Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Dyktanda przeprowadzane w trakcie badań

    W poradni to ważny element diagnozy pedagogicznej. Uzyskany tą drogą materiał ma dość jednorodny charakter i umożliwia, obok oceny ilościowej, jakościową interpretację występujących w pisaniu błędów.Wytwory szkolne, chociaż są bardziej wiarygodnym dowodem występowania problemów, umożliwiają...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 194

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza aktualnych wytworów szkolnych i z młodszego wieku szkolnego ucznia

    Analiza wytworów szkolnych aktualnych i z młodszych lat nauki jest zasadniczą podstawą do diagnozy zaburzeń w pisaniu. Wytwory szkolne ucznia są najbardziej wiarygodnym świadectwem występowania u niego problemów. Retrospektywne spojrzenie na pochodzenie uczniowskich błędów jest konieczne w ustaleniu, czy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /3 255

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sprawdzenie znajomości zasad ortograficznych ucznia

    Znajomość zasad ortograficznych powinna być sprawdzona w kontakcie z uczniem, jeśli na ten temat nie wypowiedział się nauczyciel kierujący go na badanie. Wprawdzie u dzieci i młodzieży dyslektycznej znajomość zasad często nie zapobiega popełnianiu błędów, to jednak jest jednym z ważnych czynników...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /2 050

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Samodzielna praca pisemna ucznia na tematy osobiste

    (np. „Moje szkolne problemy, osiągnięcia i porażki", „Jaka jest moja szkoła?", „Być sobą", „Co mnie przeraża, a co fascynuje we współczesnej rzeczywistości", „Gdybym mógł..." itp.), oprócz możliwości oceny umiejętności swobodnego wypowiadania się w formie pisemnej, wprowadza pedagoga i psychologa w...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /2 644

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozmowa z uczniem

    Dotyczy ona ogólnych i szczegółowych problemów, z którymi uczeń zgłosił się na badanie. W odpowiednio ukierunkowanej rozmowie i w trakcie odbywanych badań można uzyskać wiele wiadomości dotyczących samego ucznia i jego funkcjonowania w szkole i w domu. Będą to takie dane, jak:

    - przebieg nauki szkolnej...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 896

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wywiad z rodzicami ucznia

    Wywiad z rodzicami gromadzi m.in. takie informacje, jak:

    - dane o rodzicach i rodzeństwie,

    - warunki życiowe rodziny,

    - przebieg ciąży i porodu,

    - rozwój psychofizyczny dziecka od najwcześniejszego okresu życia,

    - przebyte choroby i urazy,

    - przebieg nauki szkolnej (m.in. objawy i zakres trudności w...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /803

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza „skierowania" ze szkoły

    Opinia szkolna ma charakter opisowy lub zawarta jest na specjalnym druku. Opinia opisowa ma w wielu przypadkach te przewagę nad gotowym formularzem tylko wypełnionym przez nauczyciela, że łatwiej pozwala badającemu wytworzyć sobie pewien przybliżony obraz ucznia jeszcze przed badaniem. „Skierowanie" pozwala...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza pedagogiczna

    Ma na celu ocenę poziomu sprawności dziecka w czytaniu i pisaniu, w stosunku do wymagań programu szkolnego. Pedagog zbiera informacje o dotychczasowej karierze szkolnej dziecka, jego postępach w nauce i trudnościach w uczeniu się, motywacji do nauki i warunkach, w jakich odbywała się edukacja. 

    Tok...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 151

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza logopedyczna

    Diagnoza logopedyczna wg G. Jastrzębowskiej to „określony sposób postępowania badawczego, którego celem jest potwierdzenie bądź wykluczenie istnienia zjawisk logopedycznych oraz przewidywanie ich tendencji rozwojowych na podstawie objawów, patogenezy i patomechanizmów.”

    Diagnoza logopedyczna nie stanowi aktu...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 364

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Modele rozwoju mowy u upośledzonych umysłowo

    Stopień lekki:

    ~ podobne biologiczne podstawy rozwoju jak u osób z normą intelektualną

    ~zachowany mechanizm odbioru wypowiedzi słownych, rozumienie i formułowanie wypowiedzi słownych, mówienie

    ~przebieg rozwoju mowy w ontogenezie wg tych samych etapów jak u osób z normą intelektualną

    ~opanowują ten sam...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /2 967

    praca w formacie txt

Do góry