Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Organizacyjne formy kształcenia

    I. Szkolne

    a) Lekcyjne:

    - zajęcia edukacyjne

    - zajęcia klasowo – lekcyjne

    - zajęcia w  klasach – pracowniach -

    b) Pozalekcyjne

    - zajęcia : wyrównawcze

    - koła zainteresowań i zajęcia świetlicowe

    Pozaszkolne:

    - praca domowa

    - wycieczki

    - zajęcia w domach kultury, klubach

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /313

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wycieczki i ich funkcje dydaktyczne

    Dydaktyczna funkcja wycieczki jest swoistą, szczególną i niezastąpioną formą organizacyjną kształcenia, polegająca na wyprowadzaniu uczniów poza klasę szkolną w celu bezpośredniego zetknięcia się z rzeczami, zjawiskami i procesami w ich naturalnym otoczeniu. Bezpośredni kontakt z rzeczywistością...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /533

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Praca domowa ucznia, organizacja pracy szkolnej i domowej

    Praca domowa : powinna wiązać się z treścią lekcji, być jej pogłębieniem lub kontynuacją, powinna być zrozumiała dla ucznia, nie może go przeciążać, ma wdrażać do samokontroli utrwalać materiał rozwijać indywidualne doświadczenie.

    Jest uzupełnieniem i ciągiem dalszy, pracy lekcyjnej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /451

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje gier dydaktycznych

    Podział gier dydaktycznych:

    Burza mózgów – ta metoda przeznaczona jest do samodzielnego, szybkiego wymyślania przez uczniów zbioru hipotez przy wykorzystaniu myślenia intuicyjnego.

    Metoda sytuacyjna – zwana metodą przypadków – polega na bardzo dokładnym rozpatrzeniu jakiegoś przypadku, tak...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /4 630

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie gry dydaktycznej

    Gry dydaktyczne to rodzaj metod nauczania – należących do grupy metod problemowych, które organizują treści kształcenia w modele rzeczywistych zjawisk, sytuacji, w celu zbliżenia procesu poznawczego ucznia do poznania bezpośredniego, dzięki dostarczeniu okazji do manipulowania modelem.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /307

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyferencjacja

    Charakterystyka

    Dyferencjacja (łc.differentia - rozmaitość, różnica)

    wytwarzanie i oferowanie takiego produktu lub usługi, który różni się (nie tylko ceną) od już istniejących na rynku i różnicę tę rynek jest w stanie dostrzec. Również umiejętność wyłonienia swojego produktu spośród innych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /19.12.2011 Znaków /2 952

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gry dydaktyczne – ogólna charakterystyka

    W pierwszym znaczeniu oznacza ono, iż gra jest narzędziem za pomocą którego chcemy osiągnąć jakiś cel w pracy z uczniami i dlatego wykorzystywana jest w celowo zorganizowanym procesie dydaktycznym czyli w nauczaniu zinstytucjonalizowanym. W drugim znaczeniu oznacza to, iż ktoś się czegoś uczy, nabywa...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza metod nauczania

    a. dyskusja – metody oparte na słowie

    b. wykład – oparte na słowie

    c. „burza mózgów” – metody problemowe

    d. pogadanka – „giełda pomysłów”– oparte na słowie

    e. opowiadanie – metoda oparta na słowie

    f. pokaz – oparte na obserwacji i pomiarze

    g. wyjaśnienie

    h. prezentacja – na obserwacji i pomiarze

    i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /3 514

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody a inne elementy systemu dydaktycznego

    System dydaktyczny – całokształt zasad organizacyjnych oraz treść, metody i środki nauczania – uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę i podporządkowanie relacji społecznie akceptowanych celów kształcenia.

    Uczenie się – nauczanie = zbiór powiązanych ze sobą czynności uczniów i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /540

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie metody

    Jest to droga, sposób postępowania. Dają odpowiedź na pytanie „ jak trzeba uczyć w zakresie różnych przedmiotów i na różnych szczeblach pracy dydaktycznej, a także stosowanie do realizowanych celów i zadań nauczani”.

    METODY NAUCZANIA ► - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /394

    praca w formacie txt

Do góry