uwagi na:

    -fakt że kształtowanie się mowy jest procesem rozwojowym i każde dziecko rozwija się zgodnie z indywidualnym rytmem i tempem

    -w niektórych przypadkach odstępstwa w rozwoju występują, trudności w uchwytaniu czynnika...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /2 422

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okresy rozwoju mowy

    a) od 0-3 roku życia okres kształtowania się mowy, przedjęzykowy, wypowiedzi jednio i dwu wyrazowe, zdania. Dziecko 3 letnie ma w pełni biernie ukształtowany system fonologiczny, wszystko rozumie wie jak brzmi dane słowo, chociaż nie zawsze potrafi je prawidłowo wypowiedzieć. Ma pełne warunki...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 206

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawy klasyfikacji zaburzeń i opóźnień w rozwoju mowy

    Rozwój mowy należy oceniać na tle ogólnego rozwoju psychoruchowego dziecka. Proces ten rozpoczyna się od chwili urodzenia i przechodzi przez kolejne stadia rozwojowe, które dziecko prezentuje określony poziom sprawności i umiejętności w zakresie możliwości użycia języka przez dziecko. Rozwój...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /2 116

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Budowa wypowiedzi językowej

    a) treść – oparta o wiedze i doświadczenie

    b) forma językowa- symbole językowe i reguły gramatyczne

    c) substancje, tworzywo- foniczne, czyli wyprodukowane kanałem artykulacyjnym i graficznym. Płaszczyzna segmentalna, czyli głoska dla tworzenia fonicznego a litera dla graficznego. Płaszczyzna...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /361

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Obszary lewej półkuli kierujące czynnościami mowy

    a) ośrodek Broka- ośrodek ruchowy mowy, tylna część zakrętu czołowego środkowego i dolnego, odpowiedzialna za organizację procesów ruchowych tj. dynamiczny aspekt mowy, dokładniej odpowiada za łączenie głosek w wyrazy, wyrazów w zdania oraz formułowania płynnych odpowiedzi

    b) obszary kory leżące...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 774

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Produkcja mowy w ujęciu psycholingwistycznym wg. B. Kaczmarka

    Mówienie, nadawanie mowy, produkowanie to zespół czynności psychicznych, fizjologicznych fizjologicznych fizycznych polegający na przekształcaniu spostrzeżeń , wyobrażeń wyobrażeń i procesów myślowych w odpowiednie symbole dźwiękowe:

    *Ideacyjny- jest ogólnym zamysłem wypowiedzi opiera się na wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 167

    praca w formacie txt

Do góry