Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE W GRUPIE

    Grupa – to dwie lub więcej osób, między którymi istnieje bezpośrednia interakcja, które posiadają wspólne, ustalone normy, mają wspólny cel, tworzą rozwiniętą strukturę grupową i mają poczucie odrębności swojej grupy w stosunku do innych grup. (Mika)

    Grupa – to pewna liczba osób, które spotykają się...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 100

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEFINICJE I MODELE KOMUNIKOWANIA

    1. Komunikowanie – jest symboliczną interakcją pomiędzy ludźmi, którzy są świadomi swojej obustronnej obecności.

    2. Komunikowanie wg Gładowskiego – to dynamiczny proces, polegający na wymianie tzn. wysyłaniu i odbieraniu przekazów w ramach określonej sytuacji lub kontekstu.

    3. Komunikowanie wg Cooley’a...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /689

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    LUDZIE I ICH LIDERZY – CECHY OSOBOWOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI LIDERA

    Lider – to osoba, która skutecznie przewodzi ludziom w procesie prowadzącym do realizacji ich własnych potrzeb.

    Lider – to człowiek, któremu poprzez wpływanie na innych ludzi udaje się przekonać ich do współdziałania z sobą i innymi ludźmi oraz nakłonić zwolenników lub współpracowników do spełnienia...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 098

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CHARAKTERYSTYKA ELEMENTÓW SYNTETYCZNEGO MODELU KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    1. Kodowanie – dekodowanie

    2. Kompetencja komunikacyjna

    3. Przekazy

    4. Kanał

    5. Szum informacyjny

    Rodzaje szumów informacyjnych:

    I Szum fizyczny (zewnętrzny lub mechaniczny):

    - hałas, dym papierosowy

    - nieodpowiednia temperatura, miejsce, pora dnia

    - problemy techniczne

    - zbyt duża ilość...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE WERBALNE

    Formy komunikowania werbalnego:

    - ustna

    - pisemna

    Zalety i wady pisemnej funkcji komunikowania werbalnego:

    ZALETY

    Możliwość dokładnego przemyślenia i przygotowania treści, przekazu, jeśli chodzi o słownictwo.

    Trwałość przekazu.

    WADY

    Brak bezpośredniości.

    Nie można korygować tego, co już...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 396

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    GŁÓWNE CELE KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    Cechy procesu komunikowania:

    - odnosi się co najmniej do dwóch osób

    - zachodzi w środowisku społecznym

    - zdeterminowany jest przez liczbę i charakter uczestników

    - posiada charakter: interpersonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy

    - posługuje się znakami i symbolami

    - istnieje wspólnota...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 347

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja i produkty agencji prasowych

    Klasyczna w polskiej literaturze dziennikarskiej definicja agencji prasowej brzmi: „Agencja prasowa jest to instytucja, która gromadzi, opracowuje i rozpowszechnia informacje dla potrzeb środków masowego przekazu.” (Borkowski Rajmund, Informacyjne agencje prasowe). Warto dodać, że agencje prasowe działają w...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 481

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SŁUCHANIE JAKO CZYNNIK ZAPEWNIAJĄCY SKUTECZNOŚĆ KOMUNIKOWANIA

    70% tzw. aktywnego dnia poświęcamy na komunikowanie

    Struktura czasu w procesie komunikowania:

    42% słuchanie

    32% mówienie

    15% czytanie

    11% pisanie

    Słuchanie obejmuje:

    1. Słyszenie

    2. Uważanie

    3. Zrozumienie

    4. Zapamiętywanie

    Z zagadnieniem selektywnej uwagi wiąże się:

    tzw. prawo...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział agencji prasowych

    Agencje prasowe można podzielić ze względu na charakter przygotowywanych serwisów, tematykę i terytorialny zakres działania. Według pierwszego kryterium wyróżniamy następujące typy agencji:

    Agencje informacyjne zajmują się przekazywaniem czystych, bezstronnych informacji.

    Agencje...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /4 920

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE NIEWERBALNE

    Komunikowanie interpersonalne ma charakter:

    - niewerbalny 65%

    - werbalny 35%

    Komunikowanie niewerbalne

    - obejmuje sygnały pozbawione słów lub uzupełniające słowa.

    - przekazami niewerbalnymi są wszystkie sygnały występujące w międzyosobowej interakcji, które nie mają ani formy mówiącego słowa, ani...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 476

    praca w formacie txt

Do góry