Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Czynniki wydajności pracy odkryte przez szkołę Human Relations

    We wcześniejszych teoriach organizacji i zarządzania przyjmowano założenie o pozytywnym związku między zadowoleniem z pracy z wydajnością - im pracownik jest bardziej zadowolony, tym bardziej wydajny.

    Zadowolenie rozumiane jako emocjonalna reakcja na zaspokojenie potrzeb miałoby skłaniać pracownika do...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /1 032

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Geneza szkoły Human Relations

    Organizacja pracy oparta na zasadach tayloryzmu stawała się w miarę wzrostu dobrobytu robotników coraz mniej funkcjonalna - spadała wydajność pracy, wzrastała płynność załóg i liczba absencji w pracy, nasilały się konflikty robotników z kierownictwem, wybuchały strajki na tle organizacji pracy...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /1 242

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teza o związku zadowolenia z pracy z wydajnością. Interpretacje i krytyka

    Aby bodziec spowodował zachowanie człowieka, konieczne jest, aby przekształcił się w motyw, czyli w wewnętrzną pobudkę do działania, a następnie konieczna jest pozytywna postawa wobec określonego zachowania. Motywowanie ludzi do pracy sprowadza się zatem do zastosowania określonych bodźców, w...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /1 970

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie bodźca, motywu, postawy i zadowolenia z pracy

    Bodziec jest to element zewnętrznego otoczenia człowieka, który może uruchomić proces motywacji do działania. Proces zewnętrznego oddziaływania na człowieka jednym lub zespołem bodźców nazywamy stymulacją. Np. bodźcem jest system wynagrodzenia, polecenie przełożonego itp.

    Motyw jest to wewnętrzna...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /1 153

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Korzyści wynikające z partycypacji uczestników organizacji w ustalaniu celów organizacji

    Pracownik będzie mógł wykorzystać swój talent, wiedzę i przedsiębiorczość jeżeli będzie uczestniczył w ustalaniu celów organizacji. Będzie wtedy dążył do ich osiągnięcia, przez inicjatywę, kwalifikacje, przedsiębiorczość.

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /262

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy stosunków międzyludzkich w biurokratycznym i w sieciowym modelu organizacj

    W biurokratycznym :

    Idealny kierownik nie przejawia uczuć wobec swoich podwładnych. Zarządza bezosobowo, bezstronnie, formalnie. Jest sprawiedliwy i skuteczny. Ludzie są czynnikiem energetycznym, uruchamiającym mechanizm.

    W sieciowym :

    Autorytet przełożonego oparty jest na umiejętności współpracy z...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /402

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie racjonalności zarządzania w biurokratycznym i w sieciowym modelu organizacji

    Racjonalne zarządzanie w modelu biurokratycznym :

    Zadania, które są zbyt trudne dla pojedynczego człowieka, trzeba rozłożyć na elementarne operacje. Jeżeli zarządzanie przerosło możliwości jednostki, to trzeba je powierzyć wyspecjalizowanym ekspertom.

    Jest to organizacja bez ludzi.

    Racjonalne...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez cele - geneza teorii i podstawowe zasady

    Punktem wyjścia zarządzania przez cele jest stwierdzenie, że w tradycyjnym modelu organizacji ludzie są niewykorzystywani w sposób należyty. Większość ludzi jest zdolna do bardziej odpowiedzialnej pracy, niż ta, którą wykonują. W koncepcji zarządzania przez cele uznano, że warunkiem rozwiązania tego...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /3 292

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dysfunkcje biurokracji

    Mechaniczne struktury organizacji powodują określone negatywne wzorce zachowań uczestników organizacji. Najczęściej dają się zauważyć następujące dysfunkcje biurokracji :

    Zahamowanie rozwoju osobowości uczestników organizacji.

    Biurokracja nie pozwala na pełny rozwój osobowości człowieka...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /3 375

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasady biurokracji według teorii M. Webera

    Na model idealnej biurokracji składają się m.in. następujące zasady:

    a. Rozczłonkowanie celów organizacji na elementarne operacje.

    Zadania, które są zbyt trudne dla pojedynczego człowieka, trzeba rozłożyć na elementarne operacje.

    b. Standaryzacja metod zarządzania : działalność organizacji jest...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Balbin Dodano /16.09.2011 Znaków /2 659

    praca w formacie txt

Do góry