Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Andragogika - Rozumienie dorosłości przez Avancina

    Avanzina widzi proces rozwoju jako proces powolnej ewolucji – dorosłość oznacza dopełnienie, zakończenie powolnej ewolucji. Pojęcie adultus jest imiesłowem czasu przeszłego, podczas gdy wyraz adolescens jest imiesłowem czasu teraźniejszego, tego samego czasownika – dorosłość.

    W okresie dojrzewania...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /662

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Zainteresowania ludzi dorosłych

    Zainteresowania ludzi dorosłych dotyczą:

    - polityki

    - praw i obowiązków obywatelskich

    - zagadnień demokracji i samorządności

    - odpowiedzialności i współodpowiedzialności za dom rodzinny, za firmę i zakład pracy, za środowisko lokalne

    Dziedziny zainteresowań:

    - geografia(w związku z wyjazdami za...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /989

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Motywy kształcenia uczących się dorosłych

    Motyw – (wg J. M. Murray)- jest tym wewnętrznym czynnikiem, który inspiruje, ukierunkowuje i integruje zachowania człowieka.

    Motyw – (wg J. P. Guilford)- każdy określony wewnętrzny czynnik, lub stan, który prowadzi do rozpoczęcia i podtrzymania aktywności.

    Wielu psychologów ten wewnętrzny stan określa...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /6 056

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Potrzeby ludzi dorosłych wg Irwinga Lorge’a

    Amerykański psycholog I. Lorge (Lordż) w 1947 roku na podstawie swoich badań podzielił pragnienia ludzi dorosłych na 4 grupy:

    1) co ludzie pragną zyskać

    2) czym ludzie chcą być

    3) co ludzie chcą robić

    4) czego ludzie pragną sobie oszczędzić

    Ad. 1 Co ludzie pragną zyskać ?

    - zdrowie -...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /2 646

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Treści kształcenia ludzi dorosłych

    Czas transformacji ustrojowej narzuca zupełnie inny model kształcenia.

    Wyznacznikiem, podstawa zmian ustrojowych jest proces demokratyzacji, który ogarnia cały , to uruchomienie procedur demokratycznych, polegających na możliwości wyboru swych reprezentantów, ma być to możliwie świadomy wybór, czyli taki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /4 529

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Cele kształcenia dorosłych w ujęciu historycznym

    W edukacji ludzi dorosłych która jest świadoma, ważna role odgrywa jej cel. Właściwe wyniki edukacji dorosłych może otrzymać ten, kto wie co chce osiągnąć. Cel w edukacji dorosłych był zawsze uwarunkowany historycznie. Inne były cele w wieku XVIII – początki działalności oświatowej. Inne cele...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /4 162

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Edukacja dorosłych wobec narastającego zagrożenia ekologicznego

    Człowiek funkcjonujący w świecie – funkcjonuje w świecie stworzonym przez siebie. Sztuczny świat jest po to, by było mu wygodnie. W ten sposób dystansujemy się od środowiska naturalnego, którego jesteśmy istotnym elementem(człowiek istota natury) – podlegamy prawom natury.

    R. Dubos – francuski badacz...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /4 496

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Teoretyczna propozycja rozumienia dorosłości przez C.C. Cogginsa

    Proces dorosłości na skali wzrost – regres. Dorosłość to proces rozwoju psychicznego, który jest usytuowany w postawach:

    1) postawa wobec siebie

    - wzrost samoświadomości

    - adekwatność samooceny

    - koncentracja na samorozwoju

    2)postawa wobec innych

    - rozumienie innych ludzi(im bardziej ich rozumiemy...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /2 381

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Koncepcja kształcenia ustawicznego E. Faure’a

    Koncepcja kształcenia ustawicznego Edgarda Foure

    Edgar Faure, szef UNESCO (Międzynarodowa Organizacja zajmująca się edukacją) przygotował raport pt. „Uczyć się, aby żyć”.

    Edukacja stanowi ten rodzaj aktywności ludzkiej, że podejmowana jest nie tylko w celu przekazywania i kształcenia umiejętności...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /2 655

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Co sądzisz o poglądach postmodernizmu z punktu widzenia człowieka dorosłego

    Człowieka dorosłego postrzegamy jako jednostkę autonomiczną w pełni zdolną samodzielnie decydować o własnym losie , potrafiącą samodzielnie wyznaczać sobie cele oraz zdolną do samokształcenia. Andragogika w klasycznym jej rozumieniu ma pomagać dorosłemu człowiekowi w wyborze „drogi” w życiu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Norman Dodano /30.08.2011 Znaków /1 255

    praca w formacie txt

Do góry