Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako proces społeczno kulturowy

    Twórcą jest Havighurst. Jest jednym z podejść do problemów dorosłości. Oparte jest, lub wsparte nurtem badawczym zajmującym się badaniami rozwojowymi. Nurt ten powstał w latach 30 XX wieku i związany jest z poszerzaniem badań psychologii rozwojowej zajmującej się problemami rozwojowymi. Poszerzenie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /996

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Rozumienie dorosłości jako procesu rozwoju psychicznego

    Dorosłość jako proces rozwoju psychicznego – dorosłość ta związana jest z psychiką jednostki. Jeśli osiągniemy pewien jego poziom to jesteśmy dorośli.

    Dorosłość (Wg M. Knowles)– to dojrzałość. Jest to ostateczny rezultat w ciągu zmian i przekształceń, jakim w procesie dojrzewania ulegają...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /5 530

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Rozumienie dorosłości jako stanu społecznego człowieka

    Dorosłość jako stan społeczny człowieka – prezentują ja ci, którzy dorosłość pojmują jako stan społeczny.

    Dorosły (wg W. Szewczuk) to człowiek na tyle ukształtowany, że może być samodzielnym podmiotem działalności społeczno produkcyjnej.

    Wg Werner dorosły to:

    - osoba niezależna...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 711

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Co to znaczy stawać się człowiekiem dorosłym

    Wg Malewskiego dorosłość ma trzy stany:

    1) dorosłość jako stan społeczny człowieka

    2) dorosłość jako proces rozwoju psychicznego

    3) dorosłość jako proces społeczno kulturowy

    Ad. 1 Dorosłość jako stan społeczny człowieka – prezentują ja ci, którzy dorosłość pojmują jako stan...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /8 343

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Dwa stanowiska w poglądach na możliwości uczenia się ludzi dorosłych przez całe życie

    Istnieją rozbieżności co do możliwości uczenia się ludzi dorosłych. Wyraźnie zarysowały się dwa stanowiska:

    1) R. B. Lovell – dzieli życie człowieka na 5 faz(od wczesnej młodości do starości) i stwierdza, że w wieku ok. 40 lat wpływ procesu starzenia się na łatwość uczenia się jest bardziej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 576

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Możliwości edukacyjne ludzi dorosłych

    Wiliam James twórca psychologii amerykańskiej uważał że jeśli człowiek ok. 21 roku życia osiąga dojrzałość psychiczną i fizyczną, to też jest już dojrzały edukacyjnie. Pogląd taki dominował do XX wieku. James twierdził, że do 21 roku życia można się uczyć, jednak potem te możliwości...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /3 574

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako kategoria pedagogiczna

    Dorosłość jako kategoria pedagogiczna związana jest z koncepcją wychowania rozumianą jako proces wspomagania indywidualnego. Zwolennicy tej teorii uważają że wychowanie powinno być procesem pedagogicznej mediacji w związku człowieka ze światem, w której wyniku rozwojowi osobowościowemu ludzi...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 937

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako kategoria socjologiczna

    Wychowanie dorosłych jest procesem naturalnego uczestnictwa człowieka w życiu społecznym a jego efekty są wypadkowa oddziaływań i wpływów płynących ze strony.

    Przedmiot badania:

    - przesłanka główna: rozwój osobowości jest rezultatem interakcji człowieka ze światem

    - przesłanka pomocnicza:...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 905

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako kategoria psychologiczna

    Dorosłość jako kategoria psychologiczna związana jest z koncepcją wychowania rozumianą jako intencjonalny proces kształtowania osobowości – można wnioskować że wychowanie jest świadomie wykorzystywanym instrumentem osobowości w określonym kierunku.

    Przedmiot badania:

    - przesłanka główna: rozwój...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /653

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Poglądy Malcolma Knowlesa na edukacje dorosłych

    Malcolm Knowles amerykański andragog uważa, że edukowanie człowieka dorosłego to jedna z najistotniejszych spraw we współczesnym świecie. Uważa że rozwój edukacji dorosłych warunkuje przystosowanie się ludzi dorosłych i nadążanie za postępem, zmianami technicznymi, kulturowymi, politycznymi...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 298

    praca w formacie txt

Do góry