Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    SPOSOBY POROZUMIEWANIA SIĘ Z LUDŹMI - Komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie

    Komunikowanie interpersonalne – proces przekazywania i odbierania informacji między dwiema osobami lub pomiędzy małą grupą osób, wywołujący określone skutki i rodzaje sprzężeń zwrotnych.

    Cechy:

    - natychmiastowe sprzężenie zwrotne

    - komunikowanie interaktywne, czyli minimum dwie jednostki wchodzą we...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /786

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna - Elementy procesu komunikowania

    a) kontekst – warunki w jakich odbywa się komunikacja

    Aspekt fizyczny – zewnętrzna atmosfera

    Aspekt historyczny – odwoływanie się do epizodów z przeszłości

    Aspekt psychologiczny – sposób, w jaki uczestnicy procesu postrzegają się nawzajem

    b) uczestnicy – nadawca i odbiorca. Różnice...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /1 278

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna - Cele komunikowania

    a) proces społeczny – odnosi się co najmniej do dwóch jednostek, przebiega w środowisku społecznym

    b) kontekst społeczny – determinowany przez liczbę i charakter uczestników procesu

    c) proces kreatywny – budowanie nowych pojęć i przyswajanie wiedzy o otaczającym świecie

    d) proces dynamiczny –...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /1 011

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna - Definicje komunikowania

    a) uniwersalna

    Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki.

    b) Charles...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /1 536

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    System komunikowania publicznego

    Kom formalna, która na celu wymianę i dzielenie się inf mającymi publiczne zastosowanie oraz podtrzymywanie więzi społ za które są odpowiedzialne instytucje publiczne

    Cechy kom publicznego:

    Kompromisy między jednostkami a grupami społ w ramach istniejącego prawa, jakos rezultat negocjacji sił grup...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /2 089

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna - Podział systemów komunikowania

    Ujęcie sposób rozumienia systemu kom

    1. Instytucjonalny

    - Ukazanie powiązań między elementami

    - Ukazanie usytuowania elementów

    - Ukazanie liczby, typu, rodzaju elementów np. instytucji, organów, grup, jednostek

    2. Funkcjonalny

    - Miejsce komunikowania interpersonalnego zajmuje złożony, wieloaspektowy...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /2 155

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna - Teorie i kierunki badań nad procesami komunikowania się ludzi

    Komunikologia, modele komunikacyjne

    Etapy rozwoju nauki o kom.

    Nauka o kom. pojawiła się ma przełomie lat 30 i 40-tych XXw., jako samodzielna dyscyplina o charakterze interdyscyplinarnym. U jego podst, znajdują się m.in.: filozofia, historia, geografia, psychologia, socjologia, etnologia, ekonomia, nauki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /2 304

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja społeczna

    Nauka o procesach porozumiewania sie ludzi

    Komunikowanie

    Proces porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji

    Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami, ideami

    Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /1 099

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - ORGANIZACJA I PROGRAM GRUPY SOCJOTERAPEUTYCZNEJ

    Zajęcia socjoterapeutyczne można prowadzić przy użyciu form stworzonych jedynie dla realizacji celów socjoterapeutycznych.

    Grupa socjoterapeutyczna powinna być duża. Zgodnie z wytycznymi Departamentu Kształcenia Specjalnego i Profilaktyki, w zajęciach powinno uczestniczyć 3 – 10 dzieci.

    Od wielkości...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /6 203

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - FORMA ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH

    Socjoterapia polega na celowym stwarzaniu dzieciom warunków (doświadczeń społecznych0 umożliwiających zajście procesu socjoterapeutycznego (przebudowę sądów poznawczych, wzorców zachowań i odreagowanie emocjonalne). Proces ten może odbywać się w trakcie zajęć ujętych w różne formy. Mogą to być...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /2 923

    praca w formacie txt

Do góry