Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Odsiew, drugoroczność, niepowodzenie ukryte

    Niepowodzenie ukryte – występuje wówczas, gdy nauczyciele nie dostrzegają braków w wiadomościach, umiejętnościach i nawykach uczniów, mimo, że braki tego rodzaju ( z punktu widzenia celów oraz programu nauczania) – rzeczywiście istnieją.

    Odsiew – całkowite przerwanie przez ucznia nauki w szkole przed jej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie powodzenia i niepowodzenia szkolnego

    Niepowodzenia szkolnego – sytuacja , która charakteryzuje się występowaniem wyraźnych rozbieżności między wymaganiami wychowawczymi i dydaktycznymi szkoły a postępowaniem uczniów oraz uzyskiwanymi przez nich wynikami nauczania     

    Niepowodzenie szkolne :

    a) wychowawcze

    b) dydaktyczne

    ukryte

    jawne :

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /416

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces kształcenia umiejętności

    Ogniwa procesu kształcenia wg Okonia:

    uświadamianie uczniom celów i zasad kształcenia

    poznawanie nowych faktów

    nabywanie pojęć

    poznanie prawidłowości

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /198

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces kształcenia pojęć

    Kształtowanie pojęć (metodyczne):

    - zestawienie przedmiotu z innymi w celu wyłonienia go z nich

    - wyszukiwanie cech podobnych

    - wyszukiwanie cech różniących

    - określenie przez uczniów danego pojęcia na podstawie istotnych cech danego przedmiotu czy zjawiska

    - zastosowanie pojęcia w nowych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Indywidualizacja i uspołecznienie w procesie kształcenia

    Uspołecznienie – dokonuje się w szkole pod wpływem ogółu działań zmierzających do uczynienia z ucznia – przy współpracy z rodziną – pełnowartościowej istoty społecznej, poprzez danie mu szans zdobycia takiej wiedzy o świecie i takich kwalifikacji ogólnych i zawodowych, jak również takich systemów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /874

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady przystępności

    Inaczej zwana zasadą stopniowania trudności. Wyraża ona konieczność dostosowania treści i metody nauczania do rozwoju i możliwości uczniów.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /154

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady efektywności

    Czyli związku miedzy celami a wynikami kształcenia, wydajność procesu kształcenia, nie tylko metody pracy nauczycieli i uczniów na lekcji, lecz także wykorzystanie czasu lekcyjnego; dotyczy ona funkcjonowania i optymalizacji wielu czynników, biorących bezpośredni lub pośredni udział w procesie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady łączności teorii z praktyką

    Zasada ta orientuje nauczyciela na konieczność harmonijnego wiązania ze sobą wiedzy naukowej z praktyką codziennego życia. Argumenty przemawiające za tym by łączyć teorię z praktyką:

    1. Praktyka jest tak samo źródłem wiedzy o świecie jak teoria

    2. Praktyka sprawdza prawdziwość...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /395

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady samodzielności

    Starać się czynnie i samodzielnie zdobywać potrzebne wiadomości i umiejętności; w dużej mierze odnosi się do ucznia. Mówi, że jeśli uczeń chce trwale i skutecznie coś zapamiętać to powinien systematycznie utrwalać wiedzę.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady poglądowości

    W  nauczaniu należy wychodzić od tego, co uczniom bliskie i dopiero później przechodzić do tego, co bardziej odległe, nauczać poglądowo, systematycznie oraz w przystępny dla ucznia sposób.

    To najwcześniej sformułowana zasada. Wskazuje ona na konieczność zdobywania wiedzy poprzez bezpośrednie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /548

    praca w formacie txt

Do góry