Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu

    W tym procesie wychowanek staje się coraz to bardziej partnerem wychowawcy. Może stale podejmować dialog na temat mojego rozwoju. jej ramach człowiek wierzy, że własna aktywność w znacznym stopniu zależy od niego samego. Aby stać się podmiotem trzeba dokonać świadomych założeń dotyczących samego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /463

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces wychowania

    Proces wychowania (Górniewicz) - ciąg działań, zmian, które są w jakimś stopniu uporządkowane i wynikają jedne z drugich, coś, co ma określony kierunek postępowania, określoną strukturę i właściwości.

    Struktura:

    Górniewicz wyróżnia 2 warstwy:

    • Warstwę aksjologiczną – ideały i cele...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /3 039

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wartości preferowane w wychowaniu

    altruizm- A. Comte; troska o dobro osoby lub grupy osób, polega na świadomym świadczeniu jakiejś przysługi nie oczekując niczego w zamian, bezinteresownie, dobrowolnie; potrezba troski o innych. Bezinteresowność w sferze materialnej i cielesnej

    odpowiedzialność- gdy ktoś jest za coś odpowiedzialny lub...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /949

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prymat wartości nad celami wychowania

    1. Wartości uprawomocnieniem celów wychowania.

    Na ogół celowi wychowania, cieszącemu się powszechną aprobatą społeczną, przysługuje określona wartość, będąca jednocześnie jego uzasadnieniem. W stanowieniu celów wychowania konieczne jest odwoływanie się do wartości, a zwłaszcza do wartości...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /723

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Funkcje celów wychowania

    - Cele stanowią punkt odniesienia, do którego w procesie dydaktyczno-wychowawczym wszystko się przymierza i ocenia.

    - Cele mają znaczenie regulacyjne, zabezpieczają przed nadmiernym rozbudowaniem środków.

    - Cele spełniają funkcję organizującą wobec treści, metod, form organizacyjnych, kształcenia...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 518

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele wychowania

    Cele wychowania to normy postulujące określone stany rzeczy, czyli standardy wychowawcze, wskazujące na pożądane cechy osobowości i zachowania. Określają one pewne ogólne zmiany czy przeobrażenia w tym zakresie.

    Klasyfikacja

    Wg. Sośnickiego:

    -ostateczne- finalne do których dążymy

    -etapowe-...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /2 904

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oddziaływanie wychowania

    Niedyrektywne Pośrednie - wspomaganie rozwoju wychowanków, dyskretne dopingowanie ich do osobistego angażowania się w proces samowychowania

    Dyrektywne Bezpośrednie - bezpośrednie dokonywanie zmian w rozwoju wychowanków, zakłada wywołanie wpływu na owe zmiany głownie przez osoby dorosłe, wychowanie odbywa...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacja definicji wychowania

    S. Kunowski

    definicje prakseologiczne, według których wychowanie jest rów­noznaczne z oddziaływaniem wychowawców na wychowanków,czyli z ich „urabianiem";

    definicje ewolucyjne, upatrujące w wychowaniu proces samorzut­nego rozwoju wychowanka, w tym szczególnie w wyniku nabywa­nego przez niego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /2 684

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicje wychowania

    Wg A. Góreckiej - „dynamiczny, złożony układ oddziaływań społecznych, instytucjonalnych, interpersonalnych, pośred­nich i bezpośrednich, wywołujących zmiany w osobowości człowieka tym oddziaływaniom poddawanego”

    Wg E. Durkheima - „wychowanie jest oddziaływaniem pokoleń doro­słych na te, które nie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 566

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja wychowania - ujęcie szerokie, ujęcie wąskie

    SZEROKIE – „Poprzez wychowanie rozumie wszystkie rodzaje działań społecznych, które charakteryzują się następującymi właściwościami, cechami konstytutywnymi: akomodacją, aproksymacją oraz indoktrynacją.” Tchorzewski

    WĄSKIE – aspekt teleologiczny (musi być wyraźnie określony cel) i prakseologiczny...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /842

    praca w formacie txt

Do góry