Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    CHARAKTER PRAWNY USTAWY BUDŻETOWEJ

    Szczególny charakter związany jest z tym że zawarte w niej normy prawa mają w znacznej części charakter konkretny i indywidualny a ich obowiązywanie jest ograniczone do odcinka czasu określonego rokiem budżetowym.

    Mamy rowie szczególny tryb postępowania ustawodawczego związany z konstytucyjnym...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /590

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROLA PREZYDENTA W PROCESIE KONTROLI BUDŻETU PAŃSTWA

    Prezydent podpisuje w ciągu 7 dni ustawę budżetową albo ustawę o porozumieniu budżetowym przedstawianą przez Marszałka Sejmu. Prezydent może zwrócić się do Trybunał Konstytucyjnego w sprawie zgodności z konstytucją ustawy budżetowej albo ustawy o prowizorium budżetowym przed jej podpisaniem...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /436

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCEDURA UCHWALANIA BUDŻETU PAŃSTWA

    1. Rada Ministrów – każdy z ministrów przygot. Swój plan finansowy (dochody i wydatki) resortu,

    2. Ministerstwo Finansów – Ministrowie przedkładają swoje plany do ministerstwa, w którym powstaje projekt budżetu państwa.

    3.Wystąpienie min. Finansów w sejmie, głowne założenia budżetu

    4. pierwsze czytanie...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /1 663

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KONSTYTUCYJNE WYMOGI DOTYCZĄCE BUDŻETU PAŃSTWA

    Art. 219 - 226 - poświęcone są budżetowi i w tym zakresie dotyczą :

    1)uchwalania budżetu państwa w formie ustawy budżetowej,

    3)dopuszcza możliwość określania w ustawie o " prowizorium budżetowym ", w wyjątkowych przypadkach , dochodów i wydatków państwa w okresie krótszym niż...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROLA RADY MINISTRÓW W PROCESIE TWORZENIA BUDŻETU PAŃSTWA

    Rada Ministrów przekłada sejmowi najpóźniej na 3 miechy przed rozpoczęciem roku budżetowego projektu ustawy budżetowej na rok następny W wyjątkowych przypadkach możliwe jest późniejsze przedłożenie projektu.

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE DŁUGIEM PUBLICZNYM

    Powierzone jest Ministrowi Finansów. Ustawa zobowiązuje go do opracowaia strategii zarządzania długiem publicznym oraz 3 letniej strategii oddziaływania na dług sektora finansów publicznych strategia zarządzania odnosi się do okresu rocznego. Obejmuje:

    1)stabilność makroekonomiczną gosp i jej...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /967

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEFICYT BUDŻETOWY I ŻRÓDŁA JEGO FINANSOWANIA

    Mówimy wówczas gdy wydatki budżetowe przewyższają dochody budżetowe. Jest wielkością planowaną w ramach tworzenia budżetu państwa lub budżetów jednostek terytorialnych źródło powstania deficytu

    1)nadmierne wydatki

    2)zbyt niskie podatki i inne dochody publiczne

    3) istnienie silnych grup...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /1 272

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SZCZEGÓŁOWOŚĆ BUDŻETU

    Zasada szczegółowości - budżet musi być ustalony i wykonywany ze szczegółowym podziałem dochodów i wydatków budżetowych; uchwała budżetowa j.s.t. określa:

    prognozowane dochody według ważniejszych źródeł i działów klasyfikacji budżetowej,

    wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /1 072

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BUDŻETOWANIE NETTO

    Budżetowanie netto-> umożliwia p w elastyczność finansowania nie krępowaną tak silnie jak przy finansowaniu brutto wymogami procedury i techniki budżetowej Uzależnienie wysokości wydatków od otrzymania odpowiednich dochodów pobudza do efektywnej gosp i umożliwia ocenę całokształtu ich gospodarki na...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /548

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BUDŻETOWANIE BRUTTO

    Budżetowanie brutto->Zalety:

    1)umożliwia pokrywanie podatków niezależnie od ich wysokości osiągniętych przez daną jednostkę organizacyjną przychodów.

    Szczegółowe wyspecjalizowanie przychodów i wydatków pozwala na ewidencjonowanie i ścisłą kontrolę wykonywania budżetu zgodnie z ustalonym...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Witold Dodano /09.12.2011 Znaków /807

    praca w formacie txt

Do góry