Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Przedstaw główne zagrożenia zdrowia związane z wadliwym stylem życia

    1. Wadliwy styl życia

    Styl życia i zachowania zdrowotne determinują w największym stopniu stan zdrowia ludności. Do zachorowań zagrażających zdrowiu należą przede wszystkim:

    a) mała aktywność fizyczna ogółu ludności. Zadawalający poziom aktywności fizycznej cechuje: 70% dzieci 6-7 letnich, 20-30%...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 257

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów bezpośrednie mierniki zdrowia

    a) bezpośrednie mierniki negatywne, tj.:

    -wskaźniki zachorowalności,

    -wskaźniki chorobowości,

    -wskaźniki absencji chorobowej,

    -wskaźniki inwalidztwa.

    b) bezpośrednie mierniki pozytywne uzyskiwane są na podstawie badań profilaktycznych populacji, dotyczące rozwoju fizycznego, wydolności i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 299

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wyjaśnij szerzej czynniki warunkujące zdrowie

    1. Czynniki biologiczne – determinanty genetyczne i paragenetyczne decydujące o właściwościach biologicznych biotypu – cechy anatomiczne, fizjologiczne, biochemiczne, immunologiczne,

    2. Środowisko fizyczne – charakterystyka środowiska biogeograficznego, siedliska, środowiska pracy, miejsca...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 396

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podaj definicję ekologii człowieka i podstawowe warunki zdrowego środowiska

    Ekologia człowieka jest międzydyscyplinarną dziedziną wiedzy o wzajemnych związkach między człowiekiem (jako jednostką i jako populacją oraz społecznością) i jego środowiskiem (naturalnym i sztucznym).

    Celem ekologii człowieka jest zrozumienie, jak środowisko naturalne oraz przekształcane przez...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 066

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz holistyczno - funkcjonalny model zdrowia

    W modelu holistyczno-funkcjonalnym zdrowie wyraża się we wzajemnej relacji, jaka zachodzi pomiędzy człowiekiem a jego otoczeniem i jest procesem dynamicznej równowagi. O poziomie zdrowia człowieka współdecydują stresory (czynniki patogenne) i zasoby odpornościowe tkwiące w człowieku, w jego cechach...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 266

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz biomedyczny model zdrowia

    Biomedyczny model zdrowia ujmuje zdrowie jako kategorię zobiektywizowaną. Zdrowie jest w tym modelu najczęściej rozumiane jako stan braku zakłóceń w funkcjach biologicznych organizmu. Organizm cechuje się w stanie zdrowia normalnością podstawowych funkcji. Zdrowie człowieka podlega obiektywnym zasadom...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /924

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak rozumiesz subiektywność zdrowia?

    Zdrowie może być określane obiektywnie, jak i subiektywnie. W naukach medycznych i społecznych współwystępują aktualnie dwa modele zdrowia: biomedyczny i holistyczno – funkcjonalny. Model biomedyczny ujmuje zdrowie jako kategorię zobiektywizowaną.

    Zdrowie jest w tym modelu najczęściej rozumiane jako...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 069

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podaj różne płaszczyzny zdrowia i wyjaśnij ich znaczenie

    Konstytucja wyróżnia trzy płaszczyzny zdrowia:

    1) Zdrowie fizyczne, czyli somatyczne, a więc to które odnosi się do organizmu.

    Stanowi ono tło dla licznych i dobrze nam znanych chorób ciała, ale nie tylko bierne tło, bo umiemy też świadomie potęgować pewne jego elementy poprzez ćwiczenia i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /2 091

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak rozumiesz chorobę i jej związki ze zdrowiem?

    Choroba – stan organizmu lub jakiejś jego części, czy narządu, który charakteryzuje się zakłóceniem ich normalnej czynności – jest zwykle odnoszona jedynie do ściśle ustalonych stanów patologicznych, które dają się rozpoznać klinicznie. Analiza obserwacji klinicznych świadczy jednak o tym, że główną...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /821

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wyjaśnij szerzej definicję zdrowia sformułowaną przez ŚOZ

    Zdrowie jest:

    - wartością, dzięki której jednostka lub grupa może realizować swoje aspiracje i potrzebę osiągania satysfakcji oraz zmieniać środowisko i radzić sobie w nim;

    - zasobem dla społeczeństwa, gwarantującym jego rozwój społeczny i ekonomiczny; tylko zdrowe społeczeństwo może tworzyć...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Gilbert Dodano /30.08.2011 Znaków /1 562

    praca w formacie txt

Do góry