Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Specyficzne tło pracy nauczyciela

    Warunki pracy: niedookreślone, zmienne, bardzo dynamiczne i niestandardowe

    Plan pracy nauczyciela jest modyfikowany w toku lekcji, obraz lekcji kształtuje się w jej trakcie- dlatego nauczyciel nie działa odtwórczo. Nauczyciel działa twórczo i w biegu- nie może zawieść toku lekcji i pomyśleć w spokoju...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 027

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Natura działania pedagogicznego

    Charakterystyczna struktura czynności zawodowych: nauczyciel nie posługuje się specyficznymi narzędziami np.: jak zegarmistrz. Ile dzieci tyle sposobów pracy z nimi, aby osiągnąć rezultat.

    Warunki w których pracuje nauczyciel są labilne (zmienne). Praca nauczyciela jest podwójnie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /672

    praca w formacie txt
  • Ocena 1.0

    Struktura kompetencji nauczycielskich

    wpływ kontekstu społecznego (obiektem działań zawodowych nauczyciela jest inny człowiek) na specyfikę pracy nauczycielskiej

    specyfika działania pedagogicznego a możliwość realizacji założeń racjonalności technicznej

    praca nauczyciela jako działanie komunikacyjne (różnice między...

    Ocena /1.0 Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /590

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Miejsce ambiwalencji w kwalifikacjach nauczycielskich

    1.zmiana znaczenia terminu (pojęcie ambiwalencji w tradycyjnym i współczesnym znaczeniu)

    2.rozumienie pojęcia ambiwalencji w odniesieniu do nauczycielskich kwalifikacji zawodowych

    3.znaczenie zdolności do przeżywania ambiwalencji w pracy nauczyciela

    4.dwa rodzaje ambiwalencji :

       - ambiwalencja wpisana w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /398

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teorie osobiste nauczycieli

    czym jest pedagogiczna teoria osobista

    cechy, struktura, funkcje teorii osobistych

    znaczenie wiedzy osobistej w regulowania działania pedagogicznego

    teoria osobista nauczyciela jako podstawa działania pedagogicznego

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Umiejętności interpretacyjne nauczyciela

    tezy paradygmatu pozytywistycznego i humanistycznego – różnice dotyczące poznania

    natura zdarzeń pedagogicznych a interpretacja jako podstawa rozumienia rzeczywistości pedagogicznej

    istota kompetencji interpretacyjnych

    rozwój kompetencji interpretacyjnych a pragmatyczna skuteczność...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /359

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wartości niematerialne i prawne

    Charakterystyka

    Wartości niematerialne i prawne są to zakupione przez dana jednostkę prawa majątkowe przeznaczone do wykorzystania zgodnie z potrzebami danej jednostki, których okres użytkowania będzie dłuższy niż 12 miesięcy. Ponieważ zaliczane są one do aktywów trwałych to w sprawozdaniu finansowym...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /05.08.2011 Znaków /5 149

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymiana

    Charakterystyka

    Wymiana polega na dostarczaniu jednego dobra w zamian za inne dobro, oba dobra uważane są przez wymieniających się nimi za ekwiwalentne pod względem wartości.

    Można wyróżnić następujące rodzaje wymiany:

    nierówna, proces, który zdaniem marksistów jest przyczyna wyzysku krajów...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /05.08.2011 Znaków /1 272

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    GRY DYDAKTYCZNE

    Jednym z zadań nauczyciela w procesie nauczania jest zorganizowanie przyjaznego dla ucznia środowiska uczenia się, a w nim najkorzystniejszych sytuacji dydaktycznych na miarę posiadanego zasobu wiedzy pedagogicznej. Tworząc środowisko dydaktyczne nauczyciel powinien pamiętać, że najskuteczniejszą metodą...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZAJE GIER DYDAKTYCZNYCH - Gry funkcyjne

    „gry roli”. Uczący się odgrywają role, przejmują osobowość lub tylko pewne cechy postaci, wyrażają je w zachowaniu lub dyskusji tak, jakby to miało miejsce w rzeczywistości. Elementy gry polegają głównie na tym, że uczestnicy starają się rzetelnie zachować tak, jakby to działanie odbywało się w...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 304

    praca w formacie txt

Do góry